Mijn paard is nu sinds een weekje 5 jaar en dat was voor mij de leeftijd om rustig met het springen te beginnen ..

Een tijdje terug heb ik al een keer balkjes gedraaft onder het rijden en een sprongetje van 20 cm gemaakt .. Dat ging allemaal heel goed ..
Toen ik een paar maanden later een sprongetje van 40 cm wilde springen, ging ze door het lint en begon gekke hertensprongen etc. te maken, waardoor ik er even mee ben gestopt ..
Afgelopen week ben ik echter weer opnieuw begonnen met balkjes draven en dat ging weer super goed .. Ze vind het super leuk en doet het ook graag .. Maar nu het probleem ..
Nu wil ik haar graag eerst vrij laten springen, voordat ik weer onder het zadel begin, puur om haar wat ervaring erin te geven ..
Nu is alleen het probleem dat ze niet snapt wat de bedoeling is .. Ik heb haar gister eerst balkjes laten draven aan de longeerlijn om lekker warm te worden .. Toen heb ik haar een paar keer laten springen over een hindernisje van 15 cm terwijl ze aan de longeerlijn zat (na een paar mislukte pogingen vrijspringen) .. Toen nog een keer geprobeert of ze het snapte .. (nee dus) En op het laatst haar een paar meter voor de hindernis gezet, toen losgelaten, en toen sprong ze er wel in een keer overheen.. Maar dan kon ik haar aan de andere kant van de bak weer gaan halen, dus dat was ook niet zon succes ..
Ik had aan de zijkanten 2 balken neergelegd zodat ze er in elk geval niet meteen langs kon gaan, maar dat was ook niet de juiste manier om het haar zelf te laten doen ..
Hoe hebben jullie dat aangeleerd en wie helpt mij?
* Nog even een tweede vraagje, tijdens het balkjes lopen onder het rijden, wordt ze zo heet dat er geen rem meer te vinden is .. Ze wil er in galop over, terwijl er 3 drafbalken liggen, wat dus zeker fout gaat .. Wat doe ik fout? Of beter, hoe maak ik haar minder heet op het draven over drafbalken en vind ik de rem terug?