Ik rijd nu 6jaar op een manege ( ook al wil ik heel graag een verzorg/ eigen paard of pony) nu rijd ik tegenwoordig ook wel is op pony's die aan de teugel kunnen lopen en het lukt me ook wel maar alleen als ze stil staan zodra ik ga lopen hou ik het nog 1 zijde vol maar daarna gaat het hoofdje vrolijk weer omhoog
niet overdreven omhoog maar gewoon normale hoogte, dus niet meer aan de teugel.Als ik stil sta geef ik ze kneepjes in de teugel en drijf ik ze zachtjes aan.. zodra ze aan de teugel staan ontspan ik mijn hand weer, dan ga ik stappen en doe ik gewoon het zelfde alleen dan nog gaat t hoofd weer omhoog..
Hebben jullie tips hoe ik ze aan de teugel kan laten blijven?
(het zijn natuurlijk wel manegepony's waar iedere dag iemand anders op rijd..)
Alvast bedankt! Groetjes
) maar ik heb altijd zoiets van; het heeft eigenlijk weinig zin als je een manegepony aan de teugel laat lopen want de volgende keer rijd er weer een 'beginner' op (soms ook niet, ligt eraan op welk pony/paard ik heb gereden) en die doet er toch niks aan..
maar dat was ff off-topic

) vaak tegen het einde van de les heb ik ze dan precies zoals ik het hebben wil.. ook niet altijd maar goed. Bedenk wel dat veel manegepaarden erg uitgekookt zijn en dat ze alle trucjes van 'het vak' weten om er onderuit te komen
Komt waarschijnlijk omdat we al veel verschillende instructrieses hebben gehad. Overigens heb ik nu wel gevraagd of dat we er nu wel meer aandacht aan gaan besteden..