Ik wilde eigenlijk niks vragen, maar wel wat zeggen. Ik was hier pas aan het lezen, en toen was er ook een onderwerp van spoor-overgang. Er was een paard wat er neit meer overheen durfde. Nou, ik woon zelf dus naast een spoor.. en als de trein is geweest, dan moet je eerst zelf even over die rails heen lopen, of een auto of fiets, want dan is de rails soort ontladen.. er staat namelijk stroom op als de trein langs is gweest.. dus zorg dat je altijd zelf eerst even op die rails heb gestaan, voordat je paard erover heen gaat.. dit geld wel alleen als je paard hoefijzers heeft.. anders maakt het niet uit. Want als je paard stroom krijgt, dan heb je kans dat ie er niet meer overheen durft. Groetjes!
Maargoed, je moet er zelf dus ook niet met je tapdance schoenen overheen lopen, want dan durf je er straks zelf ookt niet meer over Maar het klopt wel dat je zegt dat er zwakstroom op de rails staat en dat sommige paarden daar sterk op reageren.
bij ons reageren de pony's er gelukkig niet op,, maar dan laat je toch gewoon eerst een fietser eerst of een auto ofzo? dan hoef jij ook niet van je paardje af...