Hoofd afbuigen, nek recht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MLOTTxRAVEL

Hoofd afbuigen, nek recht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 18:52

Ik ben al erg lang bezig om mijn pony netjes rond te rijden, maar het geval is dat ze haar hoofd afbuigt en haar nek blijft als het ware recht. Hier mis ik dus die mooie ronding in haar hals. Is dit iets dat door veel trainen overgaat doordat er dan een spier ontwikkelt of is het iets dat gewoon in deze pony zit? Heeft iemand een idee?

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:01

Als jij de pony netjes van achter naar voren blijft rijden, komt die ronding vanzelf. Het zijn de spieren die de hals rond maken.

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:14

Zoals lins_vetra al zegt.
Dat komt vanzelf.
blijf hem lekker van achter naar voren rijden, maar lekker veel voltes maak hem lekker los, & zet niet elke keer zoveel druk op die teugels.
dan komt het allemaal vanzelf.

Navidad

Re: Hoofd afbuigen, nek recht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:23

probeer hem gewoon diep over de rug te laten lopen, motor van achter juiste aanleuning en diep zetten, probeer hem toch door die nek te krijgen. persoonlijk is het makkelijker als er begeleiding naast je staat

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:41

idd die bovenlijn trainen door ze goed over de rug te laten lopen.
rijd veel overgangen en wendingen, vooral veel vooruit rijden en dan bij het terugrijden dat ietsje meer vragen om de achterhand onder te zetten. die spieren komen vanzelf wel als je er veel aan werkt.