Onrustige aanleuning/ onrustige hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Onrustige aanleuning/ onrustige hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:52

Ok op bijna elke coupon die ik nu krijg in de L staat paard heeft erg onrustig hoofd. En nu stond er ook bij amazone heeft onrustige hand. Ik snap dat dit aan elkaar ligt. En ik ga er vanuit dus dat ik mijn handen niet stil houd. Maar wat kun je er aan doen? Ik let er wel op maar als ik denk dat ze goed liep staat het er wel weer bij op. Dus ben iig van plan om iemand een filmpje te laten maken van een training/proef. Zodat ik ook kan zien hoe het eruit ziet!

verdere tips zijn allemaal welkom!!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:53

misschien dat, als je paard al nageeflijk loopt, je door blijft vragen?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:54

Nee want dat is het juist ik hoef haar niet nageefelijk te rijden. Zodra ik de teugels aan neem loopt zij netjes. Dat is het dus niet. Als ik hier thuis rij merk ik wel dat mijn hand soms tegen mijn zadel aankomt en at voelt zij denk ik dan ook. Moet dus mijn handen hoger houden.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:55

misschien heel beuwst je hand op een plek houden? en zorgen dat je neit te veel mee beweegt met de bewingen vanjezelf

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:59

Wat zegt je instructeur?
Anders even een filmpje of/en foto's maken, dan zie het gelijk

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:12

Instructeur zegt dat ik haar meer op druk moet rijden. Ik heb nu ook nl niets tot weinig druk in mijn handen. En ja het is wel zo als ik dan een ophouding maak reageert ze door haar hoofd omhoog te doen.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:19

Is haar gebit in orde?
Maar het "stil" houden van je handen is echt een questie van oefenen! Let op dat je je handen niet vast zet, door mee te gaan, lijkt het alsof je handen stil staan.
Dat je handen wel eens tegen het zadel an komen, komt misschien doordat je handen tever bij je lichaam houd?

jarrah

Re: Onrustige aanleuning/ onrustige hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:58

Ik denk dat jij juist té veel bezig ben met je best doen om je handen op een vaste plek te houden! Daardoor krijg je spanning en word het beeld alleen maar rommeliger!
Probeer je armen 'losjes' te houden, je schouders ontspannen naar achter en gewoon letten op het contact wat je hebt met de mond! En hou daarbij gewoon in de gaten dat je handen rust houden, maar ga je daar niet geforceerd op blindstaren

Suc6 ermee!

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:45

Allereerst moet je er voor zorgen dat je inderdaad een (constante) druk krijgt op je teugels. Die druk moet je paard creeren door dus de hand van de ruiter op te zoeken en niet jij als ruiter de mond van het paard. Rijdt je paard dus echt met je been naar je hand toe. Zorg dat het achterbeen actief wordt en meer onder gaat treden. Je paard gaat dan vanzelf jou hand opzoeken en krijg jij een druk op de teugels.

Over het bewegen van je handen je moet proberen om mee te gaan met de beweging van je paard. Laat je je bovenarmen langs je lichaam hangen en ontspannen. Probeer mee tegaan met de beweging van je paard. Dat je paard onrustig is in de aanleuning is waarschijnlijk doordat hij niet goed over de rug loopt en zijn of haar rug vast houdt. Elke pas die het paard nu maakt voel jij terug in de hand. ( los / vast etc.) Als je paard dalijk lekker op het achterbeen hebt en het paard laat zijn of haar rug netjes los, zal je merken dat je een constante druk krijgt en je paard niet meer knikt en dus veel constanter blijft in de hoofd/hals houding.

succes .

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 13:04

Dankje! Ik ga vanavond direct oefenen!

lorretafan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:20

een goede oefening is om op vlakke grond wat vlak te gaan rennen (moet je je voorstellen dat het draf is) en je handen voor je houden alsof je teugels vasthebt en ze daarbij zoveel mogelijk ontspannen (of je pakt er echte teugels bij als je dat moeilijk vindt) en dan probeer je tijdens het 'draven' je handen ten opzichet van jezelf stil te houden,.. het helpt echt, dat moest ik vroeger ook van mij instructrice doen! als je op je paard zit zal het wat beter gaan want die oefening heeft hetzelfde effect alsof je heel lang op je paard ging doorzitten en als het niet lukt op je paard maar wel op de grond, meot je je op je paard voorstellen dat je op de grond bent! misschien een idee??

samyrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:51

lorretafan schreef:
een goede oefening is om op vlakke grond wat vlak te gaan rennen (moet je je voorstellen dat het draf is) en je handen voor je houden alsof je teugels vasthebt en ze daarbij zoveel mogelijk ontspannen (of je pakt er echte teugels bij als je dat moeilijk vindt) en dan probeer je tijdens het 'draven' je handen ten opzichet van jezelf stil te houden,.. het helpt echt, dat moest ik vroeger ook van mij instructrice doen! als je op je paard zit zal het wat beter gaan want die oefening heeft hetzelfde effect alsof je heel lang op je paard ging doorzitten en als het niet lukt op je paard maar wel op de grond, meot je je op je paard voorstellen dat je op de grond bent! misschien een idee??

Leuke aanvulling: houd tijdens het rennen een bekertje water in je hand en probeer niet te morsen. Kun je ook op je paard doen, maar de kans dat ie wegschiet als er wel water over hem heen klosts...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 19:13

haha ja maar ik denk dat het mee zal vallen! Ze is een hele koele kikker! Maar dankje voor de tips ga ik ook proberen!