Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Tessa_frida schreef:Wow, dat is 1 heeele lange zin. Het leest een stuk prettiger als je punten en komma's gebruikt in je stukje tekst.
en met die balkjes, tjah geduld houden en belonen als ze het goed doet. Is het je eigen paard?

missnynke schreef:je rijdt over een welsh? arm beest:p

Tessa_frida schreef:Stilzetten ervoor en eerst in stap proberen. Als het goed is heb ej dan toch een instructrice die je adviezen geeft? Bij ons houden ze de pony dan even vast totdat hij er een paar keer rustig over is.
Vonnie84 schreef:Zorg dan wel dat de afstand van de balkjes in stap kloppen. Als ze eroverheen springen is het slim om een oneven aantal balkjes neer te leggen.
Die van mij galoppeerd/springt ook vaak over balkjes door joligheid, maar komt er dan meestal snel genoeg achter dat gewoon draven toch wel makkelijker is.
Wat doe je zelf als je draaft over de balkjes? Ga je dan in verlichte zit of blijf je gewoon lichtrijden?
Bramblerose schreef:Je kunt ook met enkele balkjes gaan werken, zodat het hout normaal wordt voor de pony en dan gaat ie minder snel springen.
monsera schreef:Volgens mij zit je in de verlicht zit.Ik zou gewoon blijven lichtrijden en dan met je zit aangeven dat ze niet harder mag gaan.Maar onder jou moet blijven lopen.Vraag ook nog eens duidelijk aan je instructrice waarom zij denkt dat het fout gaat en hoe je het precies op moet lossen.

maylolover schreef:misschien domme vraag maar mji is aangleeerd om bij balkjes /hindernissen in de verlichte zit te gaan