hals laten strekken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiejj

hals laten strekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 20:23

hallo meiden,
ik had een vraag,
ik weet niet de exacte goede hulpen voor het halsstrekken.
en aangezien dat in mijn proef zit lijkt het me handig om te weten
als ik zeg maar mijn hulpen geef zakt ze wel een beetje maar niet helemaal goed misschien doe ik iets fout, ik zou het zoe goed mogelijk uitleggen wat ik doe maar ik weet he tniet precies.

oke, in mijn proef moet ik van b naar h afwenden en dan de hals laten streken. Wat ik doe is afwenden meer been geven, kleine ophoudingen(om de beurt) en de teugel langzaam langer te laten worden....

ik weet nou niet precies of dit goed is kunnen jullie me helpen?

Gr00viejjj

Re: hals laten strekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:37

Hmmz.. hier is maar 1 simpel antwoord op eigenlijk..

De juiste hulpen leer je niet door wat tips van een stel meiden op bokt.. De juiste hulpen leer je van een goede instructice die jou begeleid..

Als je namelijk zelf dingen gaat proberen is de kans heel erg groot dat je je paard iets verkeerd aanleert en iets verkeerd aanleren kun je binnen 1 uurtje doen...

Het afleren kost je misschien wel een jaar..

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:30

das toch goed?

hals laten strekken moet je zien dat het paard zich ontspant en echt zo strekt

dit gaat alleen door iets langere teugels, normaal doen ze dat direct dan

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 00:33

@ Wallaslliefje: vergeet niet dat je in hetzelfde ritme moet blijven en dat je paard nageeflijk moet blijven. Het is dus niet zomaar de boel losgooien, maar een onderdeel wat echt gereden dient te worden.

Verder ben ik het eens met Gr00viejjj. Los het op met je instructrice, want vanaf hier kunnen we niet zien wat er gebeurd.

_emmma_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:28

ik heb altijd geleerd dat je eerst moet vragen of hij wil zakken dan laat je de teugels een beetje vieren als hij dan niet veder zakt vraag je weer een beetje en laat je weer vieren als het goed is zakt hij dan, je drijft hem ook goed aan zo zoekt hij je hand vanzelf op als jij je hand dan meegeeft moet hij ook wel mee gaan met zijn hoofd
succes ermee

Gr00viejjj

Re: hals laten strekken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:49

Het is niet echt een kwestie van enkel de teugels laten vieren, benen eraan houden en je paard strekt zijn hals...

Ligt allemaal iets meer ingewikkelder en er gaat ook iets meer oefening aan vooraf.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:41

Er zijn ook oefeningen, waarbij de zelfhouding van het paard behouden moet blijven, als de teugelspanning verminderd of verbroken wordt. Het uitstrekken van de hals is niet alleen een kwestie van wat minder teugelspanning .....

Over het uitstrekken van de hals en laten zakken van het hoofd zijn veel topics op bokt geweest.