Ver, 1e keer weer OHZ voor t eerste écht @ work @ bokt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Ver, 1e keer weer OHZ voor t eerste écht @ work @ bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:31

Heej!

Na wat opstart problemen, veel bokken en steigeren en echt heel bang zijn met opstappen, gaat het dan na twee maanden écht goed.

We hebben 2 maanden niets anders gedaan dan grondwerk en dit was echt heel leuk om te doen! Maar nu rij ik er ongeveer 2 weken weer met haar, dit gaat echt goed, alleen opstappen blijft eng voorhaar, ze wil weg lopen en je kan er dan echt niet stil zetten, maar als je zit, is alles over. Maar genoeg gepraat, de foto's!

Owja, dit was de 2e? keer geloof ik dat ik er sinds 2 maanden weer echt rij.. Natuurlijk wel langzaam opgebouwd! en dit was de eerste keer onder het zadel galopperen, wat ze overigens ook erg goed deed.

Afbeelding
Gewoon wat rustig draven.

Afbeelding
Slechte foto, dit was na enkele mini bokjes (alleen wat huppelen) maar ze wou de bocht niet door, maar dit is echt een fout moment!

Afbeelding
Niet volledig ontspannen, maar hier loopt ze wel lekker ruim!

Afbeelding
Beter moment, ook lekker ruim en iets meer ontspannen.

Afbeelding
Nu nog netjes recht zitten, verder wel mooie foto.

Afbeelding
Handen!

Afbeelding
Jahaa, wij kunnen nu de passage al hoor!! Mag voorwaartser, maar was richting midden en dan wil ze nog wel eens stoppen of gaan 'huppelen' (oftewel mini bokjes) Nu doet ze het niet meer.

Afbeelding
Benen! T is géén stoel! Oeps, kzit echt slecht

Afbeelding
Beter, handen mogen hoger en tenen naar binnen?? Maar is wel moeilijk om te zien zo.

Afbeelding
Opkroppen... Maar weer die handen... Verder vind ik dit er wel leuk uitzien.

Afbeelding
Oeh daar ziet ze iets engs! Ghaha, rare foto...

Afbeelding
Hier ging ze er vandoor, maar ik geef écht de verkeerde reactie, ik moet haar naar voren laten gaan en mijn handen niet zo omlaag zetten.

Afbeelding
Beter, ik drijf net, dus vandaar die oren!

Afbeelding
Pfff.. ik lijk wel een beginner, *zucht*

Afbeelding
Sturen, weer die handen!

Afbeelding
Ja, beter...

Afbeelding
Hier is het net of ik haar naar beneden trek, maar dit is niet zo, wel heb ik mijn handen véél te laag...

Afbeelding
Tussen bokken in, te laat!

Afbeelding
Stap, dit vind ik wel echt een mooie foto om te zien! *trots*

Afbeelding
Net na een hoge bok! *zucht* weer die handen, maar was moeilijk om in even wicht te blijven!

Afbeelding
Eerste galop, zoveel op aan te merken, dus ben stil...

Afbeelding
Nog steeds galop...

Afbeelding
Raar moment Maar opzich niet heel slecht?

Afbeelding
JAAA Dit is wat ik wil! Nu nog recht vooruit kijken, ze komt hier overigens zelf omlaag... ik vraag haar niet..
Regent trouwens...

Afbeelding
Raar staan zit moment! Ook hier regent t...

Afbeelding
Sh*t wéér te laat, net na een bok, vandaar mijn écht zo slechte houding!

Afbeelding
En weer lekker galopje, links heb ik ook gegaloppeerd trouwens, maar niet op de foto staan... Rechts is haar moeilijke hand...

Mijn eigen opmerking
Handen!!!!!!
Mijn houding is écht slecht, moet er nog harder aan gaan werken, maar heb dan ook 5 maanden niet meer echt gereden...

Verle doet het echt super goed... Ben best wel trots op der!

Commentaar is welkom, tips ook zeker, vooral voor het opstappen?

Groetjes, QuirA

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:36

Zier er goed uit!! En wat een bokjes Punten geef je zelf al aan!

RhealLover

Re: Ver, 1e keer weer OHZ voor t eerste écht @ work @ bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:41

je bent erg bewust van je igen fouten en dat is zeer goed, probeer deze punten waar het fout gaat goed in de gaten te houden en zoveel mogelijk te verbeteren.

En beloon jezelf ook eens met de dingen die goed gaan, als je alleen negatief over elk dingetje denkt wat je doet kan je de positieve zin van het verbeteren ook niet zien, denk gerust hardop YES het is gelukt wanneer iets goed gaat, en op slechte momenten hoef je niet alls fout te doen er zitten heus wel dingen tussen die wel goed gaan

enne verder geen reactie, ziet er netjes uit

groetjes

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:41

je hebt een heel leuk paardje,maar ze zet haar rug echt vreselijk vast,zo te zien zwiept ze ook heel erg met haar staart,als er eens een veearts in de buurt is zou ik eens laten kijken naar haar rug,ik denk dat daar ook het probleem met opstijgen inzit...

verder echt heel veel succes,komt vast wel goed..

Quir

Re: Ver, 1e keer weer OHZ voor t eerste écht @ work @ bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 11:13

Heej!

@ Niine: Dankje!
@ RhealLover: Ik denk niet over alles negatief hoor Maar ik kan het niet uitstaan als Verle haar best doet en ik er als een zoutzak opzit... haar in de weg zit, of wat dan ook... Er zijn ook zeker dingen die goed gaan! Als het goed gaat is dat ook meteen aan mij te zien Dan zit ik met een big smile op haar, maar dit was ook weer een van de eerste keren echt rijden, en ik was niet echt ontspannen en Ver ook totaal niet, maar wat wil je? Ik was 'bang' dat ze weer ging steigeren ofzo, want de vorige keer ben ik zo met haar achterover gegaan en dat is echt eng.. Maar ze deed niets als alleen bokken, niet eens gemeen, zoals eerst...
@ Kimmie261: Ze zet haar rug niet vast hoor In tegendeel, het lijkt hier op de foto's wel... Maar het was dan ook weer een van de eerste keren, met haar rug is alles in orde en ook het zadel is aangepast op haar en past perfect. Ook het opstappen gaat beter. We doen nu tijdens het rijden meerdere keren op en af stappen en dan doet ze het super goed, het is echt alleen de allereerste keer erop! Na wat rijden gaat het goed. Nu loopt Verle ook veel meer ontspannen en gebruikt de rug echt goed, wat ze hier op de foto's niet deed, maar gek? Het was weer een van de eerste keren en waren allebei best wel gespannen... Dat met der staart is op mijn been. Ze is heel licht op been en gevoelig dus als ik been geef is haar reactie naar voren en der staart zwaaien, dit doet ze nu ook niet meer... Ook bokt ze niet meer op been, zelf met galop aan springen niet! Ze is echt heel slim, na één keer de hulpen geven voor galop snapte ze het echt al helemaal, ik dacht de eerste keer dat het gewoon een 'foutje' van der was, maar de dag erna wist ze nog precies wat de bedoeling was!

In ieder geval bedankt!

Groetjes QuirA