Noach aka 'Dutchboy' @ work voor het eerst!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Noach aka 'Dutchboy' @ work voor het eerst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:52

Hey!!!
Vandaag lekker m'n bijrijdpaardje gereden... Heb de HHDuchtlijn voor m gekocht, helemaal compleet...
Vandaag zomerdeken gepast (hij paste ) en gereden met de stripe-pad (die twee anderen wilde ik ook foto's van maken, maar ja, tentamenweek dus niet zo heel veel tijd.... )

Noach en ik hebben een behoorlijk zware tijd achter de rug... Toen ik hem net ging rijden had hij nog nooit van zijn leven een binnenbak gezien Ik heb heel wat uren moeten zwoegen voor één enkel rondje galop door de piste! En met de nodige bok en nog een flinke valpartij (Auw.. ) gaat het sinds de laatste anderhalve maand met veel les echt sprongen vooruit (ff afkloppen, hoop dat het zo blijft gaan!!!)
Ajb geen commentaar op het bit of op het hoofdstel... Daar zijn zo redenen voor en hij is niet mijn eigen paard, maar mijn bijrijdpaard. Zodra ze weer de wei opgaan zal het misschien wel allmaal weer veranderen...

Rianne (Pam@bokt) was zo lief een paar foto's te maken, volgende week maak ik foto's van haar!!!!

Heeeey!!!
Afbeelding

Aangekleed...
Afbeelding

Vóór mijn val, vol verzet en rijden was vaak vechten, ontspanning was helemaal vér te zoeken...
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag...
Verkeerd moment. Het gebeurt nog vaak dat Noach te diep gaat lopen (lees, zijn kin zowat op zijn borst...) Dan haal ik m weer naar boven en dat gebeurd hier. Ik zit m dus absoluut niet in zijn mond te scheuren, 't is puur een momentopname. (al moet ik zeggen dat hij snel zijn mond opendoet met dit bit)

Afbeelding

Dit was een moment dat hij even omhoog kwam (hij zag Rianne... maar die stond er al even...) Let vooral niet op mij.. ben geld aan het zoeken voor nieuwe setjes
Afbeelding

En dan de laatste, om toch nog even te laten zien dat Rianne goed kan fotograveren (Noach, wáár is je hoofd??? ) en dat foto's echt momentopnames zijn... Deze is op een goed moment genomen. Ben zo blij te zien dat hij zijn achterhand al wat meer activeerd!!!
Alleen jámmer van mijn been...
Afbeelding
Er zitten reflecterende stukjes op die beenbescherming...

Eigen commentaar:
- Geen geld zoeken voor nieuwe setjes, maar voor schoolboeken!!!
- Been op de juiste plek houden (gaf trouwens bij die laatse foto binnenbeen om m door de hoek te sturen...)

Nou, dit was het. Commentaar mag uiteraard, bedenk alleen wel dat we ontzettend hard aan het oefenen zijn en veel lessen! Ben echt ontzettend trots op m'n fijne vent!!!!

Afbeelding

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:54

Ahum.. let ook vooral niet op m'n body protector...
Heb een nogal grote boezem en door de rits aan de voorkant van dat ding staat ie een 'beetje' naar voren!
Maar ja, het gaat om het nut van dat ding, niet om hoe het eruitziet... (toch?? )

Danii_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:55

heeej,

ziet er leuk uit, veel succes nog verder met je lessen
leuk setje ook!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:24

Niemand anders reactie op mijn lekkere ding en mij?

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:27

Leuk paard!
setje staat hem goed!
Ziet er best lag wekkend uit!
Succes verder!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:34

Bruuntje schreef:
Leuk paard!
setje staat hem goed!
Ziet er best lag wekkend uit!
Succes verder!

polly2

Re: Noach aka 'Dutchboy' @ work voor het eerst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:36

Jij bent klaar voor koninginnedag....en het WK voetbal!!!!

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 23:53

Ziet er idd leuk uit! Mooi paard

Setje staat hem ook lief

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 05:26

Ik ben sowieso geen setjesfanaat, maar dit vind ik lelijk

Maar goed rijtechnisch dan: het zag er iddd niet ontspannen uit, maar gozed, binnenbakken zijn nu eenmaal eng

Erg jammer van dat bit wel. Staat dat paard 24u per dag op stal nu? Dat vind ik persoonlijk niet kunnen (en als de eigenaar de mogelijkheden niet heeft moet hij maar geen paard houden, maar goed, das weer mijn mening). Je kunt altijd kiezen om niet te rijden als ze er plots zo'n bit in hangen. Of gewoon eens lekker longeren?

Verder wel een leuk dier.

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:47

Wat heeft die een dun nekje !

Ik vind de gettjes niet mooi maar je dekje wel

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:58

Probeer niet zo veel te bewegen op je paard maar mooi achterover blijven ziten en je been lang houden, teugels wat korter, geen steun zoeken aan de teugels met het lichtrijden.

Als hij zo vervelend in de binnenbak is hem gewoon eens een aantal keer longeren en verder gewoon rust houden en de ontspanning opzoeken, dan rijd je maar een keer alleen op de volte, stelling naar binnen en hem bezig houden met tempowisselingen enze, dan zal hij niet schrikachtig zijn, als als hij wel schrikt heb je hem al om je binnenbeen gesteld dus kun je gewoon op de volte blijven.

Dus dan is al die poespas niet nodig, de oogkleppen en de pelham kun je dus weer in de kast leggen

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 09:40

diablo_zot schreef:
Wat heeft die een dun nekje !

Je had m een half jaar geleden moeten zien toen ie bij ons kwam.... Dat was pas schrikken...

Nimmedor schreef:
Probeer niet zo veel te bewegen op je paard maar mooi achterover blijven ziten en je been lang houden, teugels wat korter, geen steun zoeken aan de teugels met het lichtrijden.

Als hij zo vervelend in de binnenbak is hem gewoon eens een aantal keer longeren en verder gewoon rust houden en de ontspanning opzoeken, dan rijd je maar een keer alleen op de volte, stelling naar binnen en hem bezig houden met tempowisselingen enze, dan zal hij niet schrikachtig zijn, als als hij wel schrikt heb je hem al om je binnenbeen gesteld dus kun je gewoon op de volte blijven.

Dus dan is al die poespas niet nodig, de oogkleppen en de pelham kun je dus weer in de kast leggen

Ik heb zelf ook eigenlijk amper last van het schrikachtige. Ik gooi hem altijd eerst los voor ik ga rijden en dat gaat heel goed. Het enige waar ik mee te maken heb is dat het niet mijn paard is... Hij loopt ook in de les en die rijden hem niet een paar keer per week zoals ik! De manegeklanten zitten een onverwachte schrikreactie niet uit (dit is altijd raar opzij springen, nooit bokken!!!) wat al een paar keer tot flinke blessures bij klanten heeft geleid. Daarom kiest de manege voorlopig hiervoor. Het liefste zou ik er ook gewoon een hoofdstelletje met een trensje ingooien. Maar zodra ze weer op de wei mogen (hij staat wel elke dag buiten hoor, maar nog niet op het land. Hij komt er ook best lang uit!) weet ik zeker zoals ook sommige van jullie al hebben gezegt dat het waarschijnlijk beter gaat en misschien mag ik dan zijn gewone hoofdstelletje erin gooien. Tot die tijd moet ik het met dit hoofdstel doen en blijf ik vrolijk doorlessen!!! (en na die tijd ook natuurlijk!!!)

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:42

leuk setje zeg, die peesbeschermers zijn ook lachen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:16

Het 1e wat in me opkomt is dat ik het zonde en sneu vind voor het dier. Gereden met oogkleppen, een bit met scharen en dan ook nog eens een martingaal eraan! Jammer, jammer, jammer... Dat lost het probleem niet op, je werkt alleen maar andere problemen in de hand.
Het is niet aanvallend op jou hoor, lees uit bovenstaande berichten dat het een manegepaard is, de manege eigenaar zou beter moeten weten!
Hou hem idd bezig, laat hem niet de kans krijgen spatjes uit te halen. Veel buigen links recht, dan gaat ie ook wat meer zakken met zn hoofd. Nu ziet het plaatje er erg gespannen uit.
Verder jou been idd, maarja dat zei je zelf ook al.

Succes, en 'k hoop voor het paard dat al die extra spullen er snel af gaan!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:34

Leuk paard.
Foto´s zijn helaas wat vaag!
Ben iets minder weg van de streepjes pad....

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:41

Alles over het bit etc en rijvaardig is al gezet
Maar in ieder geval heel veel succes met hem !
en ik vind je setje echt top !

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 15:10

Royaltjuh schreef:
Het is niet aanvallend op jou hoor, lees uit bovenstaande berichten dat het een manegepaard is, de manege eigenaar zou beter moeten weten!

Succes, en 'k hoop voor het paard dat al die extra spullen er snel af gaan!!!

Bedankt voor je reactie. Ajb niet de manege eigenaren aanvallen! Deze hebben echt het beste met de dieren voor! Op mijn verzoek zijn de oogkleppen er pasgeleden een keer afgeweest omdat het bij mij heel goed ging. Maar zoals al eerder gezegt rijd ik hem vaker dan manegeklanten die er af en toe een keer opzitten. Het is inderdaad niet de goede oplossing en ik ben het helemaal met je eens dat je andere problemen in de hand haalt, maar de manege eigenaar is absoluut goed voor zijn dieren maar denkt ook zeker aan zijn klanten!!

En wat het laatste zinnetje betreft: Ben ik helemaal mee eens! Liever vandaag dan morgen!!!

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:57

Pfff, ik heb genoeg maneges gezien waar dit soort praktijken werd toegepast (ja die heeft een pessoabit, want hij crosst weg --> en vreemd genoeg zijn het dan ook enkel die met zo'n zwaar bit die nog steeds wegcrossen --> blijkbaar helpt dat bit dan niet, integendeel!). Ik ga er niet meer heen. Er zijn plaatsen genoeg waar men verstandig met paarden omgaat. Bij ons zou dat paard gewoon dagelijks door mijn instructrice gereden worden tot het weer goed gaat... Sja.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:03

Jij kan er niets aan doen dat weet ik maar ik vind het toch wel heel sneu. manege paard dus dan krijg je juist de ruiters die in onbelans zitten en extra veel onnodig aan de teugels hangen en wat doen ze dan hangen ze er een scherper bit in. Inplaats dat zo'n dier dan alleen voor de vergevordere wordt gebruikt...Kin op de borst is mogelijk om dat bit te ontduiken. misschien iets meer met been oplossen?

setje vind ik heel erg leuk!jammer dat hjet dan niet je eigenpaard is he dan kan je alles zo makkelijk veranderen.

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 18:17

Nimber schreef:
Jij kan er niets aan doen dat weet ik maar ik vind het toch wel heel sneu. manege paard dus dan krijg je juist de ruiters die in onbelans zitten en extra veel onnodig aan de teugels hangen en wat doen ze dan hangen ze er een scherper bit in. Inplaats dat zo'n dier dan alleen voor de vergevordere wordt gebruikt...Kin op de borst is mogelijk om dat bit te ontduiken. misschien iets meer met been oplossen?

setje vind ik heel erg leuk!jammer dat hjet dan niet je eigenpaard is he dan kan je alles zo makkelijk veranderen.

Ik weet dat het allemaal niet goed is en dat het geen excuus is, maar hij loopt idd alleen bij de vergevorderde ruiters mee en alleen bij één instructrice die hem kent en die hem in de gaten houdt.
Kin op zijn borst kan idd een vorm van verzet tegen het bit zijn, daar had ik al aan gedacht.. Wat wel gek is is dat hij het alleen doet als het juist ontspannen gaat en hij zijn hals wat meer naar beneden brengt...

Met dat laatse ben ik het zeer eens... Maar ooit wordt ie nog eens van mij want ik ben nog nooit zó verliefd op een paard geweest...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:23

Tuurlijk ontspant hij dan een stuk: kin op de borst is werkelijk de enige houding waar hij van dat bit kan ontsnappen...

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:31

haha op die 3e foto lijkt het net of hij met zijn voorbeen op de bankrand staat

edit : verder is het meeste al gezegt dus daar ga ik niks meer over zeggen.. nog veel succes

PrincesjJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:49

ik ken dit paard en als je dit paard nu op dit moment met trens en zonder oogkleppen gaat rijden sta ik niet voor de gevolgen in. en dat is niemand zijn schuld, het is gewoon een tuiger, die gewend is voor de kar te staan, dus het is logisch dat hij schrik van vanalles en moeilijk op een trens te rijden is. Een tuiger heeft noueenmaal geen droommondje..

maar voor de rest leuke fotows, en ik ben jaloers op je pad!

Patriciavt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 22:37

Princesj schreef:
ik ken dit paard en als je dit paard nu op dit moment met trens en zonder oogkleppen gaat rijden sta ik niet voor de gevolgen in. en dat is niemand zijn schuld, het is gewoon een tuiger, die gewend is voor de kar te staan, dus het is logisch dat hij schrik van vanalles en moeilijk op een trens te rijden is. Een tuiger heeft noueenmaal geen droommondje..

maar voor de rest leuke fotows, en ik ben jaloers op je pad!

Hey, Maaike van stal toch en dat leuke schimmeltje??
Vergeet niet dat hij tot voor vijf maanden geleden nooit een binnenbak heeft gezien. Het is idd een grapjas... als paarden impusief kunnen zijn dan is hij het zeker....
Het is trouwens niet dat hij hard in zijn mond is, hij is juist heel gevoelig. Ik rijd hem ook vaak alleen op die stang. ('t is overigends een rubber bit)
Maargoed, nog steeds geen excuses en het is idd niemand zijn schuld zoal in het bericht van Princesj te lezen.

Moet ook zeggen dat ik foto's op zich wel vervelend vind, het zijn en blijven momentopnames en twee van de drie foto's bovenstaand zijn niet fijn om te zien. Het zou fijner zijn als je gewoon een stuk film hebt dat het plaatje duidelijk wordt maar helaas, over die middelen beschik ik niet..
Vind het btw sowieso al heel moeilijk om commentaar en een uitgesproken mening te hebben over iemand van alleen foto's... (niet dat dat nu het geval is, maar dat merk ik vooral bij mezelf en kom je ook nogal eens tegen bij andere bokkers)