Zitbeenknobbels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plein

Zitbeenknobbels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:56

Hoe kan ik het beste voelen dat ik echt op mijn zitbeenknobbels zit???? En hoe krijg ik dat het beste voor elkaar????

plein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:16

niemand????

marissa_

Re: Zitbeenknobbels?????????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:17

Volgens mij is je zitbeenknobbel die knobbels in je kont
als je iets meer op je rechterbil gaat zitten voel je die knobbel

carlijn83

Re: Zitbeenknobbels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:34

Ga eens op een hard krukje/stoel zitten (hout)
Wiebel eens van links naar rechts, dan voel je ze vanzelf!

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 14:47

ik kan er iig nog niet goed mee rijden maar je moet eens door je knieen zakken en dan aan je kont voelen (puntige botten die uitsteken )

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:36

Probeer op je paard je hakken recht onder de je billen en heuplijn te leggen (dus trek denkbeeldig een lijn langs je schouders heupen en hakken) als die op 1 lijn liggen en je probeert je knieeen naar beneden te duwen, zul je dieper in je zadel komen te zitten en als goed is voel je dan je zitbeenknobbels ook goed.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:23

carlijn83 schreef:
Ga eens op een
hard

krukje/stoel zitten (hout)

Of blijf lekker een tijdje stil zitten, als je dan weer opstaat, wat dan pijn doet: daar zitten je zitknobbels!

sans6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:25

als je in je zadel zit, trek je je knieen eens goed op, richting je kin.
daarna laat je ze weer langzaam zakken, zonder te verschuiven in het zadel.
Als je dit goed hebt gedaan voel je je zitbeen knobbels.

EN geloof me... als je ze voelt, weet je meteen dat je het goed voelt.

Sioux15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:11

Zet eens een rij pionnen neer en ga erom heen zigzaggen puur op je zit. Als je naar rechts gaat verleng je je linkerbeen en verplaats je je gewicht naar de linkerkant dan voel je je linker zitbeenknobbel en hetzelfde geld voor rechts alleen dan andersom..

Greetz Sioux

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:23

als je een wending indraaid hoor je op het binnenste zitbeenknobbel te gaan zitten. Als je het goed doet moet je het voelen dan.

Sioux15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:01

Het ligt eraan op welke manier je rijd in de western is het dus andersom. Dus het ligt eraan op welke manier je rijd

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:12

Ga eens op een kruk zitten, waarbij je je benen naast de kruk houdt en niet met je voeten op de grond steunt. Als dat lukt, hetzelfde herhalen, maar nu ga je op beide handen zitten. Als je goed zit voel je een zitbeenknobbel links en rechts op iedere hand drukken. Handen achterom, met de vingers naar voren, en de bovenkant boven. De kant waarnaar je je vingers kan buigen, leg je dus op de zitting van de kruk. Als je dat een paar keer herhaalt, kun je voelen aan welke kant de meeste druk op een van je handen ontstaat. Dan zit je scheef. Als je recht zit, is de druk op beide handen even groot. Het verschil is duidelijk te voelen. Als je een houten zitting op de kruk hebt, dan voel je bij zitten duidelijk je zitbeenknobbels. (ik neem aan dat je weet waar die zitten). Als je op het zitvlees van de billen zit, zit je niet op je zitbeenknobbels.

Als je een been iets meer uitstrekt en kijkt in de richting waarin je wilt gaan, dan verandert de positie van het zitbeenknobbel en zal de druk op een van de zitbeenknobbels door de geringe toename van het gewicht op die zitbeenknobbel bij het paard een reactie oproepen om die kant op te gaan. (daar is de druk hoger; het paard probeert de evenwichtsverstoring op te heffen, door zijn lijf meer onder de gewichthulp te brengen). Als je het kijken in de richting waarin je wilt gaan combineert met het meedraaien van je bovenlichaam dan wordt dat effect versterkt.

Je kan een heel parcours op je zit rijden en het paard zal zonder meer, ook als het paard het nooit eerder gedaan heeft, de beweging uitvoeren.

Als het niet lukt, doet de ruiter iets fout. Je zit dan verkeerd.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:39

Afbeelding

Bekken van de vrouw: zitbeenknobbels onderaan links en rechts.

Afbeelding

Bekken van de man: zitbeenknobbels onderaan links en rechts.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:07

ik heb altijd last van die dingen, auw auw....voel ze heel goed!!beetje te goed haha!!

Rogue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:58

Ik heb hier ook een probleem mee.
Ik zit wel rechtop op het paard, maar ik zit niet op de zitknobbels....
De laatste keer vrijrijden heb ik daar wat meer op gelet... dan ging ik juist zitten, maar binnen een halve minuut zat ik weer in de vorige houding.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik op die knobbels blijf zitten?

(ik lees dus ook even verder mee met dit topic )

Sioux15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:10

Je moet je bekken een beetje kantelen en ontspannen zitten. Je meot niet met je kont naar achteren rijden dit is een fout die heel veel dressuur/spring ruiters maken. Vaak heb je ook nog niet eens door dat je erop zit omdat het niet de bedoeling is dat je ze in het zadel duw maar er gewoon ontspannen op zit.

Greetz Sioux