moeilijk doorzitten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

moeilijk doorzitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 17:23

sinds kort help ik een meisje met het rijden van haar pony, alleen het probleem is dat ze niet kan doorzitten, ze klapt steeds met haar kont in het zadel. dit is zwaar voor de pony en wil daarom moeilijk rond rijden.
ze rijd nu al vaak zonder beugels, om een goede zit te krijgen. het gaat voorruit.

hebben jullie misschien tips of oefeningen.

Zunzuncito

Re: moeilijk doorzitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:40

Als ze op het zadel klapt is het dan misschien omdat ze ook wat te ver naar voren zit? Een idee is om haar een keer te longeren, zodat ze geen teugels in haar handen heeft en dan kan je haar, als ze daarbij ook zonder beugels rijdt, laten voelen hoe ver je naar achteren kan gaan zitten, zodat je echt "op je kont" blijft zitten. Hoe loopt de pony verder? Je hebt er die soms van zichzelf erg hoog opgooien.

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:45

ik kon ook niet goed doorblijven zitten in de priveles iemand rede toen naast me en hield me vast en daarna moest ik het zadel vasthouden zodat ik goed bleef zitten en ui eindelijk had ik geen hulpmiddelen meer nodig

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:49

Een hand plat achter het zadel neerleggen.Dan moet je je bekken wel kantelen want daar gaat het meestal mis.Om het goed te leren voelen laat je ze daarna de oren van het paard pakken.Je zal zien dat ze dan gaan stuiteren.

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:25

ler erop dat ze zich volledig ontspant en mee gaat met beweging van de pony. als je je iets aanspant ga je al snel stuiteren...verder zadel vasthouden, benen lang, niet afsteken enz

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:40

moeilijk doorzitten he? daar heb ik ook heel erg last vn gehad.. de oorzaak dt jij niet goed kan doorzitten is dat de pony zijn rug niet loslaat. dus hij spant zijn rug aan en word zo hard als een plank. en dat zit niet lekker! ga dus eerst eens rustig aan de gang met het nagevelijk maken van je pony. dan maar eerst lichtrijden. je zult toch eerst de rug van jjouw pony los moeten krijgen voordat je lekker kunt doorzitten.. geloof me, het werkt!

succes!

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:08

Je kan het ook wel eens proberen om zonder beugels te gaan drafen. Meestal ga je dan ook wel wat rechter zitten maar je moet er wel om denken dat je je spieren laat ontspannen want ik galopeer in de les soms zonder beugels en dan span ik zo ontzettend mijn spieren en dat voelt niet zo lkkr! succes

groetjes.xxx