Pashtashe en ik @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Natje_86

Pashtashe en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:38

Voor het eerst los met Pashtashe. Nu het mooie weer eraan komt, gaan we beginnen met rijden. Hij is erg lief maar wel liever lui dan moe... Hier enkele foto's

Stappen
Afbeelding

Wegrijden vanuit stap
Afbeelding

Hier kijkt hij geirriteerd omdat ik hem net een tik met de zweep gaf omdat hij niet reageerde.
Afbeelding

Mijn favoriete foto; halthouden
Afbeelding

En de laatste met mijn zus (die bang is voor paarden, ze heeft haar angsten dit weekend een beetje overwonnen):
Afbeelding

Ik ben echt trots op hem. Hij is heel lief tijdens het rijden en het gaat elke dag een klein beetje beter!

Commentaar altijd welkom. Mijn eigen commentaar is handen rechtop houden en hakken uitduwen.

Laten jullie een berichtje achter??

Groetjes nathalie

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:13

Iedereen kijkt wel maar heeft niks te melden???? Jammer hoor...

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:20

Ik vind het een mooie pony. Die van mij is ook altijd liever dan moe
Het ziet er netjes uit hoor, probeer alleen je handen wat hoger en meer bij elkaar bóven de schoft te houden

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:14

Dankjewel! ja mijn handen zijn meestal een probleem maar er wordt aan gewerkt.

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 08:51

Niemand tips of commentaar??

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:08

Toen ik begon met het rijden van mijn bijrijdpaard (tuiger) was hij ook liever lui als moe en hij vond dingen vaak ook heel moeilijk en probeerde daar met veel verzet onderuit te komen.
Wat bij mij echt super ging met aan het been krijgen was voor loshouden zodat hij én op zijn eigen benen liep en niet zijn hoofd mega in de lucht gooide (oef... onderhals) en hem zelf voorwaardt laten denken door hem korte maar goed voelbare beenhulpen te geven. Dus kort aantikken met je been en loslaten aan de voorkant, bij geen reactie een tik met je zweep tot hij wel reageerd. Al bij de eerste keer snapte hij wat de bedoeling was en na een les of drie was hij goed aan mijn been en kon ik aan de voorkant er aan gaan zitten.
Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik weet hoe het voelt als je paard slecht aan je been is en ik zelf vond het niet fijn rijden om hem steeds aan te moeten drijven of bij te moeten tikken.

Verder vind ik jou en je paard een ontzettend leuke combinatie, je paard straalt uit!
Het enige 'commentaar' wat ik zou kunnen geven over je houding is dat je je armen meer langs je lichaam kunt houden.
Heel veel succes nog met zijn tweeën!!!

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:36

Ja maar het is pas de eerste keer dat ik er los opzat. En we gaan het gewoon rustig opbouwen er is nog heeeeel veel wat we moeten leren. Maar dat komt vanzelf wel goed als ik ga lessen.

Groetjes

GiBo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:37

Leuke pony met een leuk koppie Het meeste commentaar is al gegeven, het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je je handen ook wat meer rechtop moet houdenn

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:39

Natje_86 schreef:
Ja maar het is pas de eerste keer dat ik er los opzat. En we gaan het gewoon rustig opbouwen er is nog heeeeel veel wat we moeten leren. Maar dat komt vanzelf wel goed als ik ga lessen.

Groetjes

Overheen gelezen... ik dacht dat ie al een tijdje onder het zadel was....

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:47

Maakt nie uit hoor!!

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:50

heey, wat leuk om pashtashe onder het zadel te zien
hoe gaat het met iedereen daar nog ?

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:52

Rafaela schreef:
heey, wat leuk om pashtashe onder het zadel te zien
hoe gaat het met iedereen daar nog ?

hey! hoe is het met jullie? Wat leuk dat je reageert.

Lief is tie he onder het zadel?

bij ons is alles goed. King is weer herstelt heeft nu alleen erg last van zijn tanden. Hij is aan het wisselen. En Dana wil maar niet, het veulen is er helaas nog steeds niet!

Groetjes

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:55

wat jammer, ik had jennifer al het topic gegeven maar ik weet niet of ze reageert, maar met ons is alles goed
hijs wel lief onder het zadel jaah heeft ie nog geen gekke bokkesprongen gemaakt ? wel jammer dat het veulen er nog niet is, maar dat zal hopelijk dan niet meer lang duren daar willen we ook wel foto's van zien he

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 10:59

Oh ok ja dat zie ik dan vanzelf wel of ze zal reageren. Nee houd op zeg. hij heeft nog geen gekke sprongen met mij gemaakt!! Gelukkig

Tja Dana was 6 april uitgerekend. maar de meeste mensen die naarhaar komen kijken zeggen dat het zeker nog een tijdje gaat duren. maarja Als hij/zij er is zullen er zeker foto's verschijnen. Dus houd het maar in de gaten!!!

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 11:03

tenen naar binnen, handen rechtop, armen 'toe'
leuk paardje en dat liever lui dan moe ken ik wel :Y maar het beter nu
spijtig dat het weinig/verre foto's zijn

Natje_86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:05

Ok tja betere foto's volgen nog. Zoveel en lang kan ik nu toch nog niet rijden dus met de tijd komen er betere foto's

Groetjes