stoppen aan de hand( wel met bit)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BiBaMi

stoppen aan de hand( wel met bit)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 16:08

Hallo,
Mijn paardje is superbraaf in het verkeer, zeker als ik in het zadel zit.
Maar als ik ook wel eens aan de hand door het dorp heen ga, heb ik hier last van:
Als ik voor een kruising sta, en ik zet mn paard ( aan de hand dus) stil, dan staatie 2 seconden stil, en dan begint ze te lopen en te draaien.. zeer irritand dus, want neemt een heel wegdek in. ZE is harstikke lief, maar gewoon te veel zin dan. Hoe moet je haar dan goed halt kunnen houden, want dit is gevaarlijk eigenlijk, want ze zou mar een keer een beetje met dr kont op de weg staan en aangereden worden.
Hebben jullie tips?
groetjes!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:12

oefenen oefenen oefenen! eerst thuis en dan pas de weg op wanneer het goed gaat en wees duidelijk! je kunt ook met een ander braaf paard mee naar buiten zodat je paard zich wat meer op zijn gemak voeld. en anders een hoofdstel aan doen zodat je wat meer te zeggen hebt

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:14

idd, heel veel oefenen, en steeds belonen als ze stil staat, in het begin niet gelijk 10 seconden stilstaan maar eers 3, als ze dat goed kan 4 , enzenz, en vooral belonen!

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 17:15

bedankt! ik doe heto ok wel veel belonen als het goed gaat. en ook met hoofdstel, maar ik ga het uitproberen!