Tips gevr. Paard beter aan heb been.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Tips gevr. Paard beter aan heb been.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 20:19

Heey,

Ik heb een super werkwillege ruin. Hij reageert ''goed'' op het been als ie voorwaarts moet. Maar vaak snijdt hij de hoeken af en dan probeer ik hem terug te sturen, maar dan heb ik niet meer de goede stelling en buiging. Op voltes heb ik vaak hetzelfde probleem. Mijn paard moet dus eigenlijk mee om m'n binnenbeen gaan buigen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit voor me kaar moet krijgen. Hebben jullie tips?

_SteR_

Re: Tips gevr. Paard beter aan heb been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:48

Heey,

Mijn paard reageerde in het begin ook niet goed op het binnenbeen.
(Been was gewoon lopen.. Bij hem )
Mijn instructrice heeft mij het advies gegeven om veel volte sluiten te doen. Dit om hem lekker los te maken. Op het begin zal hij er niet veel op reageren, maar met oefenen kom je toch een heel eind..

Dit heeft bij mij heel veel geholpen. Hij werd hier lekker los in zijn lichaam van + dat hij erachter kwam, wat nou dat binnen been te "betekenen" had.

Suc6..

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:22

idd, veel voltes sluiten en openen, en dan vooral het openen... ook lekker veel stelling nemen als hij niet reageert, draai anders maar in iedere hoek een extra volte, hij moet eerst buigen voor hij weer recht mag worden..

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:51

Rechtrichten zowel op lange zijdes als op volte en inderdaad openen en sluiten van voltes, veel wendingen maken, dat je zelf als ruiter juiste hulpen geeft tijdens omstellen met je been en dat je paard gaat leren op juiste moment naar juiste kant in te buigen.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:21

Denk erom dat jij je buitenteugel er goed bij houdt en je binnenteugel alleen aanneemt om licht stelling te vragen. Je hoeft je paard niet met je binnenteugel te sturen, maar deze geeft alleen aan waar zijn hoofd heen mag. Sturen doe je met je been (in dit geval buitenbeen en je binnenbeen begrensd dit weer).

Zorg juist dat je voordat je de hoeken inrijdt je buitenteugel erbij hebt, probeer je paard voor te zijn. Mocht ie toch nog eens naar binnen willen vallen, probeer niet aan de buitenteugel alleen te trekken dan, maar ondersteun met je binnenhand en binnenbeen.

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 14:48

dank jullie wel, ben idd ook al bezig met voltes openen en sluiten. En ik probeer hem idd ook vaak voor te zijn als ik de hoeken inrijdt.