harder lopen bij het landen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

princess69

harder lopen bij het landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:34

Sinds kort spring ik ook met princess en dit lukt eigenlijk wel goed maar nu heb ik nog een probleem. Als ik aanrij naar de eerste hindernis lukt het perfect en kan ik haar op mijn tempo naar de hindernis sturen, het springen over de hindernis gaat ook goed, maar als ze dan land begint ze meestal hard te lopen. Het is niet dat ze echt weg weg weg loopt, maar dan heb ik toch moeite met het sturen naar een tweede hindernis. Wanneer ze dan springt over die tweede loopt ze dan weer harder naar de derde enz Weet iemand raad?

RhealLover

Re: harder lopen bij het landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 05:48

Dit heb ik ook vaak bij mijn eigen paard, maar jah daar spring ik zo nu en dan gewoon even mee

Maar het is vrij normaal dat een paard bij landing enkle galoppassen sneller doet dan voor de hindernis, met die passen moet het paard zich "opvangen" ofwel zijn evenwicht weer terug vinden. Kijk maar eens bij springparcoursen.

Het is belangrijk om bij de landing snel je balans en controle terug te krijgen. En zorgen dat je het paard terug krijg op je zit, eventueel lichte teugelhulp.

Daarnaast misschien een tip om springlessen te volgen, misschien is het ook eens leerzaam om op parcoursen te gaan kijken hoe verschillende ruiters hun paarden terug nemen.

Vergeet niet, zoek altijd naar de meest passende manier voor jou en je paard !!!

groetjes

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:54

danku voor je reactie ik heb al eens een springles gevolg en zal dat zaterdag weer doen..maarja ik denk dat het vooral oefenen is? we zullen wel zien

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:58

zorgen dat je al vanuit een sukkeldrafje of galopje aankomt, en na de landing onmiddellijk een overgang rijden (niet trekken) naar het halthouden. Dat een aantal keer doen en dan eens proberen om rustig door te galopperen. Pas als dat lukt kun je er een 2e sprongetje bijdoen, en evt later een 3e.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:36

Je hebt gelijk dat het veel oefenen is maar je moet wel weten wat je moet oefenen.Daarom is het erg verstandig om les te gaan volgen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:40

Nog even eerst focussen op 1 of hoogstens 2 hindernissen. Iedere keer na elke sprong, eerst weer terug naar jouw tempo/ overgangen en de voltes insturen die jij wilt. Als het goed is krijg je de tempo dan steeds sneller wel onder de knie, daarna pas echt uitbouwen naar parcoursjes en lijnen springen..

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:06

met voorgaande tips eens even opbouwen daarna gaat het vast beter, enne oefening baart kunst , het is gewoon nog de ervaring die je mist maa rje kan alles leren en met geduld lukt het je heus wel hoor zolang je maa rniet opgeeft en je paard beloont voor wat hij goed doet

groetjes

chiara_tunzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:18

Het is niet zo raar dat je paard harder loopt na de hindernis dan ervoor want hij is even uit balans en moet weer aardig wat kilos opvangen. Als ik op concours ben haal ik daar eigenlijk alleen maar mijn voordeel uit, zeker in de barrage en in de training is het een kwestie van op je zit terug rijden (niet trekken want dan vind ie het springen dalijk niet meer leuk) en als hij echt doordramt een keer een volte tussen door rijden.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 11:36

danku voor de reacties heb ik zeker wat aan!