wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anchieee_

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 18:41

Nu weet ik niet of ik dit topic goed plaats hier maar ik zou zo snel even niet weten waar het anders moet aangezien ik nog even moet wennen aan het nieuwe bokt

We hebben een pony en die heeft een tijdje last van haar rug gehad, nog steeds wel een beetje gevoelig maar ze heeft zo`n 6 weken stilgestaan dat is nu alweer een tijdje terug we rijden haar nu gewoon weer. Ze is heel iel ze is dun maar heeft ook wel weer een buik (ze krijgt genoeg hooi en staat de hele dag op het land) je ziet dus wel haar ribben, ze krijgt elke dag onveer 1kilo biks en nog gerst, ze heeft verder ook totaal geen bespiering. Ze is nu ongeveer 10 jaar. Ze is ook absoluut niet voorwaarts !

Nu hoop ik dat jullie misschien tips hebben om het weer een beetje op te bouwen dat ze weer dikker word en meer voorwaarts. Ze word niet erg regelmatig gereden nu..is het misschien beter als we haar gewoon om de dag zouden rijden?

aartlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:53

misschien is ze drachtig, omdat ze dik is en toch dun laat ik maar zeggen. Dat was ook het geval bij mijn pony!;-)

sasjeeh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:37

nee ze is niet drachtig
dat komt waarscheinlijk wel gewoon door het eten..
ik heb hier wel wat fotos van tijdje gelden waar je het een beetje op kan zien..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 22:47

niemand meer?...

Saskiaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:42

Iig het rijden rustig opbouwen, zoals jij al zegt, misschien om de dag rijden. En dan niet al te lang. Zorgen dat ze bespiering krijgt, een conditie en genoeg beweging.

ClauwieMoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:35

Ja, ben het helemaal eens met saskiaatje. Je moet het vooraal rustig opbouwen, begin met rustig, en ik weet niet precies wat voor pony het is maar misschoen met ze wat meer krachtvoer?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:46

Training rustig opbouwen, wel consequent gaan rijden, niet een week stil zetten en dan 4 dagen rijden, maar het liefst nu om de dag even een half uurtje rustig rijden, veel overgangen rijden en als je je daar aan houdt mag ze ook best wel een beetje meer krachtvoer.