cerise schreef:Ik heb al les 2 jaar lang
ze doet het dus alleen als ik erop zit.
Punt 1 als je al 2 jaar les hebt moet je mss eens om je heen gaan kijken voor een andere instructrice.Ik had na 6 lessen al veel meer tempo controle als daarvoor.
Punt 2 klinkt vervelend maar waarschijnlijk ben jij dan het "probleem".Onze merrie is een kruising draver en zij is heel erg gevoelig.Ik lees hier wel eens vaker reakties over dravers dat die ook erg gevoelig zijn dus mss is jou paard ook wel zeer gevoelig.Ze reageert op de kleinste hulpen en kan in paniek raken als ik iets niet goed doe.Als ik niet goed ga zitten ik maak me niet lang en ga op mijn kont zitten zodat ik beide zitbeen knobbels voel dan kan ik haar niet terug rijden.Doe ik dat wel goed staat ze zo maar stil.Dus elke keer als ze wil versnellen dan zit ik waarschijnlijk niet goed.De truuk is om je paard goed los te rijden en heel goed aan de hulpen te zetten nou moet dat natuurlijk bij elk paard maar ik merk dat ik onze draver voor 200% moet rijden.Tempo controle is het eerste waar je aan moet werken.En het heeft idd echt geen zin om aan te drijven en je paard flink door te laten lopen maar dat had je zelf ook al begrepen.Elke keer als je paard wil versnellen langzaam gaan lichtrijden en zorgen dat je paard jouw tempo gaat volgen.Veel voltes rijden groot en klein geeft rust aan je paard.Maar ook niet overdrijven en ook veel andere figuren rijden anders word het zo saai voor je paard.
Als je paard zo sterk reageert op de teugels aanpakken moet je mss een stapje terug doen en de teugels eerst maar een heel klein beetje oppakken.Houd wel altijd contact met de mond maar daarvoor hoef je niet percee de teugels strak te hebben.