tips welkom
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LindsyImmie schreef:Wanneer jij het hoofd van je paard omhoog houdt en hij niet door wilt lopen, dat is niet zo heel erg raar.
Want als jij dat hoofd omhoog houdt, dan drukt hij zijn rug weg... oftewel gebruikt de spieren in zijn rug absoluut niet. Dat is onwijs zwaar voor een paard om dan door het zware zand te lopen... jij bent dan nog zwaarder om te dragen zeg maar. Én... je paard kan hier op lange termijn rugproblemen mee krijgen, dus ook al werkt het...ik zou er niet mee doorgaan.
De reden dat ie bokt is niet omdat hij wilt stappen lijkt mij... hij wil lekker rennen! Hij bokt gewoon van plezier... net zoals wanneer je ze losgooit!
Laat em inderdaad lekker bokken aan de longeerlijn of maak veel overgangen. Galoppeer eens waar je anders nooit galoppeert en stap waar je normaal gesproken wel galoppeert... Veel afwisseling, veel bezighouden.. rijdt hem eens aan de teugel voor de verandering, werk aan je zijgangen... hou em gewoon bezig en laat em na het bokken lekker doorgalopperen..
Succes!

. Ik denk dus dat de speelsheid er wat af is en hij eindelijk volwassen wordt :p.