Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en dan lekker voor het werk de plekken waar ze last heeft (dat moet je even voelen, hard drukken en dan zie je wel reactie als ze last heeft) op haar rug/hals/billen in masseren en dan met haar aan het werk, na het rijden precies het zelfde (inmasseren dat spul) en dan goed warm houden. Je kunt de 1e paar dagen misschien beter met pessoatuigje longeren of slofteugel (zie foto's onderschrift als je niet weet hoe dat zit) dan kun je zelf geen foutjes maken met rijden. Daarna weer gaan rijden en voornamelijk voorwaarts neerwaarts rijden! (dit heb ik deze week gedaan en mijn paardje is weer helemaal lekker los maar die had het dan niet zo erg hoor )
sachkeuh schreef:Ik heb een ronde massageborstel met van die ''topjes'' aan. Ik zal hem eerst masseren voor en na het rijden! Kan het ook aan het weer liggen?? Ik heb het gevoel dat het zomer wordt dat hij ontspannender loopt (hij is geschoren en misschien daarom zo hevig is) maar ostheopaat is al wel een stap, verder (ik zal het allemaal zelf moeten betalen) maar als het echt moet moet het!
thnx voor reacties!!x
Verder als je liever geen middeltjes gebruikt, ga dan eens eerst met je paard stappen en draven met hele lange teugels, je zal zien dat je paard zich mee zal ontspannen in de rug

. 

emmaatjuh schreef:Onder het solarium zeggen.
M3isSi3j schreef:emmaatjuh schreef:Onder het solarium zeggen.
goed voor zn ontspanning van de spieren maar als zn rug echt scheef staat vanuit zn werfels of verkeerde bespiering/ongelijke bespiering ga je het hier niet mee oplossen..
Hij loopt heel ontspannen en wil zelfs rond!!
echt bedankt voor jullie reacties. Toch denk ik dat het aan het weer ligt