niet in draf en stap.. ik bedoel daarmee dat haar stap en draf geheel ontspannen zijn echter, zoekt ze het bit meer op in de galop dan de overige gangen, en loopt ze in de galop mooi rond en nagevelijk.. in de galop is het beheerst en is ze goed voorwaarts neerwaarts te rijden.. echter draf en stap lukt dit zeer moeilijk...het is net alsof ik haar in die gangen niet relaxt ontspannen krijg, zodat het over de rug rijden ook niet soepel gaat...
hopelijk kunnen jullie het nog volgen, en kan iemand mij tips geven??
dat ze het in de draf niet doet snap ik wel, de galop en de stap lijken op elkaar. misschien heeft ze er gewoon moeite mee, zit misschien een wervel niet lkkr in dr hals, ze is al oud he. k had een oudje die niet eens kon galloperen...
Sjors is bijna 23 aan har gezondheid mankeert niets hoor..Ze is onlangs nog helemaal onder gehanden genomen door een masseur (hoe noem je zo iemand eigenlijk in de paarden branche)
Effin, lichamelijk mankeert ze gelukkig niets, links had ze wel wat spiertjes vast zitten, maar dat was te wijden aan haar leeftijd vertelde die man mij...
Goed inrijden en coolingdown dat was de tip, van deze man.. Vogel in stap kan/doet ze het ook niet...
Dus stap en draf is een probleem...Mischien moet ik weer eens meer met de pessoatuig aan de slag gaan met longeren en dan vooral laag te trainen..
hmm...dat idee heb ik niet...Lekker gelijk matig en berg opwaarts...ook wel rond over de rug echter net niet nagevelijk...en jusit in de galop is dit dus geen probleem... erg vreemd...
vandaag met longeren ging het al wat beter dan normaal met rijden..met de bijzets gewerkt..ze had er wel moeite mee maar gaf na 30 min toe en liepn toen mooi...