Lady en Ik Springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanneh14

Lady en Ik Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:06

Hoi hoi, gister zijn wij naar Oranjewoud geweest, en hebben we een hindernisje gebouwd van takken (met van die twijgjes eraan zodat ze er doorheen konden als ze missprongen) en even gesprongen.
Daar heb ik een filmpje van.

Groetjes Sanne

http://www.zippyvideos.com/118733384475 ... -2006_049/

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:28

Ziet er leuk uit hoor
Paardje springt netjes .. Je kunt er ook lekker buitenrijden zo te zien

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:54

Dankjewel Ja ze is heel makkelijk, hoewel het springen niet altijd helemaal lekker gaat... Omdat haar vorige eigenaar meer van de dressuur was, heeft ze nooit echt gesprongen, en na veel oefenen begint het eindelijk een beetje te komen

xx

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:39

ze is btw 15

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 23:33

Dit is mijn vriendin Paard was iets minder braaf Maar goed, nu heeft ze spierpijn, en wil van iedereen medelijden.... Ik heb geen medelijden maar goed

http://www.zippyvideos.com/364507934477 ... -2006_047/

En heeft ze medelijden verdiend??? Jullie zien hier niet alles hoor

maar goed, dat paard is eigenwijs... en zij zelf ook..

en ja, we weten dat ze er met zn 2en op zitten, maar dat paard kan het makkelijk houden, en gedraagt zich net zo als er maar 1 iemand op zit

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 04:13

mm, over het 1e filmpje kan ik niks zeggen, paardje springt en oke...

maar het 2e? dat je even met z'n tweeen op een paard gaat zitten, oke.... dat heb ik ook wel gedaan, gewoon even stappen bv..... maar waar denken jullie nou dat je mee bezig bent? lol met je knol? of lol ten koste van je knol? ik vind dit dus geen geintje en niet leuk om te zien, of het paard het kan houden doet helemaal niet ter zake, achterste meisje klapt gewoon op de rug terug..... joepie wat leuk....zo ga je niet met een paard om..

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 04:25

oh en om je even voor te zijn (viewtopic.php?f=25&t=563657&hilit=)

We Hebben vooral gemerkt dat het de wat "verwendere" mensen zijn(mensen die zich vrijwel alles kunnen veroorloven: Een duur (ster)paard, een duur zadel, en een dure stal , en ga zo nog maar even door

ik ben verre van dat...

shetlandlove

Re: Lady en Ik Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:56

het was meer omdat miracle boven de hindernis begon te bokken, daarom klapte het achterste meisje heel erg op zijn rug...Dit was niet de bedoeling, maar ja, als het paard begint te bokken, wat oet je dan? ik lig er het liefst niet naast, dus dan moet je blijven zitten

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:04

Er gewoon niet met zijn 2e op gaan zitten als je weet dta het paard bokt en raar gaat doen.. en springen met zijn 2e? Alsjeblieft zeg! Vind trouwens beide filmpjes er absoluut niet lekker uitzien

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:11

hij bokt niet vaak als we er met zijn 2en opzitten (niet minder vaak dan anders ) maar springen vind ie hartstikke leuk, dus we dachten dat ie wel normaal zou doen...niet dus

Mucchio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:41

je zag op het begin dat je pony het niet echt leuk vond.
maarja...

Jessol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:39

het 1ste filmpje is ziet er goed uit
maar het 2de het is onverantwoord en niet echt fijn voor het paard...

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:46

Hij was inderdaad vanaf het begin al aan het kloten, waarschijnlijk omdat we eerst samen met een andere draver waren (je kan zegge wat je wilt, maar een draver en een draver = race )
Miracle kan zich heel makkelijk gek laten maken, dus vandaar dat ie steeds protesteert...meestal is dit gewoon kloten, maar hier is het volgens mij protest

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:51

1e filmpje ziet er goed uit!
Maar dat 2e filmpje.. Sorry hoor, ik ben niet zo snel van het negatieve commentaar maar dit..!
Met z'n 2en erop is opzich niet erg, gewoon lol maken.
Maar met z'n 2en erop springen? Lijkt me niet lekker voor de pony!
Vind het eerlijk gezegd niet zo raar dat ze een bokt geeft op dat 2e filmpje..

Maargoed, mijn mening. Zullen jullie je wel weer niks van aantrekken, want wat wij hier zeggen is toch niet waar!

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:35

Wat zielig. Zit hier met open mond. Dat dóe je toch niet. Springen met zijn tweeën. Kom op zeg, dat noemt zich nou een 'paardenliefhebber'. Logisch dat ze gaat bokken, vind je het gek?!

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 02:25

baroen schreef:

maar het 2e? dat je even met z'n tweeen op een paard gaat zitten, oke.... dat heb ik ook wel gedaan, gewoon even stappen bv..... maar waar denken jullie nou dat je mee bezig bent? lol met je knol? of lol ten koste van je knol? ik vind dit dus geen geintje en niet leuk om te zien, of het paard het kan houden doet helemaal niet ter zake, achterste meisje klapt gewoon op de rug terug..... joepie wat leuk....zo ga je niet met een paard om..

We Hebben vooral gemerkt dat het de wat "verwendere" mensen zijn(mensen die zich vrijwel alles kunnen veroorloven: Een duur (ster)paard, een duur zadel, en een dure stal , en ga zo nog maar even door

ik ben verre van dat...

Ik beweer ten 1e niet dat iedereen zo is. ten 2e is dat niet mijn paard op het 2e filmpje, en daarbij, het spijt me, maar jullie kennen het paard niet, ik weet dat ik als ik het gewoon zo gezien had precies zo zou reageren, maargoed. Ik ken het paard, en geloof me, Lysbeth kent hem door en door.

Ik weet dat het er totaal niet netjes uit ziet, maar als een paard zich op fokt... Ze is verder heel paardvriendelijk hoor Ze rijdt met hackamore, en heeft een tijdje ook zonder zadel gereden (De voorste) Ze kan best goed rijden, maar als je bijna 1 jaar zonder zadel rijd, kun je je misschien wel voorstellen dat het even wennen is.

Als je in een ander topic van haar kijkt, met fotos van haar alleen op haar paard springen, zie je dat het er heel netjes uit ziet opzich!!

ik wil nu niet aanvallend doen, en ik weet dat IK om commentaar vroeg, en ik vind het helemaal niet erg dat jullie zo reageren, maar heb ook een beetje begrip. Jullie gaan mij niet vertellen dat als jullie paard bokt, tijdens en na de sprong, dat jullie dan als een baksteen in het zadel zitten, en dat komt dan met name, omdat je dan in de verlichte zit zit.

Maar goed, jullie mogen haar altijd PB'en om uitleg oid, maar val mij er niet op aan. Ze vroeg mij om hem er bij te zetten...

xx

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 02:31

Sanneh14 schreef:
baroen schreef:

ik ben verre van dat...

Ik beweer ten 1e niet dat iedereen zo is. ten 2e is dat niet mijn paard op het 2e filmpje, en daarbij, het spijt me, maar jullie kennen het paard niet, ik weet dat ik als ik het gewoon zo gezien had precies zo zou reageren, maargoed. Ik ken het paard, en geloof me, Lysbeth kent hem door en door.

Ik weet dat het er totaal niet netjes uit ziet, maar als een paard zich op fokt... Ze is verder heel paardvriendelijk hoor Ze rijdt met hackamore, en heeft een tijdje ook zonder zadel gereden (De voorste) Ze kan best goed rijden, maar als je bijna 1 jaar zonder zadel rijd, kun je je misschien wel voorstellen dat het even wennen is.

Als je in een ander topic van haar kijkt, met fotos van haar alleen op haar paard springen, zie je dat het er heel netjes uit ziet opzich!!

ik wil nu niet aanvallend doen, en ik weet dat IK om commentaar vroeg, en ik vind het helemaal niet erg dat jullie zo reageren, maar heb ook een beetje begrip. Jullie gaan mij niet vertellen dat als jullie paard bokt, tijdens en na de sprong, dat jullie dan als een baksteen in het zadel zitten, en dat komt dan met name, omdat je dan in de verlichte zit zit.

Maar goed, jullie mogen haar altijd PB'en om uitleg oid, maar val mij er niet op aan. Ze vroeg mij om hem er bij te zetten...

xx

als ik spring, zit ik alleen op een paard, ik vind het gewoon belachelijk om met z'n tweeen erop te gaan zitten wanneer je een sprong maakt...daar heb ik het over...

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 02:33

Even btw, ik ben ook verre van het duurder... Ik heb mijn paard zelf betaald, inclusier materiaal, en voer, ik heb alleen mazzel, dat ze op een boerderij in de buurt kan staan, ik moet namelijk ook zelf het voer betalen, en daar is stalling niet veel... Maar goed dat is dus Off-Topic.

nu even On-Topic: bedankt voor de reactie's op mijn filmpje...

maar als we nu ruzie gaan krijgen over de 2e, ga ik een Mod. Vragen om het topic te sluiten. Zo vind ik er niets aan. Ik weet dat ik er in principe zelf om gevraagd heb, dus het is mijn eigen schuld, maar ik vind toch dat mensen iets begripvoller kunnen reageren.

Ik weet niet, of hier veel mensen zijn, die een draver hebben, en dan ook met die draver onder het zadel met een andere draver rijden (En dan heel af en toe hea, als ze het gewend zijn is het wel weer iets anders denk ik.) Maar dan gaan ze tegen elkaar racen, en elkaar op fokken. Die andere draver is mijn vorige verzorgpaard, en ik weet hoe rustig die is, maar zodra er dravers in de buurt komen

ach ja, maar goed..... Ik zal mijn pyama aantrekken en lekker gaan slapen weltruste

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:21

dank je Sanne
ik weet wel dat het heel zielig lijkt dat we met zijn 2en aan het springen zijn, maar we hebben maar 2 keer gesprongen, en de hindernis was niet bepaald hoog...Na deze sprong zijn we gestopt, omdat Miracle zelf al aangaf dat hij er geen zak aan vond

PrideDignity schreef:
Maargoed, mijn mening. Zullen jullie je wel weer niks van aantrekken, want wat wij hier zeggen is toch niet waar!

Ik zeg echt niet dat iedereen die op bokt wat negatiefs zegt dat het dan niet waar is En ik trek me er wel wat van aan, maar jullie kennen Miracle niet en hetis wel zo dat Miracle een ontzettende heethoofd kan zijn, en zoals ik al zij...hij laat zich er makkelijk gek maken en dan is er vaak de hele rit niets meer met hem te beginnen...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:21

weetje wat ik het grappigste van deze hele discussie vind?
Dat de TS ook nog zegt: "Je kent het paard helemaal niet!"
Dat doet er helemaal niet toe, als zou mijn paard poeslief zijn, zou ik nog niet met zijn 2en erop gaan springen, want dat is gewoon zó slecht voor zijn rug! Ik ben blij dat het "fout" ging, want als het goed ging, zou men denken, potverdomme, dat kan ook! En dan heb je zo veel paarden met een rug blessure.
En hierop kan je niet antwoorde met begrip, want 't slaat gewoon nergens op, ik kan me er behoorlijk boos over worden, en wou dat mensen íets verantwoordelijker deden met hun paard, want dit heeft niets te maken met het opfokken van een paard, of het racen, of het karakter van het paard, dit heeft te maken met ontwetendheid van een amazone!
Een hackmore is trouwens niet 1 van de beste middelen om mee te rijden, ga dan met touwhalster rijden, dan heb je tenminste een goed voorbeeld, als je met hackmore rijd, kan je hem nog behoorlijk in de weg zitten, het ligt niet alleen aan het bit wat in het mond zit, het heeft een hefboom effect.

Ik hoop dat de TS en de amazone er iets aan hebben, want het blijft sonde.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:23

sorry over dat hackmore, over dat hackmore bedoel ik natuurlijk als je niet goed met een hackmore rijdt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:31

Dames, jullie hoeven niet zo verdedigend te reageren. Er zijn hier een paar bokkers die aangeven dat zij het onverantwoord vinden wat er gebeurd. Daar is helemaal niks mis mee. Dat mogen zij juist vinden.
Jullie zetten dit topic op HAW dus jullie vragen om commentaar en dat mag gegeven worden.

Niks mis mee lijkt me zo.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:55

Ehm, tsjah, wat kan ik hier over zeggen? ben het wel een beetje met de reacties eens; onverantwoord voor zowel paard als ruiters, En ook de mod. Sjoert heeft gelijk....... Deze filmpjes hebben jullie zelf geplaatst........ eigen schuld dus

Sanneh14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 19:04

pinda_timo__ schreef:
Er gewoon niet met zijn 2e op gaan zitten als je weet dta het paard bokt en raar gaat doen.. en springen met zijn 2e? Alsjeblieft zeg! Vind trouwens beide filmpjes er absoluut niet lekker uitzien

Bedenk wel dat dat 1e paard niet heeft gesprongen tot haar 12e ofzow, en daarna niet vaak. Nu ik haar heb hebben we goed les, en gaat het gelukkig steeds beter. Maar ja, als iemand iets moet leren , gaat dat nooit in een paar maanden perfect.. Maar goed..

@ Sjoert, ik vind dat ik me best mag verdedigen, en, ik heb al gezegd, wat zij doen met dat paard moeten ze zelf weten, ik kan daar niks van zeggen het is mijn paard niet, ik kan hooguit zeggen wat ik er van vindt, maar ik kan dus niets verbieden. Ik heb ook al gezegd, dat als julli ewat op haar aan te merken hebben, en wat allemaal al gezegd is, of wat over het zelfde gaat, graag naar Háár PB'en...... Ik weet dat Ik heb geplaatst heb, maar goed...

ik heb dus ook al wel weer geleerd, dat je heel voorzichtig moet zijn op bokt!!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:56

Wij zeggen het alleen maar in het welzijn van haar paard, en aangezien het filmpje hier is geplaats, neem ik aan dat wij onze reacties hier kwijt kunnen, wie de amazone ook is.
Wij verbieden niets, maar het ís gewoon beter wat betreft de welzijn van het paard!