Max @ Training & privéles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Max @ Training & privéles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:34

Alvast even wat inleidende info...
- Excusé moi voor mijn grafsteenblik... als ik geconcentreerd ben kijk ik echt rampzalig.
- door ópperste concentratie, zeker tijdens de les, komen de pianohandjes weer terug. De laatste tijd zijn die meestal niet te vinden maar als ik me echt heel erg concentreer let ik daar niet op.
- Dit zelfde geld voor mijn af en toe voorover zitten. Zeker aan de galop moet ik nog ontzettend wennen.
- Als we over een tijdje wat beter aan elkaar gewend zijn dan verbeterd het vanzelf wel...dus daar graag even overheen kijken

14 april 2006

Max weer even flink aan het werk gezet. Deze keer veel gewerkt aan de stelling, wat niet bepaald vlekkeloos verliep... Maar daarover straks meer Daarnaast ook veel geschakeld, en nog even de keertwending -> galop overgang geoefend. Daarmee was ik in de clubles ervoor namelijk begonnen. Ook deze keer ging dat weer erg goed!

Afbeelding
recht gericht

Afbeelding
contra stelling naar links

Afbeelding
stelling naar links

Afbeelding
galop

Afbeelding
keertwending; daarna dan even rechtrichten en stap-galop aanspringen.

Afbeelding
De galop die dus na de bovenstaande keertwending volgde. (Hij springt nogal heftig aan dus m'n moeder moest even weer van de schrik bekomen voordat ze klikte )

Afbeelding
Diagonaal middendraf

Afbeelding
Afbeelding
Lekker lang en laag uitdraven

Afbeelding
Afbeelding

Hoezo verliefd?

Vandaag; 15 april 2006

Naast dat ik op woensdagavond clubles volg bij de Brinkruiters heb ik ook wekelijks een halfuur privéles van JW. Vandaag was de eerste keer met Max; met Nordwind had ik van hem ook les. Het ging erg goed en mijn vermoeden werd bevestigd. Met Nordwind heb ik precies hetzelfde gehad toen ik net met de lessen van JW begon. Wel door links willen buigen maar niet door rechts en dit zeker niet kunnen overnemen. Een blokkade richting rechts dus. Daarnaast moet hij meer leren voorwaarts denken. Ook een overgang van draf naar stap moet in een voorwaartse beweging gemaakt worden. De komende tijd hebben we dus heel wat te oefenen. Veel linkerstelling en dan laag/diep/rond overnemen naar rechts. Aan het einde van het halfuur ging het al een stuk beter en heb ik hem een keer bijna zonder problemen kunnen overnemen. Dit is dus waar we de komende tijd veel op gaan oefenen.

btw... ik heb wel gewoon losgestap/gedraafd maar mama moest even koffie maken voor JW en wat lekkers pakken enzo. Dus heeft ze daarna pas foto's gemaakt. (wie mij komt lesgeven komt echt in een soort luilekkerland terecht. Zeker altijd koffie/thee in de winter ook nog een cup-a-soup en 's zomers is er de appeltaart variant.)

Afbeelding
Afbeelding
Galop; we haalden bij die laatste de bocht bijna niet... Hij zwenkt net wat meer uit dan Nordwind; die kon wat krapper door de bocht

Afbeelding
Zo! Lekker actief!

Afbeelding

Afbeelding
Ook op de volte lekker actief houden en met wat meer lengte laten zakken.

Afbeelding
Wat trek ik weer een heerlijke kop... was net wat tegen JW aan het zeggen.

Afbeelding
Proberen wat stelling naar rechts te krijgen, onder hevig verzet.

Afbeelding
Geloof richting de volte... Ditmaal géén grafsteengezicht; JW maakte vast net een grapje ofzo

Afbeelding
Wel lekker actief maar het verzet bleef

Afbeelding
Dus eerst weer even lekker contra/linker stelling om dan opnieuw proberen over te nemen naar rechts.

Afbeelding
Dat ging niet helemaal...dus even vakkundige hulp erbij!

Afbeelding
Contrastelling

Afbeelding
Even iets dieper tijdens het omstellen naar rechts

Laat nou net de foto waar hij redelijk netjes naar rechts gaat té mislukt geworden zijn... We zullen dit de komende tijd nog vaak doen omde blokkade weg te krijgen dus er zullen vast nog wel foto's wél lukken

Liefs,
Ilsemarie

Ps; Nordwind maakt het fantastisch! Gistermiddag heeft hij nog even lekker het land omgeploegd! Heerlijk als jez o'n oud beestje helemaal uit zijn dak, of beter gezegd deken, ziet gaan in de wei! Super was het... toen ik hem gisteravond ging binnen zetten kwam hij in vólle galop eraan! Keihard hinniken en helemaal blij dat ik er was... zó lief gewoon!

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:41

mooi paard zeg,, leuk koppel!!!

hee ik ben de eerste

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:42

wooow jij kan netjes rijden, zeg!! Ik vind het er echt super uitzien! Soms zit je wat voorover inderdaad, maar dat had je zelf ook al ontdekt. Maar verder vind ik het er echt super uitzien hoor, hele mooie foto's!! En dat rood staat 'm super!

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:43

Dankje Loveshadow

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:44

Wauw.. wat een mooi beest.
wat een kracht straalt hij uit zeg.
Super combi trouwens!!
echt een paard om verliefd op te worden

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:45

mooi paard! ziet er goed uit !

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:47

Mooi
Ik houd normaal niet van friezen, maar dit ziet er super uit!
Ook die foto's waar je hem wat lager rijdt..goed

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:48

Een super gave fries!! egt heel erg mooi! Loopt ook netjes!!

Rinskee

Re: Max @ Training & privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:49

wauw.
Wat kan max lopen! die beentjes! jammer van het verzet maar dat komt vast wel goed trainen trainen en nog eens trainen haha
als ik vet geconcentreerd ben trek ik ook rare bekken hoor haha!
jullie zijn echt een leuke combinatie

SuzannedG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:50

Mooi! Jullie zijn leuk samen..
moet helemaal goed komen,
want het ziet er hartstikke vriendelijk uit!

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:50

Hele mooie foto's, ziet er toch ontspannen uit. Dat elastiekje in zijn voorpluk, geen rood? Heb je ook wedstrijdambities?

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:51

loopt mooi!
echt een krachtpatsertje als je het mij vraagt vooral op die ene foto waar jullie gewoon samen op staan!
rood staat hem super!
ik doe het ook gekke bekken trekken en lachen kan ik soms niet@!

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:55

Hij is echt gaaf Jullie gaan nog ver komen!

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:57

Madelen schreef:
Hele mooie foto's, ziet er toch ontspannen uit. Dat elastiekje in zijn voorpluk, geen rood? Heb je ook wedstrijdambities?

Wij hebben zeker wedstrijdambitie's... Maar aangezien we dan M2 starten moet er eerst maar eens flink geoefend worden
En ik zal eens naar zo'n elastiek kijken

rozahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:01

Mooi paard zeg het ziet er netjes uit.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:10

Gaat helemaal goed met jullie zo te zien en helemaal omdat je nog niet lang met hem bezig bent

en Leuk we hebben dezelfde instructeur en vandaar dus dat je manier van dingen omschrijven mij zo bekent voorkwam

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:17

Mooie fries hoor!... welk papier heeft die? herken veel van jouw fries in de mijne vandaar

_Nancy_

Re:

Wat een plaaatje zeg, super hoor! Ik ben de laatste tijd wat 'into de friezen,' (hoe zeg je dat ) maar dat wordt op deze manier alleen maar erger. Ben jij trouwens dat ene meisje die laatst de laatste wedstrijd op haar pony gereden heeft? Dit is vast heel wat anders om te rijden, maar het misstaat zeker niet hoor!

Eefske

Wow, ik vind het er echt heel mooi uitzien. Wat een prachtig beestje. En ik vind dat je erg netjes rijd. Ook mooi dat rood op zo'n fries. Ga zo door!
kusjeva

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:20

Wauw wat een mooiert! Ziet er goed uit hoor. Ga zo door. Commentaar heb je zelf al gegeven En dat met die steenblik dat ken ik.

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:21

jeetje ilse dat ziet er super uit.. mooie fries ook!!!

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 21:21

nancy22 schreef:
Wat een plaaatje zeg, super hoor! Ik ben de laatste tijd wat 'into de friezen,' (hoe zeg je dat ) maar dat wordt op deze manier alleen maar erger. Ben jij trouwens dat ene meisje die laatst de laatste wedstrijd op haar pony gereden heeft? Dit is vast heel wat anders om te rijden, maar het misstaat zeker niet hoor!

Ja klopt... Mijn kleine lieve Nordwind! De link staat ook nog in mijn onderschrift. Dit is idd héél wat anders maar daar ben ik ook erg blij om. Ik kan het met geen mogelijkheid vergelijken en zo blijven beide in hun waarde

@Remsy; je hebt een pébé

jacqueline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:29

Wow Ilsemarie wat een plaatje is dat zeg, jullie zijn echt een super stel samen.
De foto's zijn echt prachtig.
Nog heel veel plezier samen .

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:33

WAUW!!! ik weet echt neit meer te seggen. Wat een prachtpaard! het loopo echt VET

Siltris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:38

Ziet er goed uit hoor!! Ga zo door!!

p.s. Dat dekje staat hem goeD!