marcia rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

marcia rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 17:26

gisteren nog eens naar marcia geweest samen met men persoonlijke fotografe, die foto's wou maken!
nu is mijn vraag : Loopt Marcia nu meer Ontspannen dan ervoor?

eerst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
nu:
Beetje losstappen(met martingaal)
Afbeelding
stapje(zonder martingaal)
Afbeelding
stappen, let niet op mijn gezicht
Afbeelding
drafje
Afbeelding
draf
Afbeelding
stappen
Afbeelding
drafje, onthoofd
Afbeelding
draf..
Afbeelding

en nog wat springfototjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog eentje van de vorige keer, ookal is hij tegen het licht ingetrokken, toch vind ik het een heel mooie foto!
Afbeelding

Mexx93

Re: marcia rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:05

Hey,

Hij loopt indderdaad wel wat ontspannender maar hij krult zich nu wel op.
Probeer meer het neusje eruit te rijden.

Probeer ook je handen rechtop en hoger (net boven de manenkam) te dragen en recht te blijfen zitten.
je zet je handen nu namelijk helemaal vast
Ook mogen je beugels wel een gaatje langer.
Nemen jullie ook les?

ps: een afzetbalkje bij de hindernis is beter
hij heeft overigens wel een mooie beentechniek!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:08

't lijkt wel of de verhoudingen niet helemaal kloppen Hoe oud is hij/zij(of heb ik daarover heen gelezen?) Heel dun nekkie, en een enorm hoofd geweldig, en idd, hij maakt een beetje een"vals" knikje in zijn hals, ik zou zijn hals iets meer uitschuiven, zeg maar dat hij jouw handen opzoekt.
leuk paard

Hammeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 18:35

ze is al 16, en er is altijd recreatief mee gereden, dus ja, heel veel spiermassa heeft ze niet echt..
we hebben trouwens geen les: omdat ik dat niet mag van men moeder, ik ga wel 1x per week een manegelesje doen, maar daar houdt het bij op!

xxx

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:20

Even wat dingen die mij vrijwel meteen opvielen:
-Je benen meer onder je houden (vanuit je heup iets naar achter.
-Je rug recht en rechtop zitten maar niet gespannen, je moet wel mee kunnen bewegen met je paard.
-Schouders laten afhangen en een knikje in je elleboegen. Je handen iets meer dragen.
Daarnaast moet je het paard goed rijden op je zit. Spelen om aan de teugel te rijden mag ik nooit in me les, maar moet altijd goed op me zit rijden en als het paard me hand opzoekt iets meegeven. Dan kun je daarna beetje bij beetje meer van het paard vragen. Hoger of lager instellen bijvoorbeeld, maar eerst moet het paard willen nageven.

wouwke1

Re: marcia rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:10

De neusriem moet een stukje hoger, deze zit nu te laag. Verder ziet het er goed uit.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:17

Het ziet er wel ontspannen uit inderdaad! Ik zou persoonlijk alleen wel een cap dragen, vooral tijdens het springen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:29

Op de foto ziet het eruit of je je handen erg vastzet en af en toe ook te laag houdt (je oefent neerwaartse druk uit). Als ik naar haar bouw kijk - en dan met name de halsaanzet - dan zal deze 'houding' haar ook moeite kosten (let ook op de aangespannen spieren onderaan de hals!). Op geen enkele dressuurfoto staan de oortjes naar voren. Als ik jou was dan zou ik me minder focussen op het feit of het koppie nou wel of niet naar beneden is maar meer ruimte in de hals geven en ècht op ontspanning proberen te rijden.

Probeer dus wat meer op je billen te zitten, hou je ellebogen langs je lichaam (geen gestrekte armen!). Vooral op foto 8 en 10 lijk je je gewicht in de strijd te gooien om het hoofd naar beneden te krijgen. Je houdt trouwens wel netjes je tenen naar binnen.

Bij het springen heeft ze duidelijk meer plezier!

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:11

ellenlouise schreef:
Op de foto ziet het eruit of je je handen erg vastzet en af en toe ook te laag houdt (je oefent neerwaartse druk uit). Als ik naar haar bouw kijk - en dan met name de halsaanzet - dan zal deze 'houding' haar ook moeite kosten (let ook op de aangespannen spieren onderaan de hals!). Op geen enkele dressuurfoto staan de oortjes naar voren. Als ik jou was dan zou ik me minder focussen op het feit of het koppie nou wel of niet naar beneden is maar meer ruimte in de hals geven en ècht op ontspanning proberen te rijden.

Probeer dus wat meer op je billen te zitten, hou je ellebogen langs je lichaam (geen gestrekte armen!). Vooral op foto 8 en 10 lijk je je gewicht in de strijd te gooien om het hoofd naar beneden te krijgen. Je houdt trouwens wel netjes je tenen naar binnen.

Bij het springen heeft ze duidelijk meer plezier!

En hoe kan je dat zien aan de hand van deze foto's?
De oren staan dan wel naar achteren, maar dat betekent niet dat hij het niet leuk vind. Hij is namelijk goed geconcentreerd op de ruiter, en dat is positief !