Meer sprong voorwaarts in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Meer sprong voorwaarts in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:19

Ik zit zelf niet echt met een probleem maar de jury valt er steeds over. Met het galoperen heeft ze niet genoeg sprong voorwaarts.

Nu wou ik graag weten hoe ik ervoor kan zorgen dat ze meer sprong voorwaarts heeft in galop.

Welke oefeningen of hulpen hierbij helpen?

Alvast bedankt

Roxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:20

Tempowisselingen rijden in galop.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:17

balkjes rijden, idd tempowisselingen, vaak aanspringen en niet te lange stukke galoperen, oefeningen als volte openen en sluiten zijn ook goede methodes..

Verder moet je werken aan de kracht in zn achterhand. DIt kan je trainen met longeren, rijden, buiten rijden..

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:02

ik sluit me volledig aan bij M3isSi3j

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:52

sluit em hierboven aan.. en goed voorwaards rijden!

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:52

Zelf het idee hebben dat je omhoog wil en dan goed tegen je hand aan blijven rijden. Mijn paardje heeft ook dat probleem gehad; het idee dat hij te vlak galopeerde. Nu moet ik net doen of dat ik omhoog wil (denk maar aan een denkbeeldig draadje aan je cap) en mijn paardje dan tussen mijn benen mee omhoog wil nemen.

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:57

handige tips en sluit me bij jullie aan

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:04

Javelin schreef:
Zelf het idee hebben dat je omhoog wil en dan goed tegen je hand aan blijven rijden. Mijn paardje heeft ook dat probleem gehad; het idee dat hij te vlak galopeerde. Nu moet ik net doen of dat ik omhoog wil (denk maar aan een denkbeeldig draadje aan je cap) en mijn paardje dan tussen mijn benen mee omhoog wil nemen.

Hiervoor oefende ik altijd op de lange rechte bospaden. Daar is z'n galop een stuk beter van geworden en hij is sterker in z'n achterhand geworden waardoor hij meer sprong kreeg.

Verder sluit ik me bij het vorige aan, veel tempowisselingen, zorgen dat hij sowieso goed aan het been is.

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:44

heej,
ik denk dat ze bedoelden dat je meer sprong moet maken:P
je moet met je (boven)lichaam wat meer naar achteren ziten je je benen goed aan zn buik houden, dan gaat je paard meer sprong maken, als dat niet gaat dasn zou het warschijnlijk aan jou liggen hat je je verkeerde hulp geeft, niet banketstaaf bedoeld hoor
gr, sharon

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:15

Goed voorwaarts rijden, schijnovergangen maken, balkjes galoperen, buiten letterlijk bergop galoperen, attent houden