Máár...tussendoor kom ik even weer met mijn voetjes op de grond, om vervolgens weer keihard de lucht in te vliegen!

Max Ft; De parel van de toekomst...
Al een groot deel van mijn rijdende leven ben ik fan van het Friese ras. De gitzwarte paarden met veel behang en lange manen trokken altijd al mijn interesse. Ze hebben diepe indruk achtergelaten bij mij. Op 1 september 2005 reed ik voor het eerst op een Fries, Max Ft. Nu Nordwind uit de wedstrijdsport teruggetrokken is het tijd geworden om over te gaan op een paard.
Ik rijd per 1 april 2006 dan ook op Max Ft. Hij blijft bij de eigenaar staan in de buurt van Assen en daar cross ik een paar keer per week heen!
Echt fantastisch!Even alle informatie op een rijtje:
Naam: Max Ft
Leeftijd: 10
Geslacht: Hengst
Moeder: Daphne
Vader: Anton 343
Vader v. Moeder: Naen
Max is echt een heerlijk paard! Met een maantop tot de neus en 1.20 meter manen heb je wel wat werk... maar dat is het allemaal dubbel en dwars waard! Hij is qua rijden zó anders dan Nordwind, maar zéker niet minder leuk!
Ik denk dat we, als we een band opgebouwd hebben, een heel sterk team kunnen zijn! En dat is ook hard nodig... want zodra we klaar zijn voor wedstrijden moeten we direct M2 dressuur starten! 1 september 2005; mijn eerste 'date'

Ergens, eind oktober. Eerste keer écht aan het werk... jammergenoeg wel in de strómende regen! Maar we laten ons niet klein krijgen

En sinds gisteren is het dus helemaal officieel! Ruim 3 uur héérlijk lopen frutselen. Manen, maantop hélemaal uitgeplozen en weer opnieuw ingevlochten. jaja, ik heb me wel vermaakt!

Zijn énorme maantop... na een uur pluizen

Hier halverwege met het pluizen van de manen. Elke keer als ik en plukje klaar had gooide ik het naar de andere kant...

En hier waren alle plukken weer aan de goede kant..ein-de-lijk klaar dus! En dat na 2 uur

Om even aan te geven hóeveel manen het zijn... Links de ene helft, rechts de andere helft...ivm het maken van de hengstevlecht had ik het alvast in plukken verdeeld. Eentje aan de ene kant, volgende aan de andere kant enzovoorts...
Door de flits lijkt hij overigens wat bruin maar dat is hij niet
Dus nu weten jullie waar ik me op ga storten de komende weken, maanden, jaren!
Het is zo'n lieverd! Ben echt ontzettend gek op hem, nu al! Er zullen dus nog véle foto's volgen... 
Liefs,
Ilsemarie

.
.