Hoe goed moet je zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla86

Hoe goed moet je zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:53

Het is misschien een beetje rare vraag, maar toch...

Ik heb nu redelijk wat jaren rijervaring, waarvan grotens springen.
(Nu rij ik op een manege waar ik niet kan springen (helaas)..)

Maar ik zou graag een keertje meedoen aan een wedstrijd,
ik heb hier eigenlijk nooit wat mee gedaan (1 onderlinge springen)
en ik vraag me af, hoe goed je moet zijn als als je gaat beginnen.

Wat moet je eigenlijk doen, wat kan ik verwachten
(wat wordt er van mij verwacht)?
Ik wil graag eens beginnen maar wil ook niet erg afgaan

Ik zie net dat dit misschien beter dat Wedstrijden kan staan...sorry

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:02

Uh, wat moet je kunnen? Hoe goed moet je zijn? Is moeilijk te zeggen. Als jij voelt/vindt dat je er klaar voor bent, gewoon een keer proberen! Het is natuurlijk wel logisch dat je kunt paardrijden, en je paard goed onder controle hebt

Ik weet niet aan welke wedstrijd jij dan mee wilt doen? Want dat is per dicipline (dressuur, springen etc.) weer anders.

Priscilla86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:07

Het zou dan dressuur zijn. (springen is er niet)
Ik weet niet hoe het precies zit als je je eerste wedstrijd gaat rijden, dus ik weet ook niet welke wedstrijd het is.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:15

Is het een onderlinge?
Als dat zo is, dan valt het reuze mee. Onderlinge wedstrijden bij ons op de manege zijn heel simpel. En beginners tot gevordene doen mee! Natuurlijk rijden die niet tegen elkaar..

Een normale (dressuur) wedstrijd is, je poets het paardje, zadelt hem op, gaat inrijden, rijdt je proefje (ik ga er van uit dat je maar 1 proefje meot rijden) Gaat weer naar het inrij-terein en gaat daar uitstappen ofzo. Dan als iedereen is geweest is de prijsuitreiking. (Als je zeker weet dat je geen prijs hebt kun je naar huis gaan,d at doen er heel veel) En bij de prijs uitreiking krijg je je 'coupon/blaadje' met je punten erop. Als jij gewoon goed je best doen (want je zegt zelf dat je al veel ervaring hebt) dan komt het vast helemaal goed

En owja, als je onderling hebt moet je vaak van te voren een soort van kaartje afhalen, als je betaald is bij het secetariaat. die je dan afgeeft als je de ring in gaat. (voor het betalen) en als je een officele hebt moet jij of je vader/moeder ofzo naar het Secetariaat even betalen.

Priscilla86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 14:18

Wat kan ik verwachten bij de proefjes die jem oet rijden als je begint..als ik op de site kijk waar je de proefjes kan downloaden weet ik niet welke ik moet hebben.

Ik heb wel rij ervaring maar niet echt in de dressuur.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:45

Volgens mij valt het wel mee, want op de manege rijd je nu toch ook dressuurgericht?
In de B gaat het om de beheersing van de drie basisgangen en het kunnen uitvoeren van eenvoudige figuren zoals grote volte, van hand veranderen, gebroken lijn, afwenden, en het rijden van overgangen.
Vraag anders eens aan je instructeur wanneer er een onderlinge wedstrijd is en of je daar aan mee zou kunnen doen.

Je hoeft immers niet meteen als kampioen naar huis? Dus meedoen voor het plezier staat voorop, en als je je paardje onder controle hebt, kan dat nog licht!

Veel wedstrijdplezier gewenst!