clinic stal duin en daal..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

clinic stal duin en daal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:16

:wave:
even een verhaal voor ik de foto's neerzet.
mijn 1 april grap heb ik ook wel gehad maar niet heus :/
helaas was t niet zo leuk als ik gedacht had.
samen met bar, joki op bokt, zou ik op een stal van een ander klein paardenforum een clinic gaan rijden onder leiding van Simon Evenblij.
(op bokt onder de naam professor?)
op de stal aangekomen, ik was er nooit eerder geweest werden we begroet door daphne, die ons meenam naar de stallen.
eenmaal daar keek ik al wat raar op want de paarden stonden niet in het stro maar op beton of een rubbermat en aan een ketting!
het stonk er ook heel erg naar poep, en achterin waren nog een paar boxen in het pikdonker zonder lamp, waar ook nog een bonte pony stond. (het was express donker werdt me later duidelijk, omdat in die stallen alleen maar mest lag! je hoorde het soppen.)
ik was toegewezen op boris, een grote hafman hij stond op de poetsplaats vast met elastische bandages, en totaal onder de natte mest en losse haren.
ik hoefde niet te poetsen want dat wassie al boris was nogal onrustig, maargoed.
zelf zadelen zoals was ingeplaned en gezegd mocht ineens ook niet!
eenmaal in de bak, opgestegen, paar rondjes stappen, teugels op maat en de clinic kon beginnen!
eigenlijk ging het gelijk al fout want waar ik al van gehoord had; "boris is een tank" werdt werkelijk, ik hield er niks aan deed uit reflex precies wat niet moest en hij nam het op een lopen tot ie mijn been tegen de muur drukte.
later gebeurde iets dergelijks nog een keer, en werdt er een andere haf gehaald, wanda zij zag er nog slechter dan boris uit.
dat ging wel goed, maar van harte ging de clinic niet.
gezien de omstandigheden die ik aantrof was ik leiver helemaal niet het paard opgegaan, maar bar was er natuurlijk ook en die vond er niks raars aan allemaal.
Het geld zou naar een goed doel gaan, genaamd stichting de bleskolk, maar ook hierbij zet ik meijn twijfels, aangezien ik er verder nooit over gehoord heb en geen folders oid heb gezien.
eigenlijk wil ik jullie bij deze dus ook waarschuwen; niet naar stal duin en daal te gaan,
[size=9]want in mijn ogen lijkt het aardig op geld uit de zak klopperij en dierenverwaarlozing.

hier dan wat foto's, meer ter illustratie van mijn verhaal, dan @ work, want rijden op het niveau dat ik normaal doe, is er niet van gekomen door mijn stress en factoren..

totaal tegen de hand, mijn houding ook uiterst bagger..
Afbeelding

Afbeelding

fatale moment..
Afbeelding

wandaatje..
Afbeelding

Afbeelding

hier liep ze iets beter voor een moment.
Afbeelding

en de laatste.. helaas is niet te zien hoe vies ze waren, maar geloof me op mijn niet penny-karakter dat het erg was. en dat ik het verschil wel weet tussen modder en poep..
Afbeelding

nou, commentaar mag je natuurlijk wel geven, maar vrij zinloos aangezien ik verder nooit op wanda rijd oid.
en om bovenstaand verhaaltje natuurlijk..

wat ik eigenlijk nog wil vragen is of er iemand is die Stal duin en daal ook kent, en vooral stichting de bleskolk!

Ik ben in ieder geval een ervaring rijker en een ilsusie armer

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:22

Ik heb er nooit van gehoord. Maar hoe kwam je aan die clinic dan?
Foto's zijn jammergenoeg niet zo heel duidelijk, lijken me verder wel leuke pony's. Zijn ze wat dun of lijkt dat zo?

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:26

sow..klinkt niet erg te positief allemaal..wazig verhaaltje!!
Jammer voor je moeite
Maar was het nu allemaal als grap of begrijp ik dat verkerd?

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 21:27

@ marloes: via die vriendin die mod is op dat forumpje. pony's zijn idd heel dun en ingevallen. boris stond te trillen van de kou :/

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 22:31

@ frieske: nee was het maar een grap!

Romeotje

Re: clinic stal duin en daal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:46

De bleskolk is een centrum voor kinder- en jeugdpshyciatrie hier in twente

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:24

Ik vind die Haf wel erg dun... Maar rillen van de kou? Denk je niet dat dat spanning is? Want als hij binnenstaat hoort hij niet te rillen van de kou... Jammer dat het niet een geslaagt feest is. En al helmaal raar dat die stallen (tussen haakjes) zo goed uitgemest zijn

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 00:33

hoi, ik ben zelf nog nooit op duin en daal geweest maar ik ken helaas veel verhalen, ze noemen deze manege duin en schandaal, het is echt heel erg wat daar gebeurd, slechte verzorging enz.
Een kennis van mij heeft daar een pony gehad en die vertelde dat deze pony erg mager werd na een tijdje.
Het blijkt dat de paarden niet mogen gillen wanneer er gevoerd word want dan krijgen ze niets of op hun donder.
Ik wil er toch eens gaan kijken want dit kan toch niet waar zijn!

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:03

Men kan het allemaal zelf altijd beter zoals ik weer kan lezen. En geloven in de goedheid van de medemens is natuurlijk ook teveel gevraagd. Maar goed ik heb wel een leuke dag gehad en veel geleerd en hazen en konijnen lopen ook hard en worden niet gepoetst heb ik ooit geleerd op Duindigt. Dit betekent niet zoals de oppervlakkige pennymeisjes vast denken dat je je paard niet hoeft te verzorgen maar dat verzorging niet alleen bestaat uit poetsen maar uit veel meer waar veel mensen niet eens aandenken.

En Soof niemand hoeft voor mij van zijn of haar principes af te wijken, dat betekent alleen maar dat je niet achter je eigen principes staat.

Nog een kleine aanvulling Soof beledig mij niet achter mijn rug om, leer eens niet zo bang te zijn en dingen gewoon te zeggen.

En als allerlaatste een ruiter met goede techniek rijdt op ieder paard weg, dat jou dat niet lukt betekent alleen maar dat je nog lang geen goede techniek hebt.

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:04

@Joki: ik ben het totaal niet met je eens hoor!!! Ik heb een intervieuw van anky gezien en daar zei ze dat ze ook niet direct met salinero overweg kon. Volgens mij heeft ze wel een goede techniek of kan ze ook niet rijden? Het is niet omdat je een goede techniek hebt dat je ook met elk paard kan rijden de eerste keer als jij gewoon bent van op een paard te rijden van 1. 80m en we zetten je op een shet wedden dat je ook niet super gaat rijden?!?!
Nu hoop ik dat je e wa minder gaat reageeren iedereen heeft zijn eigen mening!
amy

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:41

Ik rijd normaal op een springer van rond de 1.80 en reed dit keer mee op een arabiertje van hooguit 1.50 en reed er zo mee weg. Ik kan tegenwoordig met bijna alle paarden al vanaf het begin redelijk overweg. Maar dat ligt ook aan mijn gebrek aan angst, ik ben niet bang van welk paard dan ook en kan mezelf prima onder controle houden.

En mijn mening over Anky is vroeger kon ze goed rijden naar eer en geweten, tegenwoordig duidelijk niet meer. Ik heb een aantal voorbeelden die ik veel liever zie rijden en die bij het grote publiek totaal onbekend zijn.

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:37

hm het klinkt allemaal best erg! Zelf ben ik er nooit geweest, maar ik vind die hafjes op de foto ook wel een beetje aan de magere kant..ik kan er niet over oordelen, maar het klinkt best erg..ik zie ook wel dat de hafjes vies zijn, maar op die 4e foto zie je de andere pony voor een klein stukje en dat ziet er wel weer schoon uit ook al ist maar een klein stukje.. tja jammer dat je het niet zo leuk vond!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:45

Ik zou ook komen maar ik had wedstrijd zondag dus bleef ik zaterdag thuis om te vlechten. het is ook 8 uur met het openbaar vervoer voor mij dus leek me dat sowieso een beter plan.

Ik kan dus niet oordelen over hoe het daar in de stallen uitziet maar ik vind het allemaal erg drastisch klinken eerlijk gezegd.
Ik heb ook andere foto's gezien van de clinic en daar krijg ik juist een goede indruk van de manege.

Afijn, ik ga er verder niet op in want ik weet het niet. Ik hoop voor je dat je volgende clinic beter is voor jouw gevoel en verwachtingen

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:50

heey kijk daar heb je simon!

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:39

Hij is goed he Jackieboy!

Maar goed Soof waar ik kotsmisselijk van word in je verhaal is al die speculatie en het spelen op gevoel. Dat er geen folders zijn is logisch want dat is echt niet het eerste waar je je toch al zeer beperkte budget aan uitgeeft.

Dat de paarden nog mager zijn is wel vaker zo als je paarden oplapt die anderen kapot maken. Ten minste ik moet het eerste normale en op gewicht zijnde mishandelde paard nog tegen komen en heb daar toch meer ervaring in dan jij.

Ook de lafheid om dit allemaal achter de ruggen van mensen om te doen maakt me kotsmisselijk. En nog 1 punt je niveau lijkt misschien op een makkelijk en braaf paard hoger maar het scheelt niet zoveel, dit keer kreeg je EEN KEER ECHT GOED LES en dan pas merk je dat er toch heel wat is wat je fout doet. Je kan het niveau wat je in een les bij Simon moet rijden niet vergelijken met het niveau dat je rijdt in een manegeles 1 keer per week (daarrbij ken ik het gebrek aan niveau van die lessen).

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:54

Ben het met Joki eens. Ookal brengt ze het misschien niet helemaal vriendelijk én komt ze erg arrogant over, ze heeft wel gelijk.

*No offense hoor Jook

Maar , TS , je speelt erg in op gevoel en het gaat gedeeltelijk echt nergens over wat je allemaal zegt. Ook geloof ik niet dat jij nou zó geweldig kan rijden dat je een clinic geven waard bent. Dat het er niet uitzag en dat dat aan de pony lag is natuurlijk ook bullsh*it. Een clinic-geven-waardig persoon kan met élk paard goed weg. het duurt misschien eventjes, wennen enzo, maargoed.

En van Anky en Salinero. Ze zegt: ze kon eerst niet zo goed met Salinero OVERweg. Dat gaat over het botsen van evt. karakters of iets dergelijks, het fijn samenwerken. Niet dat ze met het paard niet weg kon rijden. Want ik geloof dat Anky met élk paard wel weg kan rijden. [ *uitzonderingen daargelaten natuurlijk ]

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:38

hé zeg wat is dit ineens een aanval op mij?
ik ga mijzelf niet verdedigen, en bar ik ben niet verantwoordelijk voor jou woorden!

het enige wat ik nog zeg is dat het niet mijn manier van met paarden omgaan is, en dat ik nooit heb beweerd dat ik een clinic kan geven, of dat simon slecht is!
en daarnaast, natuurlijk ligt het niet aan een paard alleen hoe het rijden verloopt, ik ben ook voor een deel verantwoordelijk!

en als laatste, dat bar-joki me heel erg tegen valt om mij zo neer te halen betreft rijden en mentaliteit.

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:50

Dit gaat geloof ik nergens meer over, jullie zitten elkaar hier een beetje neer te halen.
ik vind dat jullie op een arrogante, ongepaste manier met elkaar en elkaars meningen omgaan.

Het was de mening van de TS en misschien heeft ze haar kijk op jullie "manege" ietwat overdreven. maar wat geeft iemand het recht om zo iemand zn rijstijl en instructeur af te kraken? je praat over paarden of alleen JIJ op elk paard weg kan rijden omdat JIJ zo goed rijd.

Sorry maar misschien kun je beter via Pb verder gaan.

Groetjes

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:52

Ps. ik kan verder zel niet over de stal oordelen, de bak ziet er netjes uit, en de paarden lopen er niet verwaarloosd bij ( vind ik. )
Een paard niet laten blinken voor een clinic vind ik wel apart, maar zoals ik al zei, ik kan er verder niet over oordelen

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:58

dankjewel amsolusa!

ik ben het er mee eens en hoop ook verder niks te vernemen via dit topic.

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:59

betreft joki dan!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:02

Ik kan er niet over oordelen, ik was niet mee.
Btw ik vind ze er niet mager uitzien.

BarbaLala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 20:08

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:45

BarbaLala schreef:
hé zeg wat is dit ineens een
aanval
op mij? Aanval ? Waar zie jij een aanval ? Ik zie geen aanval ? Ik geef mijn mening, zonder messen en zwaarden.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:04

De Bleskolk is een centrum voor kinder-en jeugdpsychiatrie in Almelo!!