Tessa @ longework met touwtjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Tessa @ longework met touwtjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:14

Jullie hebben nou zo'n beetje alles van Tessa al gezien, maar het longeren met touw had ik er nog niet opgezet.

Bij deze dus, Tessa is nog jong en onervaren, snapt vaak geen donder van wat ze moet doen maar is wel enthousiast en wil graag werken.
Ze loopt van zichzelf goed op de achterhand en die is dus ook mooi ontwikkeld, echter haar voorkant bezit een kippenborstje, een hertenhalsje en meer van dat ielig gedoe. Daar moet aan gewerkt worden dus zet ik haar een aantal keer per week bij met touwtjes.

Eerst even indribbelen (normaal stappen kent ze in het begin niet )
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Afbeelding

Erg vrolijk aanspringen in galop
Afbeelding

Afbeelding

rechtsom ook even inlopen
Afbeelding

Afbeelding

en iets wat op galloperen moet lijken
Afbeelding

en dan rustig aan bijzetten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan linksom bijzetten, eindelijk begint mevrouw wat rustiger te worden en kan ze normaal stappen
Afbeelding

Waar ze dan ook meteen ontspant
Afbeelding

Hals dr weer uit, rug weg
Afbeelding

en dr weer bij, lekker onbevestigd nog
Afbeelding

Afbeelding

En in draf is het eerst weer knudde met een rietje natuurlijk
Afbeelding

Afbeelding

Ze knikt wat in
Afbeelding

Ik vroeg wat verruiming, Tessa nam dat erg letterlijk en gehaast, maar toch is ze hier al wel losser over haar rug
Afbeelding

Klein galopje proberen en ze bleef er aardig bij
Afbeelding

Afbeelding

En leker uitstappen
Afbeelding

Afbeelding

Oke het is nog 3 keer niks, maar het gaat al stukken beter dan voorheen, ze maakt zich nog erg druk en concentreert zich vaak niet op mij maar op andere dingen zoals pony's in de wei, een trein die voorbij komt, een vogeltje, een blaadje etc, maar dat komt allemaal vanzelf wel.

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:25

Ziet er al goed uit hor, ze wil iig werken daar heb je al een ding in je zak . En wat wordt ze wit zeg, gaat erg snel.

Ben benieuwd naar meer foto's als ze meer ontspant!

sitamoenXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:37

mooie pony hoe oud s ze eigenlijk ?
wil ze wel later ook foto's zien wanneer je erop zit

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:41

sitamoenXx ze is 3, wordt in mei 4. Ze heeft een beetje een achterstand, niet veel voeding en ruimte gehad om te kunnen groeien.
Heb in het begin eens foot's geplaatst dat ik erop zat voor de gein, maar ik ga er verder niet op rijden hoor, ben te groot en te zwaar voor dr, dat laat ik over aan een kleiner ruitertje.