Sonja schreef:Mooi, dan is dat in ieder geval een stabiele factorf in het verhaal, dat maakt het al makkelijker.
Als je je zadel op het paard hebt liggen he, ligt het dan helemaal goed qua diepste punt? Een van de redenen waarom ruiterbenen soms vreselijk bewegen in draf en galop is een (aangeleerde of door zadel gedwongen) stoelzit. Dit houdt in dat je geen rechte verticale lijn kunt trekken van de schouder naar heup naar hak van de ruiter. Is dit bij jou het geval?
Zo niet, dan gaan we kijken naar WAT je met je benen doet tijdens het draven. Is je paard lekker aan het been? Of moet je eigenlijk best wel hard werken om hem voorwaarts te houden? En kun(durf) je lekker ontspannen te zitten? Met andere woorden; trek je je knie niet op, waardoor je spanning in je kuit en enkels krijgt (opgetrokken hakken), waardoor je onderbenen gaan schommelen?
Hmmm,, ik kan niet helemaal een rechte lijn trekken. Mijn benen heb ik iets te ver naar achteren. Door middel van mijn hakken uit drukken, komen mijn benen onder mij.. Maar,, dan beginnen mijn benen te wiebelen, doordat er meer druk op die beugels komt, denk ik.

Hier een foto,, de ligging van mijn voeten..
(Ik hoef btw niet veel te doen om hem voorwaarts te krijgen, en hij loopt ook lekker ontspannen...)