- Excusé moi voor mijn grafsteenblik... als ik geconcentreerd ben kijk ik echt rampzalig.
- door ópperste concentratie, zeker tijdens de les, komen de pianohandjes weer terug. De laatste tijd zijn die meestal niet te vinden maar als ik me echt heel erg concentreer let ik daar niet op.
- Dit zelfde geld voor mijn af en toe voorover zitten. Zeker aan de galop moet ik nog ontzettend wennen.
- Als we over een tijdje wat beter aan elkaar gewend zijn dan verbeterd het vanzelf wel...dus daar graag even overheen kijken

14 april 2006
Max weer even flink aan het werk gezet. Deze keer veel gewerkt aan de stelling, wat niet bepaald vlekkeloos verliep... Maar daarover straks meer
Daarnaast ook veel geschakeld, en nog even de keertwending -> galop overgang geoefend. Daarmee was ik in de clubles ervoor namelijk begonnen. Ook deze keer ging dat weer erg goed!
recht gericht
contra stelling naar links
stelling naar links
galop
keertwending; daarna dan even rechtrichten en stap-galop aanspringen.
De galop die dus na de bovenstaande keertwending volgde. (Hij springt nogal heftig aan dus m'n moeder moest even weer van de schrik bekomen voordat ze klikte
)Diagonaal middendraf
Lekker lang en laag uitdraven

Hoezo verliefd?

Vandaag; 15 april 2006
Naast dat ik op woensdagavond clubles volg bij de Brinkruiters heb ik ook wekelijks een halfuur privéles van JW. Vandaag was de eerste keer met Max; met Nordwind had ik van hem ook les. Het ging erg goed en mijn vermoeden werd bevestigd. Met Nordwind heb ik precies hetzelfde gehad toen ik net met de lessen van JW begon. Wel door links willen buigen maar niet door rechts en dit zeker niet kunnen overnemen. Een blokkade richting rechts dus. Daarnaast moet hij meer leren voorwaarts denken. Ook een overgang van draf naar stap moet in een voorwaartse beweging gemaakt worden. De komende tijd hebben we dus heel wat te oefenen. Veel linkerstelling en dan laag/diep/rond overnemen naar rechts. Aan het einde van het halfuur ging het al een stuk beter en heb ik hem een keer bijna zonder problemen kunnen overnemen. Dit is dus waar we de komende tijd veel op gaan oefenen.
btw... ik heb wel gewoon losgestap/gedraafd maar mama moest even koffie maken voor JW en wat lekkers pakken enzo. Dus heeft ze daarna pas foto's gemaakt. (wie mij komt lesgeven komt echt in een soort luilekkerland terecht. Zeker altijd koffie/thee in de winter ook nog een cup-a-soup en 's zomers is er de appeltaart variant.)
Galop; we haalden bij die laatste de bocht bijna niet... Hij zwenkt net wat meer uit dan Nordwind; die kon wat krapper door de bocht

Zo! Lekker actief!
Ook op de volte lekker actief houden en met wat meer lengte laten zakken.
Wat trek ik weer een heerlijke kop... was net wat tegen JW aan het zeggen.
Proberen wat stelling naar rechts te krijgen, onder hevig verzet.
Geloof richting de volte... Ditmaal géén grafsteengezicht; JW maakte vast net een grapje ofzo

Wel lekker actief maar het verzet bleef
Dus eerst weer even lekker contra/linker stelling om dan opnieuw proberen over te nemen naar rechts.
Dat ging niet helemaal...dus even vakkundige hulp erbij!
Contrastelling
Even iets dieper tijdens het omstellen naar rechts
Laat nou net de foto waar hij redelijk netjes naar rechts gaat té mislukt geworden zijn... We zullen dit de komende tijd nog vaak doen omde blokkade weg te krijgen dus er zullen vast nog wel foto's wél lukken

Liefs,
Ilsemarie
Ps; Nordwind maakt het fantastisch! Gistermiddag heeft hij nog even lekker het land omgeploegd! Heerlijk als jez o'n oud beestje helemaal uit zijn dak, of beter gezegd deken, ziet gaan in de wei! Super was het... toen ik hem gisteravond ging binnen zetten kwam hij in vólle galop eraan! Keihard hinniken en helemaal blij dat ik er was... zó lief gewoon!

Jullie gaan nog ver komen!
) maar dat wordt op deze manier alleen maar erger.