maar tot voor kort zat ik met het pistewerk serieus in de knoei, niks anders dan verzet, zowel op been, stem, teugel, etc
en het was niet dat ze het niet snapte, ze staat al voor de koets dus kent de stem en teugelhulpen.
ze wordt in mei 3 (en nee, ik wil hierop geen commentaar)
let wel, het is de derde keer nadat ze doorgepakt geweest is
vorige zondag hjeeft lijn lesgever eropgereden en effe de knopjes erop gezet
daarna ben ik er even opgeweest om het te voelen
maandag nog eens zelf bevestigd,
en woensdag nogmaals herhalen.
vanaf nu zal ze iedere woensdag en zondag een halfuurtje gereden worden om het allemaal duidelijk te houden.
ik plaats alle foto's (de eerste rijfoto's)
verwacht niet te veel, juli was de laatste keer dat ik les gehad heb, daarna enkel buitenritjes (zomer, yeah
)en toen ik het pistewerk weer wilde oppakken toonde mijn paard aan dat ze er geen zin meer in had, (drachtig)
vanaf november enkel stapritjes gemaakt, en januari was de laatste keer dat ik op een paard gezeten had.
pascalien was de eerste waar ik weer opkroop (een maandje geleden) maar door het verzet niet echt ver geraakt, dus zondag was eigenlijk de eerste keer dat ik weer wat intensiever aan het werk ging.
op mezelf aan te merken:
mijn schouders, en mijn handen, + voor me kijken
nu was ik nog wat aan het uitzoeken, ze hangt vrij erg op mijn handen, en mijn schouders zijn altijd mijn zwakke punt geweest...
maargoed, enjoy
net gepoetst (hoe bedoel je vuil?
)
instappen (mijn houding is verschrikkelijk
)
andere hand => lekker op de voorhand, maar ik was al blij dat ze niet begon te bokken

even halthouden en uitleg geven over hoe je een bocht indraaide en wat er gebeurt als ze over de schouder vallen (wat ze constant deed
)let niet op mijn gezicht

de neusriem hangt zo los omdat ik ze de ruimte wil geven om te knabbelen...

even men jas uitdoen => voordeel aan koudbloeden, eenmaal ze stil staan, staan ze ook stil
, de fries, als ik men jas uitdoe als ik ernaast sta, vliegt ze al weg, met deze kan ikgerust met men jas boven haar wapperen, ze staat vrolijk te slapen 

dit vind ik een vrij mooie foto, ze loopt hier heel netjes, luisterde vrij goed en op een mooi moment genomen

stapje tussendoor, hier kwam ze iets nageeflijker, maar ik had nog veel gewicht in mijn handen. ze heeft wel een vrij harde mond, jammer genoeg...
Niettemin rij ik haar nog altijd op een enkelgebroken bustrens...

hoezo lomp?

haha, hier was ze net van langs de andere kant van de piste gegalopeert => ik wilde aandraven, mevrouw besloot om te galoperen, maar de pret was gauw gedaan toen ik haar gewoon in het hek stuurde
hierna liep ze vrij netjes in draf en zat ik half in de slappe lach

communicatiestoornis
en nog enkele filmpjes:

Stap

Draf

Draf 2
ikzelf vind dat het vrij goed gaat, we hebben goede en slechte momenten, maar ik zie het wel vrij goed in

commentaar is zeker welkom! (be gentle
)