Orbaldo II in de M2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Orbaldo II in de M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:59

We zijn net begonnen. 2 wedstrijdjes met de oude proeven en dit weekend voor het eerst met de nieuwe proeven. Nu 3 winstpuntjes dus ik mag niet klagen. Gister nog 184 en euhm vandaag (IMO onterecht) 20 punten lager. heel erg veel 5jes en dan zonder commentaar aarrrgh best als het niet klopt volgens de jury maar dan graag met commentaar!

Kijk en huiver dan maar
overgens had ik voor de gangen (schrik niet) stap: een 5 draf een 5 en galop... een 5!!!!! dit zijn tegenwoordig aparte punten in je proef

Afbeelding
drafje volgens mij net het inzetten na het van hand veranderen

Afbeelding
galopje

Afbeelding

geen idee waar ik heen ga

Afbeelding
volte 10 mtr en stap (waarneer hak ik die binnehand eraf)

Afbeelding
andere galopje

Afbeelding
stappen

Afbeelding
uitgestrekte stap (nu nog op m'n kont blijven zitten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
deze middendraf was ook een 5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
stappen

Afbeelding
weer op mijn kont gaan zitten maare middengalop die voor de verandering: ook weer een 5 was

Afbeelding

Afbeelding
wij groeten u.
We blijven gewoon goed dooroefenen samen met mijn instructeur

Fritsiej

Re: Orbaldo II in de M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:03

snap niet dat je allemaal 5é hebt.
Ik vind het er netjes uitzien!
Alleen je moet je hakken op sommige fotos wat meer uitdrukken.
Veder heb je zelf al commentaar gegeven

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:05

Ik vind het een heel fijn beeld geven Nimber Je zegt zelf idd al meer op je kont zitten, maar verder heb je hem erg fijn voor elkaar zoals ik het vanaf de foto's kan zien

SylviaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:07

Vind het er goed uit zien hoor!!!
Mooie foto's allemaal!!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:12

Het was geen WP waard hoor dat zeker niet. Eerste keer weer buiten en zo af en toe was het nog wat rommelig. Had zelf rond de 175 gegokt maar ik had dus 164. IMO onterecht maar als je dan aan het commentaar van de jury nog wat hebt en kunt zien waarom ze maar tot zo weinig komen..Maarja veel 5 jes zonder commentaar

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:14

ziet er mooi uit! mooi paard heb je onder je kont zeg !!!! Ik had gister westrijd, 186 punten. ook allemaal 5jes :S

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:20

Wow, wat heb jij een ontzéttend mooi paard, zeg. Ben helemaal van me stoel afgeblazen. Jeetjemina. Géwéldíg. En die middengalop! Wauw!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:20

Wat een galopsprong zeg!! Hij ziet er fantastisch uit Kim, en het rijden ziet er zeker beter uit dan de punten doen vermoeden.

Jurga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:21

Ik kan maar één ding zeggen Kim: TOP! Wat ziet Orbaldo er waanzinnig goed uit, wat is 'ie zwárt! Plus: wat zijn jullie enorm vooruit gegaan, echt heel erg knap!

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:21

Wat ziet hij er goed uit, hij glanst prachtig. Wel raar dat je zo lage punten hebt, het ziet er netjes uit!
is dit de vader van Obelix?

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:22

ja je hebt van die jury's die denken een 5 is voldoende dus geen toelichting nodig.... vind ik altijd jammer maar wat doe je eraan?

Als je je handen iets hoger zou houden denk ik dat het beeld beter wordt. dan ga je waarschijnlijk vanzelf al meer op je kont zitten.... werkt bij mij in ieder geval wel zo...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:25

Dit is idd de vader van Obelixje

peggel ik zal het onthouden dank je voor de tip

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:25

Ik vind het een stoer paard zeg! Mooie dikke nek ook!
Wat balen dat ze geen commentaar geven bij de 5en. Is dat niet een beetje verplicht om als jury een aantekening erbij te zetten als ze een 5 geven?
Ik vidn de galop er wel robuust uit zien, ook mooi opwaarts. Van mij had je wel hoger dan 5en gekregen hoor!
Veel succes met oefenen en de volgende keer gaat het vats beter!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:38

ZIet er nog niet zo heel slecht uit en volgende keer beter en vindt het een prachtig paard

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:45

prachtig paard heb je zeg !
Balen van de 5jes zeg ! maar volgende x met een andere Jury mischien beter.

in iedergeval heel veel succes nog ! en oefen lekker verder met die prachtige paard

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:50

Woow wat een middengalop, super veel afdruk! Rare jury dan, fijn ook dathet dan niet onderbouwd is. Maar zijn super mooie foto's!

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:54

Ik vind het een prachtig paard, maar ik zie dat iedereen dat wel zo'n beetje vind.
Maar ja het is ook gewoon zo.
Verder zie ik wel wat punten om aan te werken, maar ze zijn niet heel storend.
Let vooral op je houding en je handen;)

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:57

Sorry Kim, maar ik vind het er alles behalve fijn uitzien.

Je hebt bijna overal je hand vastgezet op je bovenbeen, het ziet er uit alsof je de hele tijd behoorlijk druk hebt in je hand. Je paard kijkt absoluut niet ontspannen afgezien van een paar plaatjes. Niemand heeft zijn paard 100% van de tijd fijn en ontspannen.

Ik weet dat het lastig oordelen vanaf een plaatje, maar je hebt er best veel geplaatst en denk dat het beeld dus aardig met de werkelijkheid zal kloppen.

Misschien lijkt dit commentaar uit de lucht te komen vallen van mij, maar ik vind dit meestal bij foto's van jou zo. Ik reageer meestal niet op foto's namelijk.

Sorry dat ik het zeg, maar je paard straalt absoluut geen werklust en plezier uit, maar juist een gespannen en gedwongen beeld.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:08

Ben het niet echt met je eens romkabouter, heb Kim en Orbaldo in het echt zien rijden thuis, en ik vind het juist een goede combi En ik heb ook het idee dat Orbaldo het juist wel leuk vind, en het echt voor Kim doet

Nou Kim ik vind t er juist netjes uitzien hoor, alleen wat meer op je kont zitten en je binnenhand iets minder (maar dat ken ik, vervelend hè ) en dan is het toch goed
Vooral die middengalop woeii echt cool!

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:17

Het zou een stuk verbeteren als je je hannden wat meer voor je uit draagt net iets boven de manenkam.

Ik denk dat voor de M2 een stukje meer oprichting nodig is, en dan hoeft hij zeker niet korter te worden. Wat meer ruimte achter de kaak maakt hem mooier.
In je middendraf foto's stijgt hij te weinig in de schoft.In je middengalop wel genoeg , maar probeer hem daarin wel wat lengte te geven.

De spanning zie ik er niet aan af, maar het beeld kan zeker mooier.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:24

Ik ben het niet met romkabouter eens, ik vind het er wel heel goed uitzien!! En in de M2 mag er ook wat meer aan een paard gereden worden dan in bijv. de L, waar alles nog om ontspanning gaat. PRachtig paard, ziet er goed uit! En wat betreft die cijfers, het is voor iedereen even wennen. De volgende keer krijg je vast hogere cijfers voor je gangen zoals ik het nu zie. Mooie foto's ook!! Succes!

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 23:38

alexandra15 schreef:
En in de M2 mag er ook wat meer aan een paard gereden worden dan in bijv. de L, waar alles nog om ontspanning gaat.

Pardon, sinds wanneer is gebrek aan ontspanning een gewenst onderdeel van een dressuurproef, in welke klasse dan ook?

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 01:09

Als ik een ontspannen proefje rijd krijg ik lagere punten dan wanneer er af en toe een spanningsfoutje inzit, je moet meer tegen het randje aan rijden en dan bestaat de kans dat je er eens overheen gaat..
Maar ik zou zeggen: aanspannen de boel en niet gespannen he

Overigens zie ik de spanning niet van deze foto's af. Maar je moet echt heel erg letten op dat je meer op je kont en achterover gaat zitten ! Maar dat geef je zelf ook al aan.

Het is wel een machtig paard om te zien zeg..! Mooi kleurtje

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 01:17

ben je zeker dat die jury wel naar jouw proef gekeken heeft? Die gangen lijken me meer waard dan een 5...
Hij ziet er goed uit.

Moet zeggen dat ik ook altijd veel punten krijg als ik mijn proef 'op druk' rij. Veel meer dan dat ik een ontspannen rustige proef rij..
Raar, maar dikwijls zien jury's juist graag dat je eraan rijdt ofzo Heel erg afhankelijk van jury tot jury..
Ik snap wel wat Romkabouter bedoelt, en ontspanning is inderdaad belangrijk, in welke klasse dan ook

Komt vast helemaal goed, jullie zijn een mooie combinatie Veel succes verder!!
xxx

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 02:34

ik kan vanuit foto's geen gangen beoordelen...ik bedoe, foto's kunnen mooi zijn, maar punten voor gangen? daar moet je toch het paard voor zien lopen
maar zie bv wel in die middendraf foto een paard wat uit elkaar loopt...maar goed
ik vind het iig een erg mooi dier...