Meer over dit paard:
Toen ik hem leerde kennen was hij mensenschuw en levensgevaarlijk, hij sloeg alles en iedereen uit stal en weide. Zijn eigenaar was niet de baas over hem en het paard wist met zijn 5 jaar nog niet eens normaal aan een halstertouw mee te lopen.
Tijd voor heropvoeding dus. Ik ben een hele winter bezig geweest met het vertouwen te winnen van het paard. Terwijl hij in stal stond ging ik voor zn stal zitten en beetje aanklussen, Met de dag durfde hij meer en meer zijn kop buiten de stal te steken. En hij liet toe dat ik hem aaide over zijn hals. Vervolgens met een stok en handschoen of borstel over zijn hele lichaam geweest. Daarna aan het werk met het wandelen. Zonder bezem in je andere hand was je absoluut niet veilig, hij trok zn hoofd naar rechts en haalde flink uit. In de weide veel met zijn moeder bezig geweest en hem laten toekijken. Ook af en toe halstertouw vast geklikt en wat gewandeld. Jippie 1 ding geleerd
In de 2 maanden die volgden hard aan het werk geweest met zijn vertrouwen te winnen. Einde van de zomer is hij geheel veranderd, hij slaat niet meer naar mensen en had respect gekregen. Ook waren we zover voor wat longe werk. Nou dit is allemaal soepel verlopen en stap voor stap het zadel erp en begonnen met beleren.
Nou inmiddels een jaar verder kunnen we alles met hem doen, je kan met zn oren spelen zijn staart, hij laat alles toe zonder maar 1 kik te geven
. Van een compleet waardeloos paard waar mens niks in zag heb ik een droompaard weten te toveren. Hij is lief aanhankelijk en begint al snel te leren. Inmiddels heb ik enkele keren op zijn rug gezeten en hij doet het goed
. Ook de eigenaar begint er weer hoop in te krijgen.Nou komen wat foto's hoor
Begin zomer:
hij accepteerde het zadel en hoofdstel al vrij snel, maar oei wat een ramp was het om hem te longeren. Een foto uit de betere momenten

Halverwege zomer:
Het longeren gaat steeds beter al wijkt hij veel naar buiten met zijn schouder.

Eind zomer:
Loopt netjes aan de longe en leert steeds meer. Kijk eens naar het buikje, ook een heel verschil toch

Ook begon hij mooier en ruimer te lopen naarmate we meer aan het werk gingen, links is nog wel zijn moeilijke kant:

Nou wat vinden jullie ervan geworden
Men had echt de hoop opgegeven om daar een normaal paard van te maken
Maar het is me toch gelukt al koste het veel zweet en tranen
Hij is ook van een log zwaargelijfd paard veranderd in een paard zoals ie eruit moet zien
.Greetz

. Ziet er goed uit, en paard heeft respect voor je. Nu nog wat meer vlees van het buikje af en het wordt een heel erg leuk rijpaard!!