Toen en nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Toen en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:07

Nou als men een grote verandering wilt zien dan moet men eens naar dit paard kijken

Meer over dit paard:
Toen ik hem leerde kennen was hij mensenschuw en levensgevaarlijk, hij sloeg alles en iedereen uit stal en weide. Zijn eigenaar was niet de baas over hem en het paard wist met zijn 5 jaar nog niet eens normaal aan een halstertouw mee te lopen.

Tijd voor heropvoeding dus. Ik ben een hele winter bezig geweest met het vertouwen te winnen van het paard. Terwijl hij in stal stond ging ik voor zn stal zitten en beetje aanklussen, Met de dag durfde hij meer en meer zijn kop buiten de stal te steken. En hij liet toe dat ik hem aaide over zijn hals. Vervolgens met een stok en handschoen of borstel over zijn hele lichaam geweest. Daarna aan het werk met het wandelen. Zonder bezem in je andere hand was je absoluut niet veilig, hij trok zn hoofd naar rechts en haalde flink uit. In de weide veel met zijn moeder bezig geweest en hem laten toekijken. Ook af en toe halstertouw vast geklikt en wat gewandeld. Jippie 1 ding geleerd

In de 2 maanden die volgden hard aan het werk geweest met zijn vertrouwen te winnen. Einde van de zomer is hij geheel veranderd, hij slaat niet meer naar mensen en had respect gekregen. Ook waren we zover voor wat longe werk. Nou dit is allemaal soepel verlopen en stap voor stap het zadel erp en begonnen met beleren.

Nou inmiddels een jaar verder kunnen we alles met hem doen, je kan met zn oren spelen zijn staart, hij laat alles toe zonder maar 1 kik te geven . Van een compleet waardeloos paard waar mens niks in zag heb ik een droompaard weten te toveren. Hij is lief aanhankelijk en begint al snel te leren. Inmiddels heb ik enkele keren op zijn rug gezeten en hij doet het goed . Ook de eigenaar begint er weer hoop in te krijgen.

Nou komen wat foto's hoor
Begin zomer:
hij accepteerde het zadel en hoofdstel al vrij snel, maar oei wat een ramp was het om hem te longeren. Een foto uit de betere momenten
Afbeelding

Halverwege zomer:
Het longeren gaat steeds beter al wijkt hij veel naar buiten met zijn schouder.
Afbeelding

Eind zomer:
Loopt netjes aan de longe en leert steeds meer. Kijk eens naar het buikje, ook een heel verschil toch
Afbeelding
Ook begon hij mooier en ruimer te lopen naarmate we meer aan het werk gingen, links is nog wel zijn moeilijke kant:
Afbeelding
Afbeelding

Nou wat vinden jullie ervan geworden
Men had echt de hoop opgegeven om daar een normaal paard van te maken Maar het is me toch gelukt al koste het veel zweet en tranen
Hij is ook van een log zwaargelijfd paard veranderd in een paard zoals ie eruit moet zien .

Greetz

Oydis

Re: Toen en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:10

Zo dat is wel even een verandering idd, zo zie je maar dat je wat terug krijgt voor het harde werken. Veel succes verder!

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:10

`leuk paardje!!
er zit echt veel verandering in hij gaat echt steeds beter lopen!! echt mooi!!

RhealLover

Re: Toen en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 19:13

thnx voor de reacties

Ik zal kijken of ik foto's krijg gemaakt deze week van de huidige vorderingen

goretjes

nikki_amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:16

Wauw je ziet echt een hele grote verandering!! Ziet er goed uit hoor

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:30

jaa!!
veel suc6 nog verder he!!

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:27

vind hem nog een beetje te dik, kunnen nog wel wat kilootjes af, verder wel heel knap dat je zo veel geduld hebt met hem en over een poosje zal er een heel mooi paard uit komen. heel veel succes nog met hem!!!

SuMii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:50

Goed van je zeg dat je toch laat zien dat ie t wel kan! Ziet er al goed uit..succes verder ermee!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:54

Super hoor! Knap gedaan . Ziet er goed uit, en paard heeft respect voor je. Nu nog wat meer vlees van het buikje af en het wordt een heel erg leuk rijpaard!!

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:14

!
Nog veel succes met haar!