Ik ben een hele poos geleden van mijn paard afgevallen en onder hem terecht gekomen omdat ik hem vast wilde houden, toen is hij op mijn been gaan staan en heb ik een maand niet kunnen lopen( kuitspier flink beurs en kuitbeen zwaar gekneust) het was een vrij groot en stevig paard dus dat voel je wel flink.
Maar ik heb ook een flinke smak op me rug gemaakt waar ik nu nog steeds een beetje last van heb. (het is ongeveer in november gebeurt)
Mijn probleem is nu dat ik de laatste tijd snel naar voren ga zitten, waarschijnlijk om mijn rug te ontlasten, vooral tijdens de galop doe ik dit vrij snel. Met mijn zit is verder niets mis mee bijvoorbeeld met doorzitten doe ik dit juist weer helemaal niet.
Ik heb zelf les in een groep en binnenkort neem ik een priveles en dan ga ik veel met mijn zit oefenen, maar hebben jullie misschien wat tips zodat ik ook tijdens de les hieraan kan werken en als ik buiten de les om paardrij.
Misschien een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik weet neit zo goed hoe ik het moet uitleggen
Nu nog een ander iets wat mij is opgevallen de laatste paar keer met rijden.
Door deze val heb ik het idee dat mijn linker been een klein beetje korter is geworden.. klinkt misschien vreemd maar mijn spieren in mijn been zijn nog niet goed ontwikkeld en ik heb er ook soms een beetje last van.(van de doktor mocht ik wel al rijden hoor)
Ik merk ook dat als ik bij sommige oefeningen mijn linkerbeen veel moet gebruiken het niet meer zogoed lukt als voor mijn val. Bijvoorbeeld met wijken, ik had daar nooit problemen mee..maar nu ineens heb ik er wat meer moeite mee om te wijken voor het linkerbeen..
Weet iemand hier wat voor? ik hoop dat het eenbeetje duidelijk is
Groetjes rebecca