Boulonnais @ work, net onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Boulonnais @ work, net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 19:34

Pascalien is hier voor de derde maal serieus onder het zadel, ze heeft al enkele keren meegeweest op korte buitenritjes achter een ander paard.
maar tot voor kort zat ik met het pistewerk serieus in de knoei, niks anders dan verzet, zowel op been, stem, teugel, etc
en het was niet dat ze het niet snapte, ze staat al voor de koets dus kent de stem en teugelhulpen.
ze wordt in mei 3 (en nee, ik wil hierop geen commentaar)

let wel, het is de derde keer nadat ze doorgepakt geweest is
vorige zondag hjeeft lijn lesgever eropgereden en effe de knopjes erop gezet
daarna ben ik er even opgeweest om het te voelen
maandag nog eens zelf bevestigd,
en woensdag nogmaals herhalen.
vanaf nu zal ze iedere woensdag en zondag een halfuurtje gereden worden om het allemaal duidelijk te houden.

ik plaats alle foto's (de eerste rijfoto's)
verwacht niet te veel, juli was de laatste keer dat ik les gehad heb, daarna enkel buitenritjes (zomer, yeah )
en toen ik het pistewerk weer wilde oppakken toonde mijn paard aan dat ze er geen zin meer in had, (drachtig)
vanaf november enkel stapritjes gemaakt, en januari was de laatste keer dat ik op een paard gezeten had.
pascalien was de eerste waar ik weer opkroop (een maandje geleden) maar door het verzet niet echt ver geraakt, dus zondag was eigenlijk de eerste keer dat ik weer wat intensiever aan het werk ging.

op mezelf aan te merken:
mijn schouders, en mijn handen, + voor me kijken
nu was ik nog wat aan het uitzoeken, ze hangt vrij erg op mijn handen, en mijn schouders zijn altijd mijn zwakke punt geweest...

maargoed, enjoy
Afbeelding
net gepoetst (hoe bedoel je vuil? )

Afbeelding
instappen (mijn houding is verschrikkelijk )

Afbeelding
andere hand => lekker op de voorhand, maar ik was al blij dat ze niet begon te bokken

Afbeelding
even halthouden en uitleg geven over hoe je een bocht indraaide en wat er gebeurt als ze over de schouder vallen (wat ze constant deed )
let niet op mijn gezicht
de neusriem hangt zo los omdat ik ze de ruimte wil geven om te knabbelen...

Afbeelding
even men jas uitdoen => voordeel aan koudbloeden, eenmaal ze stil staan, staan ze ook stil , de fries, als ik men jas uitdoe als ik ernaast sta, vliegt ze al weg, met deze kan ikgerust met men jas boven haar wapperen, ze staat vrolijk te slapen

Afbeelding
dit vind ik een vrij mooie foto, ze loopt hier heel netjes, luisterde vrij goed en op een mooi moment genomen

Afbeelding
stapje tussendoor, hier kwam ze iets nageeflijker, maar ik had nog veel gewicht in mijn handen. ze heeft wel een vrij harde mond, jammer genoeg...
Niettemin rij ik haar nog altijd op een enkelgebroken bustrens...

Afbeelding
hoezo lomp?

Afbeelding
haha, hier was ze net van langs de andere kant van de piste gegalopeert => ik wilde aandraven, mevrouw besloot om te galoperen, maar de pret was gauw gedaan toen ik haar gewoon in het hek stuurde
hierna liep ze vrij netjes in draf en zat ik half in de slappe lach

Afbeelding
communicatiestoornis

en nog enkele filmpjes:
Afbeelding
Stap

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Draf 2

ikzelf vind dat het vrij goed gaat, we hebben goede en slechte momenten, maar ik zie het wel vrij goed in
commentaar is zeker welkom! (be gentle )

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:50

Prachtig om te zien hoe 'zware' paarden het onder het zadel doen!
Ik vind het er niet verkeerd uitzien, absoluut niet!
Lekker zadel he? (heb m ook op mijn breeeede paardje)

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:51

leuk paard.

Meryl

Re: Boulonnais @ work, net onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:03

Begrijp ik het goed dat dit paard vorigjaar juli al onder het zadel liep? Dan lijkt het mij niet onredelijk dat ze in opstand komt...

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 21:07

nee, dat was met een ander paard hoor
ze heeft voor de winter een paar keer mee geweest achter een ervaren paard, buitenritjes van 15 minute
mss 3 keer ofzo
en nu heb ik ze sinds een maandje, nog niet toe opgepakt voor het piste werk
dan toonde ze enkel verzet (ze probeerde me uit, en ik strafte het af, maar ze is vrij dominant, en ging de afstraffing aan door te bokken ed,)
mijn lesgever heeft vorige zondag enkele trucs laten zien.
deze week heb ik ze 3 keer bereden om het vast te lggen, en van nu voort gaat ze 1-2 keer per week onder het zadel vooeen halfuurtje

Mystique8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:42

Sorry hoor, maar ik vind deze filmpjes nergens op slaan, je moet je paard gewoon omtrekken (op 1 teugel) om door de bocht te komen. Maar veel succes verders.

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:57

Leuk paard. Ik hou wel van de wat zwaardere paarden.

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:00

Mystique8 schreef:
Sorry hoor, maar ik vind deze filmpjes nergens op slaan, je moet je paard gewoon omtrekken (op 1 teugel) om door de bocht te komen. Maar veel succes verders.

een paard dat net onder zadel is snapt heus niet wat een teugel betekend. Dat moeten ze nog allemaal leren

ik vind het er rustig en ontspannen uitzien die beelden. Wel heel grappig zow stevig paard en inrijden.

Succes ermee

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 14:16

Mystique8 schreef:

dan mag je gerust eens langskomen uom ze uit te proberen
vorige week is ze op de weg zomaar eens op hol geslagen, zonder reden, mevrouw wilde naar huis
ze heeft me in de voortuin eraf geflikkerd.
2 dagen later heeft ze me in de piste er ook weer afgeflikkerd, had pas een half rondje gestapt, ze trekt een sprint en ze geeft enkele megabokken tot ik eraf lag.
dit paard heeft een mond van beton
ze was hier pas de derde keer serieus onder het zadel, kent nauwelijks voorwaartse beenhulpen, laat staan zijwaartse of begrenzende
voor de koets staat ze met een liverpoolstang op het 2 de gat, onder het zadel op een trensje
met vragen en geven lukt het bij dit paard niet hoor...

trouwens, als het van mij afhangt zal het nooit meer lukken, moet maar eens kijken onder mijn berichten, zoekterm paard op hol
daar staat het hele verhaal
ze staat trouwens te koop voor de liefhebber.
gaat goed voor de koets, is onder het zadel ook braaf mits die een ruiter met veel ervaring heeft.
schoenen met stalen toppen zijn aangeraden, ze is nogal lomp...

http://www.kapaza.be/detail/2462805/3_j ... errie.html

x_manon_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:24

Leuk paard

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:27

leuk paard.
Vind het er gaaf uit zien op zo'n "zwaar" paard.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 15:30

Succes ermee.

Je krijgt van mij geen commentaar op de leeftijd, dat moet je zelf weten. Maar bedenk wel dat ze niet zonder reden in verzet gaat. Dat heeft een oorzaak...

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:58

ja, de oorzaak is dat ze geen greintje respect heeft voor mij
en zeker nu dat ze weet hoe ze me er vlug afkrijgt.
daarbij, de leeftijd is mijn keuze niet, het is mijn paard niet.