Roos buiten aan de longe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imerose

Roos buiten aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:58

Het heeft even geduurd, maar Roos is nu zover dat buiten in de paddock staan goed gaat. Daarom vond ik het hoog tijd dat buiten longeren ook moest kunnen. Dus laatste week een paar keer buiten uitgestapt en nu dus maar proberen om buiten te longeren.
De cirkel buiten is een stukje zwaarder als binnen, dus lekker lang in een uit stappen, maar buiten is toch lekkerder als dat stoffige hol binnen.

Afbeelding
In de beschermers gehesen, wachten tot ik uitgeruzied ben met de longeerlijn (allemachtig wat sta ik er elegant bij)

Helaas geen foto's van linksom, de fotograaf was even mn box aant opstrooien.

Afbeelding
Eerst even stappen.

Afbeelding
Dan een stukje draf.

Afbeelding
Weer terug naar stap (valt lekker naar binnen, niet helemaal de bedoeling)

Afbeelding
Drafje wat dichter bij.

Afbeelding
Dit begint er een beetje op te lijken.

Afbeelding
En dan een nog een galopje.

Afbeelding
Zo dat was het weer voor vandaag.
Heb toch wel het idee dat ze al weer wat is aangekomen.

Afbeelding
Binnen lekker zonder zadel uitstappen.

Afbeelding
Zo weer klaar (ik ben ernstig toe aan een zonnebankje)

Afbeelding
Even beentjes spuiten.

Afbeelding
Zich ernstig afvragend wanneer die emmer slobber nou eindelijk haar kant op komt.

Het longeren moet zolang haar bekken niet recht gezet is lekker laag, alleen vind ik het erg moeilijk haar dan een beetje bij elkaar en actief te houden......

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:01

waarom kon ze eerst niet buiten in de paddock staan?
niet aanvallend bedoeld.
gewoon een vraagje.
maar ziet er wle goed uit.
en inderdaad alles beter dan een stoffige binnebak lijkt me.

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:14

We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd van stal, ze was op dat moment kreupel en dus wilde ik er alles aan doen om haar rustig te houden. Inmiddels zijn we alweer een tijdje aan het opbouwen en gaan we steeds een stapje verder met 'enge' dingen doen.
De buitenpaddock, longeercirkel en buitenbak waren daar deel van. Paddock en cirkel zijn nu te doen dus gaan we verder met buitenbak.
Hiervoor stonden op een stal zonder machines en enge dingen en alleen een binnenbak. Nu op een stal met veel machines en buitenmogelijkheden, dus alles was in het begin nogal eng en ik vond het niet zo'n succes op met een stuiterpaard over het terrein te gaan.
Dus alles op z'n tijd.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:15

Lekker dat je nu dan wel kan longeren buiten. Is gezonder dan het stof binnen En welk paard houdt nou niet van frisse lucht in izjn neus

Angsten zijn er om te overwinnen Gewoon doorzetten, komt wel goed!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:42

Ze ziet er goed uit hoor, lekker op jullie tempo verder gaan, niks over haasten. Je heb al lang genoeg geklooit met haar.

Imerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 22:24

Ja zeker buiten is veel lekkerder. Ik vind het heerlijk buiten, helemaal met het zonnetje van vandaag.
We heben al een boel enge dingen overwonnen en gaan vrolijk verder.
We hebben zeker lang genoeg geklooit. Van de zomer mag ze eindelijk een hele dag zomer elke dag de wei op met een heleboel vriendjes, daar zal ze nog wel een stuk meer van opknappen.
Ze ziet er nog lang niet zo uit als de bedoeling is, maar goed, ze wordt ook een dagje ouder.