Verzorgpaard Callisto, een aantal maanden verder.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Verzorgpaard Callisto, een aantal maanden verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 17:45

Ik rij vanaf oktober, de 21-jarige Callisto een dressuurpaard die in zijn jongere jaren ZZ-licht heeft gelopen. Dat nivo heb ik nog lang niet, ben net een beetje knopjes aan het vinden
Toen ik er een aantal weken op reed heb ik al eens foto's hier geplaatst zie:
viewtopic.php?f=10&t=498341&hilit=

Afgelopen donderdag vond ik het wel weer eens tijd om mijn 'vooruitgang' op de gevoelige plaat te leggen. Gelukkig had m'n moeder er ook even tijd voor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ja.. dat was het dus. Iemand nog goede tips, naast hou je handen eens bij elkaar want daar doe ik al goede pogingen toe

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:49

ziet er leuk uit...probeer alleen je handen bij elkaar te houden.

Stitatio

Re: Verzorgpaard Callisto, een aantal maanden verder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:53

Probeer inderdaad je handen meer bij elkaar te houden en niet helemaal op je dijbeen. Neem eventueel de teugels korter.
Verder ziet het er prima uit.

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:54

Mooi paard hoor!
Probeer alleen zoals je zegt je handen bij elkaar te houden en iets hoger, vooral op de eerste foto. Je moet je elleboog plooien en niet met gestrekte armen rijden. Misschien ook je paard wat actiever laten lopen, ik heb de indruk dat hij niet veel moeite doet om z'n voeten op te heffen. Zeg me als ik verkeerd ben

Edit: Ik zie net dat hij al 21 is
Laatst bijgewerkt door BlueMilk op 09-04-06 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:59

het ziet er eigenlijk allemaal wel netjes uit en wat er te veranderen valt heb je zelf al aan gegeven! en het is zeker een mooi paardje!!

Evelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 15:58

Tja.. dus alleen nog harder op m'n handen letten.. vooral m'n ellebogen goed aan m'n zij houden. Een of andere manier zet ik m'n handen laag en wijd neer en dat automatisme is er niet een-twee-drie uit
iig bedankt allemaal

Evelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:03

@missblue.. tja meneer is liever lui dan moe moet van de eigenaresse hem ook actiever laten lopen, is wel lastig hij loopt weer snel onder me weg als ik hem vooruit rij en als ik hem dan weer opvang gaat hij weer sloffen.. gulden middenweg is nog niet gevonden en wil ook niet alleen maar door de bakcrossen dat is ook weer zo wat op zijn leeftijd.

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:07

3e foto is erg leuk voor de rest ziet er netjes uit, en zoals al gezegt was : de handen !