Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Manon schreef:Zoals jij het beschrijft klinkt het verzet tijdens het rijden, dus het niet willen accepteren van beenhulpen voor galop/draf. In ieder geval goed voorwaarts blijven rijden, dus als ie stijgert, gelijk naar voren, eventueel tik met zweep. Het is moeilijk af te leren, omdat ie het nu als een foefje gebruikt: zodra hij stijgert, stap jij af en ga je ernaast lopen.
Gewoon heel consequent zijn en dit soort gedrag niet dulden. Als ie echt gevaarlijk doet (neiging tot achterover vallen) dan kun je misschien beter professionele hulp erbij halen.
Zanzibar schreef:Bedankt voor het antworden.
Voor die manier van het ei, ben ik het met dravergekkie eens. Het helpt volgens mij ook niet tegen stilstaan en bokken.
Het probleem is dat als hij begint te stijgeren ik hem niet meer naar voren krijg behalve als ik afstap. Als ik hem een tik geef begint hij aleen maar meer te stijgeren.
Mijn instructeur heeft alles geprobeert. Hij zei dat er nou eenmaal paarden zijn die niet bedoeld zijn voor het rijden.
Hij is 7 jaar. Ja zijn gebir is ook getrololeerd.
Ik denk dat hij buiten gewoon bang is om van stal af te gaan. Want als ik rischting huis rij, gaat hij in volle galop zonder te bokken, stil te staan of te stijgeren. Maar ik snap alleen niet waarvoor hij dan precies hetzelfde doet thuis in de bak.
. Laat anders iemand in het midden staan met de longeerzweep en als ie stijgert dat diegene dan ff lekker met de zweep knalt. Het is een soort cirkel die je een keertje moet doorbreken. Je instructeur kan wel zeggen dat sommige paarden niet bedoeld zijn om op te rijden, maar daar schiet jij niets mee op. Misschien iemand anders zoeken om te helpen? Succes iig, want het is een lastig probleem
Nu kan hij keer op keer van jou winnen, en zal het nooit beter worden enkel erger!Zanzibar schreef:Mijn instructeur heeft alles geprobeert. Hij zei dat er nou eenmaal paarden zijn die niet bedoeld zijn voor het rijden.....
Ik denk dat hij buiten gewoon bang is om van stal af te gaan. Want als ik rischting huis rij, gaat hij in volle galop zonder te bokken, stil te staan of te stijgeren. Maar ik snap alleen niet waarvoor hij dan precies hetzelfde doet thuis in de bak.
KiWiKo schreef:Als hij verder niks mankeert moet je hem er toch een keer doorheen helpenNu kan hij keer op keer van jou winnen, en zal het nooit beter worden enkel erger!
Dus Bptje aan, goede helm op lange dressuurzweep mee in de linkerhand klein kort springzweepje op rechts. en op het moment dat hij terug komt in tempo been eraan en een tik met de dressuurzweep....... komt hij daar doorheen gedenderd en gaat ie omhoog dan al bij de eerste milimeter hem toch een draai om zn oren geven met het springzweepje waar hij na drie dagen nog van duizeld..... dan gelijk been er weer aan en naar vooorrrren! en uiteraard dik belonen als hij dat dan doet.
Hier moet je echt doorheen, deze circel moet je echt doorbreken .......
lois_fjordje schreef:KiWiKo schreef:Als hij verder niks mankeert moet je hem er toch een keer doorheen helpenNu kan hij keer op keer van jou winnen, en zal het nooit beter worden enkel erger!
Dus Bptje aan, goede helm op lange dressuurzweep mee in de linkerhand klein kort springzweepje op rechts. en op het moment dat hij terug komt in tempo been eraan en een tik met de dressuurzweep....... komt hij daar doorheen gedenderd en gaat ie omhoog dan al bij de eerste milimeter hem toch een draai om zn oren geven met het springzweepje waar hij na drie dagen nog van duizeld..... dan gelijk been er weer aan en naar vooorrrren! en uiteraard dik belonen als hij dat dan doet.
Hier moet je echt doorheen, deze circel moet je echt doorbreken .......
Oh jij bent echt gemeen tegen paarden! zomaar een super tik met de zweep geven? Ben je helemaal gek!
lois_fjordje schreef:KiWiKo jij wilt echt aandacht! jij bent geen paard waard! vervelend kreng!
maaruh je mag wel een daggie met mij meelopen hoor
lois_fjordje schreef:KiWiKo jij wilt echt aandacht! jij bent geen paard waard! vervelend kreng!
lois_fjordje schreef:tss jij bent echt geen paardengek! ik heb medelijden met de paarden waarop je rijd! Ik hoop dat je er snel afvalt!!
dravergekkie schreef:wat zijn hier veel mensen onredelijk tegenover het paard....
het paard moet dus gelijk maar een harde mep krijgen omdat het ongehoorzaam is.
wat je er in slaat sla je er niet uit.....
dit paard heeft mischien gewoon iets meer geduld nodig dan andere.
hoelang heb je hem al?
en heeft hij dit altijd al gdaan?
mischien toch als jou het nii lukt is het verstandiger om hem in training te doen...