Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
Eefske schreef:ik rijd probeer haar van tevoren wel los te rijden, maar vaak begint ze als ik m'n teugels iets meer op maat maak..
monsera schreef:Eefske schreef:ik rijd probeer haar van tevoren wel los te rijden, maar vaak begint ze als ik m'n teugels iets meer op maat maak..
Mag ik vragen hoe je je pony dan los rijd van te voren.Wanneer pak je je teugels op en wanneer ga je dan wat stelling vragen aan je pony?
Ik zou de pony ook na leten kijken door een tandarts om er zeker van te zijn dat dat niet de rede is dat je pony geen stelling op rechts kan aan nemen.
Eefske schreef:monsera schreef:
Mag ik vragen hoe je je pony dan los rijd van te voren.Wanneer pak je je teugels op en wanneer ga je dan wat stelling vragen aan je pony?
eerst stap ik met lange teugel, een beetje figuren rijden, stelling vragen. daarna even met lange teugel draven, stappen, beetje overgangen rijden en ondertussen lekker figuren rijden. En dan neem ik m'n teugels wat korter, en in stap gaat dat goed, loopt ze netjes nageefelijk en rechtsom gaat dan nog wel een beetje. Maar als ik de teugels korter heb in draf dan gaat het fout..
sterkte RUBYWHITE schreef:Moeilijk, en hoe doet ze het als je linksom contra stelling vraagt ? (dus linksom rijden maar je vraagt alsof ze naar rechts rijd). Kan het zijn dat je paardje misschien scheef gereden is?

RUBYWHITE schreef:dat is juist het probleem met scheef rijden, je hoeft er niet altijd wat van te merken....en ze hoeven er niet altijd protest aan te geven
Misschien kun je haar proberen gewoon eerst linksom los te rijden, desnoods met contra stelling naar rechts. Pas als ze dan in die contra stelling ontspannen aanvoelt en gehoorzaam is, dat je dan van hand verandert om te kijken hoe het rechts om gaat...tis maar een idee hoor.
En ik denk ook inderdaad dat het een kwestie is van doorzetten en bewust zijn van de bewegingen et cetera die je zelf maakt.. Maar is zeker goed dat je gewoon hebt volgehouden