pony zadelmak maken, maar pony is te klein, of wij te groot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

pony zadelmak maken, maar pony is te klein, of wij te groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 17:49

Heey..

Wij (ik en een ander meisje) moeten, nouja mogen een pony zadelmak maken. Maar het gaat dus om een shetlander, en daar passen wij niet op, we zijn te groot, te zwaar, en de pony is niet echt stevig.. maar het duurt nog wel even voordat we er mee beginnen, maar hoe kunnen we dit aanpakken?
De eigenaren hebben zelf wel 2 kinderen maar het meisje is nog te jong en het jongetje vind het niet zo leuk en die kan eigenlijk ook niet rijden, en dus al helemaal niet een pony zadelmak maken
Wie weet hoe we dit aan kunnen pakken?

Of misschien dat het handiger is om de pony voor de kar te beleren? En later pas onder het zadel?

AnoukvW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:04

Waarom zou je een shetlander zadelmak maken als je der tog niet op kan rijden?

Je kan dan beter andere dingen aan hem leren.. bijv. voor de kar... of ga vrijheidsdressuur doen...

Maaikiemaaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:05

Het lijkt mij in jullie geval verstandiger om hem eerst voor de kar te beleren tot jullie een ruitertje hebben gevonden die wel op hem past en die goed genoeg kan rijden. Jullie kunnen hem natuurlijk al wel laten wennen aan het dragen van een zadel/hoofdstel. Succes!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:08

Als je hem echt zadelmak wilt maken zou je een zak kunnen vullen met gewicht en dat aan het zadel hangen.
Verder is mennen een leuk alternatief en vrijheidsdressuur is ook leuk om te doen & te zien.
Succes ermee !!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:12

Nou, ik heb als penny meisje.. ben ik een keer gewoon op een shet gaan zitten (wel vz en met hoofdstel en eigenaresse).
Die pony gaf geen kik.. Maar moe groot? zwaar zijn jullie?
Maar die was snapte het gewoon allemaal gelijk als je je hand naar links dee ging tie naar links.. enz.. ik denk mischien als hij harstikke makkelijk is.. dat je miss wel dat meisje er op kan zetten.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 18:19

@ A_N_O_U_K: omdat er later wel iemand op gaat/komt te rijden waarschijnlijk (als alles goed gaat enz.) en natuurlijk hun eigen dochtertje (die is nu nog maar 2) maar die hopen ze er later op te zetten.. als zij dat wil (ze vind ze nu al wel interessant dus )

@Maaikiemaaik: ja idd het lijkt mij ook handiger om haar eerst voor de kar te beleren.. aan een zadel is ze al gewend en ook al aan een hoofdstel, maar nog niet aan het bit, daar zijn we ondertussen mee bezig

@ Zigomar17: idd dat is ook een idee, bedankt voor de tip

@ Gekkeils: ik ben zelf 57 kg en het andere meisje weet ik zo niet, maar die is wel lichter dan mij.. ik schat zo tussen de 40 en 50 kg maar weet dit niet zeker

maarloesx

Re: pony zadelmak maken, maar pony is te klein, of wij te gr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:23

advertenties plaatsen

Ik zou het eigenlijk niet weten haha

Poenarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:24

Sorry hoor mensen, maar ze vraagt hier toch niet wat ze met de pony kan doen?
Maar hoe ze het moet aanpakken om het beessie in te rijden.

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:24

Tja.. indd 57 kan niet meer.. Maar is de shet een beetje lief ofniet? in de omgang ook enz..

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:29

Je kan hem vast wel alvast aan een zadeltje en hoofdstelletje laten wennen, en tussentijds op zoek gaan naar een meisje dat goed genoeg rijd en niet te zwaar is.
Probeer het eens bij manege's in de buurt.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:55

hoe groot is het shetje dan?
je kunt idd al beginnen met de basis dingen.. en een x longeren. en dan steeds verder gaan, en een geschikt ruiterje vinden. die natuurlijk kan rijden en niet te zwaar is.. eerst beginnen met een zadeltje erop leggen en hoofdstel om.. en dan verder gaan..
succes dr mee

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:28

gekkeils schreef:
Tja.. indd 57 kan niet meer.. Maar is de shet een beetje lief ofniet? in de omgang ook enz..

ja de shet is lief in de omgang, soms wat ongeduldig, maarja ze is nog jong dus. (hoewel ze me laatst wel een keer flink heeft gebeten, maar ik denk niet dat ze dat nu nog weer zal doen )

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:29

Annemarie schreef:
Je kan hem vast wel alvast aan een zadeltje en hoofdstelletje laten wennen, en tussentijds op zoek gaan naar een meisje dat goed genoeg rijd en niet te zwaar is.

zadel en hoofdstel kent ze al, alleen het bit nog niet maar daar zijn we mee bezig
tjah ik kan wel naar maneges in de buurt vragen maar het is mijn ponytje niet en hun hebben geen trailer, of bedoel je dat de manegeruiters bij hun moeten komen?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:31

shrOnatje schreef:
hoe groot is het shetje dan?
je kunt idd al beginnen met de basis dingen.. en een x longeren. en dan steeds verder gaan, en een geschikt ruiterje vinden. die natuurlijk kan rijden en niet te zwaar is.. eerst beginnen met een zadeltje erop leggen en hoofdstel om.. en dan verder gaan..
succes dr mee

ja de basisdingen kent ze grotendeels al longeren hebben we ook al gedaan, en het bit kent ze alleen nog niet, maar ik vraag hier ook hoe ik dit aan kan pakken met het inrijden en niet over de basisdingen enz.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:36

Die mensen hebben aan jou gevraagd om te beleren .
Dus ik zou het met gewichten doen , en je kan altijd heel even dat ene meisje erop laten zitten ...

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:16

oke bedankt voor je reactie.. zal het eens vragen aan de eigenaar wat hun ervan vinden

melaniepk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:20

een kind van 2 op een shet zetten die niet ingereden is ???
zijn jullie gek ofzow? ik zou inderdaad op de maneges in de buurt een flyertje hangen met de tekst meisje gezocht vooor inrijden shet....kijk wat daar op af komt....verder met gewicht op het zadel werken...flinke zak aardappels is misschien een begin ?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:36

melaniepk schreef:
een kind van 2 op een shet zetten die niet ingereden is ???
zijn jullie gek ofzow? ik zou inderdaad op de maneges in de buurt een flyertje hangen met de tekst meisje gezocht vooor inrijden shet....kijk wat daar op af komt....verder met gewicht op het zadel werken...flinke zak aardappels is misschien een begin ?

je moet eerst eens beter lezen, ik zei; je kunt geen kind van 2 jaar op een shetlander zetten die ingereden moet worden, maar als de pony dus goed ingereden is later, en het meisje kan (een beetje) rijden, dan gaat ze er wel op, als ze het zelf natuurlijk wil

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:40

Wan schreef:
Annemarie schreef:

zadel en hoofdstel kent ze al, alleen het bit nog niet maar daar zijn we mee bezig
tjah ik kan wel naar maneges in de buurt vragen maar het is mijn ponytje niet en hun hebben geen trailer, of bedoel je dat de manegeruiters bij hun moeten komen?

Er zijn zat kleine manegeruitertjes die graag naar je toe komen hoor!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:03

ja dat weet ik.. maar vaak kunnen die er dan ook niet zo heel veel van maarja dat hou je toch vaak, ik kan ook niet geweldig rijden
ik zal het eens overleggen wat de eigenaren hiervan vinden

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:07

doe hem eerst een zadeltje op en zet er daarna eerst een pop op ofzo. ik rij zelf ook een shetie in die er nog veel vandoor gaat maar met alleen zadel doet ze niks maar met mij erop gaat ze rennen bokken stijgeren en door de bosjes zodat ik aan het schuilstalletje blijf hangen hihi

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:59

Welke lengte en Gewicht zoeken jullie ongeveer dan ?
En hoelang moet ze min. rijden?
miss. weet ik nog wel iemand

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:43

Ik zou uit gaan kijken naar iemand die er nog wel op kan rijden en die vragen om jullie te helpen.Ik bedoel dan geen jonge manege ruiter die net 10 lessen heeft gehad.Vraag een op een manege in de buurt of zij iemand voor je weten die geschikt is om een shetlander in te rijden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:47

monsera schreef:
Ik zou uit gaan kijken naar iemand die er nog wel op kan rijden en die vragen om jullie te helpen.Ik bedoel dan geen jonge manege ruiter die net 10 lessen heeft gehad.Vraag een op een manege in de buurt of zij iemand voor je weten die geschikt is om een shetlander in te rijden.

Idd, we, en de eigenaren zoeken geen onervaren manegeruiter maar ik moet het nog eerst met de eigenaren overleggen, ga er zometeen naartoe maar ik weet natuurlijk niet of ik ze zo spreek dus