contra galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiesvenna

contra galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 12:31

Ik ben nu m1 startgerechtigd, maar zie het nog niet helemaal zitten. Er zitten hele korte stukjes contra in, en dat vinden wij heel moeilijk!
ze valt dan in draf en uitelkaar.
Wat is een goeie oefening om hiermee te beginnen? Ik denk zelf aan kleine gebroken lijntjes rijden. Alle tips zijn welkom!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:50

Gebroken lijntjes zijn idd goed, dat kun je opbouwen he, eerst net van de hoefslag af en dat rij je steeds groter. Ook de contra methode uit de oude M-proeven: Op de diagonaal naar X en dan verder over de AC-lijn. Ik ben trouwens zelf tegelijk aan de contra en de eenvoudige wissel begonnen met een paard dat er heel veel moeite mee had. Omdat de kwaliteit van de galop verbeterde, doordat hij sterker werd en meer kon verzamelen kon hij ineens wel contra. En... als je merrie in draf valt (die van mij ging juist heel hard en ongecontroleerd galopperen ) misschien nog wat extra schakelwerk doen om haar beter aan de hulpen te zetten in galop?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:23

Inderdaad met kleine stukjes beginnen, en pas als je de 'gewone' galop ietwat kunt sluiten en van daaruit ook makkelijk kunt schakelen. Verder zelf zo min mogelijk doen, je haalt je paard snel uit balans, zeker als het paard het er al moeilijk mee heeft.