Quentin aan het springen met Elza!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Quentin aan het springen met Elza!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:57

van de week had Q mogen vrijspringen, dat was voor het eerst sinds laaange tijd dat hij weer eens een sprongtje maakte(zie: viewtopic.php?f=10&t=568464&hilit= )
vandaag had ik hem mee naar de manege genomen en heb ik met elza&esther buitengereden als opwarmrondje voor Q want daarna gingen we springen!

heb eerst zelf wat gesprongen maar Q was braaf dus ging Elza erop(heeft hiervoor 1x Q uitgestapt maar nog nooit met hem gereden)

en dat ging prima!!

klein meisje groot paard
Afbeelding

1e sprongetje, Q deed niet echt zn best want het was toch erg laag maar hij had er wel zin in!
Afbeelding

al iets fanatieker
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

blije Q
Afbeelding

elza ging ff de beugels korter doen en ik(op elza's pony ) kreeg het zweepje terug, Q was zo braaf dat ze zonder sporen en zonder zweep hem heeft gereden!
Afbeelding

Q zn lieve hoofdje(en ik met nelis op de achtergrond)
Afbeelding

en weer wat hoger, meteen is Q fanatieker
Afbeelding

en nogsteeds vrolijk!
Afbeelding

tussen het springen door liep Q weer als een voorbeeldig dressuurpaard(heb hem sinds november niet meer in de bak gereden, alleen af en toe een klein buitenritje, de laatste 6 weken is hij pas weer meer gereden, maar nog niet in de bak)
Afbeelding

Afbeelding

en weer verder springen
Afbeelding

Afbeelding

Q was ff afgeleid
Afbeelding

maar werd weer aan t werk gezet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

was echt leuk om te zien hoe goed Q zn best deed en hoe goed Elza hem aan t lopen had

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:00

Ziet er netjes uit renske! En Q is nog steeds om te kwijlen

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:01

super mooi!
naarmate het hoger word gaat het meisje steeds beter zitten, en het paard mooier springen!
Mooie paardjes!

Rowy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:10

Heej! dr zaten gelukkig gelukte foto's bij! al is wel duidelijk te zien welke jij gemaakt hebt, de laatste 2 iig Was een lekker paardig dagje he. Elza reed hem goed! Zet je rowy's foto's er ook nog op?

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:28

Ziet er leuk uit, hoor. Wat ziet Q er vrolijk uit!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:13

Ik denk dat je er een afzetbalk bij moet leggen zodat Q beter weet wanneer hij moet afzetten. De houding van het meisje wordt indd beter, maar vind het nog steeds niets eigenlijk. Ik zou beginnen met de beugels NOG 4 gaatjes korter ofzo en meer met de sprong mee te gaan. Alleen de laatste sprong zit ze redelijk. Ook het contact met de mond houden is belangrijk bij de sprong.
Succes de volgende keer

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:28

afzetbalk werkt niet, Q gaat daar op staan of springt hem samen met de hindernis, Q springt veel en veel te weinig om daar handig in te zijn, heb daar jaren geleden veel mee geoefend in de lessen bij ton maar ja je weet dat Q de laatste maandan amper iets gedaan heeft laat staan springen.
ga met vrijspringen in-uitjes oefenen en de afzetbalk er weer bij, hij zal het toch moeten leren, maar met iemand erop is dat nog ff niet te doen
beugels korter kan niet, alleen mn dressuurzadel past nog op Q en ze zat met haar knie al voorbij het zweetblad

vond dat elza er prima mee sprong, de paar sprongetjes die ik met Q heb gemaakt gingen op 1 na allemaal als noodsprong

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:42

RobinCera schreef:
super mooi!
naarmate het hoger word gaat het meisje steeds beter zitten, en het paard mooier springen!
Mooie paardjes!

klopt inderdaad
Q doet beslist geen moeite als het nog laag is, dat zag ik van de week met vrijspringen ook weer erg duidelijk
en Elza had nog nooit eerder echt gereden met hem, dus hoe langer ze er op zat hoe meer ze aan hem gewend raakte(heeft maar een halfuurtje oid gereden vandaag)

en ik was vooral blij dat Q zo vrolijk was en zuiver liep in de bak(heeft een enorme rotperiode achter de rug) dus ik zit hier met een big smile de foto's te kijken

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:44

Mooi paard ben het helemaal met RobinCera eens

Beauty_Jinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:44

Leuk beessiej ziet er goed uit

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:47

Ook op dit paard vind ik de houding van de ruiter bagger. Maar zal er verder niet op doorgaan, commentaar staat in het andere topic. Leuk paard is Q.

ElzA_NT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 22:15

uhu ik weet ook wel dat ik niet geweldig zit, en dit was trouwens de eerste keer dat ik er op zat, en ook zo wat de eerste keer dat ik met een paard sprong. En voor mijn commentaar zie ook het andere topic!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:44

niet veel mensen doen het je na, voor het eerst op Q en zonder sporen&zweep springen
sterker nog, je bent de 1e andere die Q over een hindernis heen heeft gekregen, een aantal mensen hebben hem de laatste 2 jaar weleens gereden, maar nog niemand heeft er mee gesprongen

Robby_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:06

Ziet er leuk uit!!!Je kan ook wel proberen alsje in galop komt een grondbalk leggen ervoor voor 2 galopsprongen!Of gewoon balkjes leggen en een beetje spelen met afstanden enzo maar komt wel goed zo!!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:12

we gaan er zeker meer mee springen, hij heeft er plezier in en wordt er sterker van

het gekke is dat hij als ik dressuurmatig oefen om tussen 2 balkjes op de grond afwisselend 3, 4 of 5 galopsprongen wil maken hij het super doet, maar wil je schakelen om dus passend over een grondbalk+laag hindernisje te gaan dat hij zelf teveel meedenkt en daardoor niet goed uitkomt
ik laat hem komende week met vrijspringen eens wat stuntelen met een grondbalk ervoor en dan idd op 2 galopsprongen
en een in-uitje proberen, kijken hoe die dat doet

Kliko

Re: Quentin aan het springen met Elza!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:48

Is dat dekje van BR? Dan heb ik die ook! Leuke foto's!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:16

En dat voor een afgekeurd paard !!!! dit moet wel een heel fijn gevoel zijn Renske, hij doet het super !

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:21

jaaa t was echt super om te zien!
hij is nu alweer sinds okt 2004 afgekeurd, en heeft heel 2005 tot okt/nov een supertijd gehad, maar in de winter had ie het zo zwaar dat ik amper heb gereden op wat buitenritjes na, maar nu t weer wat warmer wordt is Q weer helemaal fit
was echt zo gaaf om hem helemaal zuiver door te bak zien te gaan, en met zn oortjes naar voren over de hindernissen heen

Kliko, vertellll weet jij welk model dit is, want het is idd van BR
ik heb er 2 zandkleur en blauw, is soort suede, zijn al zeker zo'n 4 jaar oud en t zijn mn 2 mooiste en fijnste dekjes(ik heb er te veel en toch zijn dit de fijnste!)
maarja die heb ik op deze 2 na die ik bij Carin in e'hoven heb gekocht nooit meer ergens kunnen vinden helaas

Kliko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 07:42

Renske20 schreef:
Kliko, vertellll weet jij welk model dit is, want het is idd van BR
ik heb er 2 zandkleur en blauw, is soort suede, zijn al zeker zo'n 4 jaar oud en t zijn mn 2 mooiste en fijnste dekjes(ik heb er te veel en toch zijn dit de fijnste!)
maarja die heb ik op deze 2 na die ik bij Carin in e'hoven heb gekocht nooit meer ergens kunnen vinden helaas

Ik heb geen idee welk model dit is. Vorig jaar lagen die twee kleuren, inderdaad ijsblauw en beige, op Indoor Brabant. Daar heb ik deze gekocht voor 10 euro... Jammer dat je die aanbieding niet gezien hebt! Het is inderdaad een fijn dekje...

miekevGool

Re: Quentin aan het springen met Elza!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:20

Hey renske!!!

Egt super gaaf!!! En dan te zegge dat Q afgekeurd was!! Gewoon schandalig! Hij doet het kei goed Dan is hij iig wel braver als wanneer hij in de bossen moet gaan rijden

XxXMieke

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 13:59

hey wat leuk,,, Q is wel dik of niet?? HAHAH als die springt is het net een worstje

hij is wel super braaf!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:57

hahaha ja Q is idd een heeeeel stuk dikker dan dat ie normaal is
op sommige foto'ziet het er echt niet uit met die dikke buik

maar als ie zn buikspieren aanspant en zn buikje wat intrekt is ie best wel weer slank toch
deze is van 4 dagen voor de foto's van dit topic
Afbeelding

achja hij komt iig niets te kort zullen we maar zeggen