Na wat opstart problemen, veel bokken en steigeren en echt heel bang zijn met opstappen, gaat het dan na twee maanden écht goed.
We hebben 2 maanden niets anders gedaan dan grondwerk en dit was echt heel leuk om te doen! Maar nu rij ik er ongeveer 2 weken weer met haar, dit gaat echt goed, alleen opstappen blijft eng voorhaar, ze wil weg lopen en je kan er dan echt niet stil zetten, maar als je zit, is alles over. Maar genoeg gepraat, de foto's!
Owja, dit was de 2e? keer geloof ik dat ik er sinds 2 maanden weer echt rij.. Natuurlijk wel langzaam opgebouwd! en dit was de eerste keer onder het zadel galopperen, wat ze overigens ook erg goed deed.
Gewoon wat rustig draven.
Slechte foto, dit was na enkele mini bokjes (alleen wat huppelen) maar ze wou de bocht niet door, maar dit is echt een fout moment!Niet volledig ontspannen, maar hier loopt ze wel lekker ruim!

Beter moment, ook lekker ruim en iets meer ontspannen.
Nu nog netjes recht zitten, verder wel mooie foto.
Handen!

Jahaa, wij kunnen nu de passage al hoor!! Mag voorwaartser, maar was richting midden en dan wil ze nog wel eens stoppen of gaan 'huppelen' (oftewel mini bokjes) Nu doet ze het niet meer.
Benen!
T is géén stoel!
Oeps, kzit echt slecht 
Beter, handen mogen hoger en tenen naar binnen?? Maar is wel moeilijk om te zien zo.
Opkroppen... Maar weer die handen... Verder vind ik dit er wel leuk uitzien.
Oeh daar ziet ze iets engs! Ghaha, rare foto...
Hier ging ze er vandoor, maar ik geef écht de verkeerde reactie, ik moet haar naar voren laten gaan en mijn handen niet zo omlaag zetten.
Beter, ik drijf net, dus vandaar die oren!
Pfff.. ik lijk wel een beginner, *zucht*
Sturen, weer die handen!

Ja, beter...
Hier is het net of ik haar naar beneden trek, maar dit is niet zo, wel heb ik mijn handen véél te laag...
Tussen bokken in, te laat!
Stap, dit vind ik wel echt een mooie foto om te zien! *trots*
Net na een hoge bok! *zucht* weer die handen, maar was moeilijk om in even wicht te blijven!
Eerste galop, zoveel op aan te merken, dus ben stil...
Nog steeds galop...
Raar moment
Maar opzich niet heel slecht?JAAA
Dit is wat ik wil! Nu nog recht vooruit kijken, ze komt hier overigens zelf omlaag... ik vraag haar niet..Regent trouwens...
Raar staan zit moment!
Ook hier regent t...
Sh*t wéér te laat, net na een bok, vandaar mijn écht zo slechte houding!
En weer lekker galopje, links heb ik ook gegaloppeerd trouwens, maar niet op de foto staan... Rechts is haar moeilijke hand...
Mijn eigen opmerking
Handen!!!!!!
Mijn houding is écht slecht, moet er nog harder aan gaan werken, maar heb dan ook 5 maanden niet meer echt gereden...
Verle doet het echt super goed...
Ben best wel trots op der!
Commentaar is welkom, tips ook zeker, vooral voor het opstappen?
Groetjes, QuirA

als je alleen negatief over elk dingetje denkt wat je doet kan je de positieve zin van het verbeteren ook niet zien, denk gerust hardop YES het is gelukt wanneer iets goed gaat, en op slechte momenten hoef je niet alls fout te doen er zitten heus wel dingen tussen die wel goed gaan
Dan zit ik met een big smile op haar, maar dit was ook weer een van de eerste keren echt rijden, en ik was niet echt ontspannen en Ver ook totaal niet, maar wat wil je? Ik was 'bang' dat ze weer ging steigeren ofzo, want de vorige keer ben ik zo met haar achterover gegaan en dat is echt eng.. Maar ze deed niets als alleen bokken, niet eens gemeen, zoals eerst...