ja knikken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wednesday

ja knikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 21:53

de laatste tijd schudt het paard waar k op rijd de hele tijd met zen hoofd. van boven naar onder dus ja knikken en da is eigenlijk wreed ambetant. Er scheelt niets aan zijn tanden, oren, ogen , bit, kopstuk,... en ik doe ook niets speciaals met mijn handen want onze lesgever laat ons met de benen rijden en de teugels zijn eigenlijk nutteloos...
Dus ik vermoed dat het maar flauwiteiten zijn van tpaard... Dus ik rij hem goed vooruit en veel figuren zodat hij constant bezig is maar dat helpt dus niets...
Mijn lesgever zegt dat ik telkens als tpaard begint te schudde e ophouding moet geven met de buitenteugel... maar dit helpt dus niets tpaard wordt enkel heviger en begint te trippelen...
heeft iemand nog tips wat ik kan probere?
ik rij hem met een gewoon bit zonder hulpteugels of van die dinge
alvast bedankt

Tinake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:38

Probeer eens een martingaal

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:18

Probeer eens aanleuning te behouden. Dus niet niks doen met je handen. Dat is ook niet goed. En hou hem aan het werk.

katrienh

Re: ja knikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:24

Er is een headshaking-topic, kijk daar anders eens
Kan allergie zijn

wednesday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 03:25

tx vo de tips
weet iemand de link naar dat headshaking-topic?

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 04:19

een paard waar ik op reed schudde ook altijd zijn hoofd en niemand wist waarom. Maar toen bleek omdat hij een lange frou had dat de manen in zijn ogen sneden. Ik moest toen gewoon zijn frou vlechten.

dreamer1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:17

Mijn verzorgpony deed dat ook altijd. zonder een fatsoenlijke reden. ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom, dus ik ben ook wel benieuwd naar dat topic. Hij begon soms ineens even te schudden en trekken alof ik hem heel hard trok, maar dat deed hij ook als hij los in de wei stond.

__rosalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:24

mijn verzorgpony doet het ook maar das allen als hij iets leuks vind b.v terrug naar huis van buitenrit en voor als ze eten krijgen.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:36

Misschien heeft die last van z'n rug?

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:50

masja schreef:
Probeer eens aanleuning te behouden. Dus niet niks doen met je handen. Dat is ook niet goed. En hou hem aan het werk.

Helemaal mee eens.Rijtechnisch ligt het toch vaak aan de ruiter.Ik heb het ook een tijd gehad met mijn merrie en nu heb ik even een aantal lessen extra genomen en ben ik weer bijna van het probleem af.Ik hield niet genoeg contact met mijn linker hand en daardoor voelde mijn pony zich niet genoeg ondersteund.Nu heb ik een hele mooie aanleuning en is ze veel relaxter geworden.

wednesday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:54

ik heb hem vandaag gewoon gelongeerd om te kijken wat hij dan zou doen. Natuurlijk loopt hij dan mooi zijn ding dus het ligt idd aan mij... maar wat precies is dan de vraag e momenteel hou ik met de buitenteugel altijd gewoon contact , drijf hem naar voren met men benen en dan af en toe een ophouding met de binnenteugel
maar ik ga hem eens een martingaal aandoen hopen dat dat al iets verbetert

dreamer1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:44

Ik heb nu al een tijdje niet meer gereden op de pony en hij is niet zo actief (winter) maar ik ben benieuwd of hij het strax weer doet als hij lekker door de wei rent...