Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Fairytail schreef:@hahaatje appart dat jou instructuur iets anders zegt dan de mijne teugels bij de knie is zowieso niet goed het paard kropt zich dan op en de enige uitweg word omhoog of achter uit je buiten teugels blijf ik altijd gebruiken om de richting aan te geven
Myrtje_ schreef:@ Bets: heb vooral jou dingen meegepakt in het rijden vandaag, en het ging echt meteen een stuk beter.
Iedereen bedankt voor de tips
Myrtje_ schreef:Hey
Af en toe rij ik een fjordenmerrie die goed aan je been is. Ook is ze goed voorwaarts uit zichzelf.
Het probleem is dat als ik haar op een volte zet, ze echt helemaal naar binnen valt. Hou mn binnenbeen er goed aan maar het lijkt net af ze die negeert ofzo, want merk er echt helemaal geen verschil in.
Hoop dat iemand me tips kan geven!
Hahaatje schreef:Ik denk dat het in mijn geval een combinatie van onwil bij het paard en onkunde bij mij is. Dit paard heeft Z2 dressuur gelopen en wordt op dit moment getraind om ZZ te gaan starten (niet door mij hoor, ik rij haar puur recreatief!).
Met haar eigenaresse erop loopt ze super, bij mij wil ze het zichzelf nogal eens makkelijk maken...
klomp schreef:het is nooit onwil in mijn ogen, zo denkt een paard niet. het is eerder omdat OF het paard snapt het niet, OF het paard heeft pijn, OF de ruiter is niet handig genoeg, OF je paard is scheef..
ik ga mee met bets!
ik heb haar gewoon een paar porren gegeven elke keer als ze niet naar me been luisterd, en heel kort zijn met je been hulpen (sowieso altijd natuurlijk) en nu reageert ze er goed op! Gewoon concequent zijn en niet over je heen laten lopen! Succes ermee!