Innocent @ longeren in nieuw Dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inno1985

Innocent @ longeren in nieuw Dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 15:44

Ik dacht laat ik maar weer even foto's maken van Inno aan de longe, ik heb nog steeds geen fotograaf gevonden die mij wil fotograveren als ik aan het rijden ben, dus vandaar weer longeer foto's.

Ik had innocent op twee verschillende manieren bijgezet, en nu is mijn vraag aan jullie wat jullie denken wat de beste manier is om bij te zetten.
Oja en niet beginnen over dubbele lijnen en pessoa teugels, want die werken niet bij haar, gaat ze van uit haar stekker.
Nou heir de foto's en opbouwende kritiek is altijd welkom.

Eerst gewoon even los natuurliijk
Afbeelding
Afbeelding

Daarna op de enen manier bijgezet van singel naar bit
Drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Andere kant op
Drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu de andere manier. Tussen de benen naar het bit, en dan naar de singel. Ik zelf vind dat ze op deze manier wat meer gaat ontspannen, maar toch ook wel weer veel op de voorhand valt, en ik hou haar toch genoeg actief van achter.

drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding
Afbeelding

En stappen
Afbeelding
Afbeelding

Andere kant op
Drafje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding
Afbeelding

En weer stappen
Afbeelding
Afbeelding

En haar lieve koppie met haar nieuwe hoofdstel en nieuwe deken
Afbeelding
Afbeelding

FMG8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:17

heej...

mooi paardje, en het ziet er ook goed uit! ze lijkt op de 2de manier van longeren iets beter over haar rug te lopen, maar het zijn maar momentopnames

mooi hoodstel + deken

groetjes..

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:31

Wow, een Meghan look a like! (zie onderschrift) Leuk paardje

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:38

Leuk dekje en zweetdeken

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 09:24

dank jullie wel voor de reacties.
En lafunkyjazz ze lijken idd op elkaar, alleen heeft ie van jou wat steviger beenwerk.

Gr

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:59

Om even antwoord te geven op jouw vraag hoe je haar het beste kan longeren: ik denk dat je, om je paard los te werken, het beste de tweede manier kan gebruiken, dus tussen haar benen door naar de singel. Wanneer hij dan los is gewerkt, kun je de andere manier gebruiken. Ik ga even na hoe ik dat zelf doe met de pessoa en dan begin je ook met eerst de lijntjes van haar bit, tussen de benen door, naar de singel. Wanneer ze dan goed los is gewerkt, verzet ik deze lijntjes van haar bit, naar de zijkant van haar singel.

Maar flipt jouw paard m zo omdat er iets achter haar kont langsloopt, wanneer je dubbele longeerlijn of pessoa gebruikt? Je kunt namelijk ook de buitenste lijn van de dubbele longe over haar rug doen...Ik weet niet of dit voor jou een optie is, maar het is maar gewoon een tip. En ach, als jij m zo ook goed kunt longeren, is het ook allemaal niet nodig.
Suc6 in ieder geval!

celeste1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:09

Heej leuk paardje heb je. Ik denk dat je hem het beste op de tweede manier kan longeren. Zoals je zelf ook zegt, hij ziet er dan veel ontspannender uit. En ook zoals iemand anders al heeft gezegd, loopt hij dan veel meer over de rug. Maar als je hem zo longeert, kan je beter een staartriem gebruiken. Op de foto's zie ik het niet zo heel erg, maar als je de hulpteugels aan de longeersingel vast maakt, heb je kans dat je de longeersingel naar voren trekt. En dat voorkom je met een staartriem. Of als je geen staartriem hebt, kan je je longeersingel over een zadel vastmaken, dan kan hij ook niet gaan schuiven.
Verderhoop ik dat je nog heel veel plezier hebt met je paard.

lucifertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:07

woww wat een leuk paard! vind dat ze haar benen goed gebruikt.. omzo maar te zeggen. vind ook de 2de manier beter, gebruikt ze beter der rug

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:49

nou aan julie reacties te horen, kan ik beter op de tweede manier gaan longeren voortaan.
Ik heb nu ook een verzorgster gevonden die heel goed is in longeren, dus dat komt goed uit.
Nou bedankt voor alles tips.

Gr

Noraly_

Re: Innocent @ longeren in nieuw Dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:53

de tweede manier, lijkt misschien onvriendelijk, maar hij(?) loopt heel ontspannen. Mooi paard, een mooie Witte schimmel!!
Mooi dekje!

*kiss,me

Joscaa

Re: Innocent @ longeren in nieuw Dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:57

Erg mooi paardje. Ik weet niet echt welke manier beter is, daar heb ik (nog ) geen verstand van.