Ik heb haar in februari en maart 2 keer binnen uitgebracht en toen was ze nog wat gespannen tijdens de proef...
Toen ik haar in oktober kreeg liep ze heel erg bovenin en had ze een enorme onderhals ontwikkeld. Ze liep totaal niet over haar rug.
Met behulp van mijn instructrice zijn we nu al een heel eind op weg en durft ze steeds meer mijn hand naar voren naar beneden te volgen. Ook komt er al veel meer ontspanning in haar lijf en begint ze echt al lekker te sjouwen.
Gisteren dus voor de 3e keer L2....
Het losrijden ging lekker ontspannen en ze voelde goed aan.
Op mijn officiele starttijd liep ze super, maar toen bleek dat het programma een half uur uitliep. Balen....maar ja, lekker even rondgestapt met een lang teugeltje.
Daarna weer opgepakt en door het lange wachten had ze weer iets meer spanning opgebouwd.
Toen de ring in...
Voor mijn gevoel liep ze het eerste gedeelte op het voorterrein beter, was ze nu iets meer gespannen, maar verder ging het lekker. Ze was goed aan de hulpen en liep lekker in een constant tempo door.
Blijkbaar was ze toch ontspannen genoeg, want we hadden 187 pnt.
We hadden een 7 voor het wijken en achterwaarts, een 8 voor overgang van draf naar stap en zelfs een 9 voor afwenden en halthouden.
De eerste winstpunt was dus binnen!!!!

Daarna moesten we meteen de tweede proef rijden..
Tara had zoiets van: Huh, zo snel alweer?
Ze kwam wat slingerend binnen, maar herstelde snel weer en was weer helemaal bij de les. Af en toe had ze wat meer mijn hand nog mogen volgen, dan hadden we meer ontspanning gehad, maar dat is het punt waar we nu in de training heel erg aan werken.
Verder weer voor beide keren wijken een 7 en zelfs bij de beoordeling van de gangen had ze voor de draf en de galop beiden een 7!
En 181 punten gescoord, dus daar was de tweede winstpunt!

Mijn dag kon niet meer stuk, we zijn nu na 3 wedstrijden dus officieel L2 met 2 winstpuntjes. Ben trots!
Hieronder nog wat foto's die Marco heeft gemaakt:
Hoi! Ik ben Tara en heb vandaag samen met mijn baasje onze eerste wedstrijd op open veld

Als jullie die trailer niet schoonmaken, dan doe ik het wel

Losrijden in draf

Mooi plaatje

Kijk mij eens mijn evenwicht bewaren op 1 been

En een blij galopje rechtsom

Twee geconcentreerde gezichten

En toen liep het programma een half uur uit.........
Wachten...

wachten...

en nog eens wachten...

Daarna mochten we eindelijk de ring in.
Helaas geen foto's van de proef, want Marco werd omgetoverd tot (video)cameraman!