Bij voorbaat dank
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Roadracer schreef:Ik zou, als je een wedstrijd serieus neemt, sowieso niet 1 week voor je wedstrijd allerlei dingen gaan veranderen. Dat geldt dus voor je bit, maar ook voor het rijden met slof.
Een paard moet de tijd krijgen te wennen aan een ander bit, sommige paarden reageren er prima op, maar je kunt ook een paar weken bezig zijn.
Voor de slof geldt dat een paard er heel beroerd op kan reageren wanneer je m er weer afhaalt. Met slof kan hij geen kant op, dus heb je kans dat ie lekker met z'n kop in de lucht gaat lopen als de slof er weer af is.
Niet echt bevorderlijk voor een wedstrijd dus, lijkt mij...
Persoonlijk verander ik de laatste week voor een wedstrijd niks. Je moet het jezelf en je paard niet onnodig moeilijk maken, gewoon lekker bevestigen waar je naar toe hebt gewerkt, niet met nieuwe dingen gaan experimenteren.

Ludora schreef:Ik bedoel het ook niet negatief
Maar het is wel min of meer mijn motto !!! Maar dat is denk ik ook voor iedereen persoonlijk en idd ieder paard is weer anders...
Ludora schreef:Ben ik raar als ik zeg dat ik vindt dat als je wedstrijden wilt rijden dat je zonder hulpmiddelen zoals pessoabit of slof moet kunnen rijden....
lorretafan schreef:ik vind dit een goed idee, ik doe het namelijk zelf ook, want als je de slof goed gebruikt wordt je paard er ontzettend los van