Valt als een blok door mn been.. *Soms

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Valt als een blok door mn been.. *Soms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:51

Ja, mn vz-pony valt soms helemaal door mijn been, ik weet niet precies goed optelossen. Aandrukken met mn binnenbeen heeft geen zin, schopje ook niet.

Ik rijd niet met zweep want dan word ze gek.. ga ik nog harder.. Iemand tips voor dit probleem?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:56

Ik zou dan iets harder schoppen dan een schopJE, net zolang tot je pony wel reageert. Let er wel op dat je verder geen tegensprekende hulpen geeft (b.v. dat je perongeluk met je buitenteugel naar binnen stuurt).
Je moet een beetje proberen te wijken. Dan heb je waarschijnlijk ook meteen je andere hulpvoeringen goed.

Wat zegt je instructrice ervan?

Renee__

Re: Valt als een blok door mn been.. *Soms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:10

Die zegt alleen; binnenbeen eraan. En het is wel wat harder dan een schopje hoor.

Mijn teugels enzo zijn dan wel goed., maar ik weet niet, daardoor kan ik niet beter letten op stelling omdat ze dan nog meer naar binnenvalt

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:52

Inderdaad goed duidelijk maken d.m.v. van een schop dat je die kant op wil. Al zou het met zweep net iets makkelijker zijn, denk ik. Waarom kan je niet met zweep rijden dan?

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 23:10

Idd. met je binnenbeen.
Pony die ik rijd gaat vaker hangen/leunen/steunen hoe je het ook noemen wil, op mijn binnenbeen.
Van mijn lesgeefster moest ik haar eens wat flinke schoppen geven net zo lang ze weer 'normaal' liep.
Alleen helpt dat soms niet goed genoeg. Gaan wijken helpt vaak genoeg dan wel, maar werkt dat ook niet..
dan ga ik meestal in een bocht waarbij ze dus steeds door mun been valt of eraan aant het leunen is een paar flinke schoppen geven met mijn binnenbeen en tegelijkertijd tegen houden van voor. Eigenlijk wijken op een wat hardere manier. Of erg hard gezegt opzij schoppen Al snel snapt ze het dan alweer. Maar dat ligt natuurlijk ook weer erg aan hoe eigenwijs enz. de pony is. De ene keer stoppen ze er eerder mee dan de andere keer.

Renee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:17

Grietzz schreef:
Inderdaad goed duidelijk maken d.m.v. van een schop dat je die kant op wil. Al zou het met zweep net iets makkelijker zijn, denk ik. Waarom kan je niet met zweep rijden dan?

Het is een arabxwelsh en erg pittig *ze is 14/15* en houd wel is van een sprintje en is lekker eigenwijs. Zonder zweep is ze aardig voorwaart, ze reageert goed op het been 'naar voor' maar ze laat het wel is zitten bij o.a. voltes. De eerste keer dat ik in de les reed op haar dacht ik wel dat een klein zweepje kon. De eigenarresse rijd er tenslotte ook mee, maar ze kon niet meer stil staan, hele tijd draaien en lopen enzo. Later had de andere verzorgster ook een zweepje gepakt omdat ze erg vervelend deed. En rennen enzo, ze werd er juist vervelender van, daarom gebruik ik geen zweep.. Opzich wel 'jammer' want als ik met het zweepje aanduw achter mn kuiten dan reageert ze denk ik wel en weet ze wat ze moet doen. *werkt iig bij de andere paarden

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:43

Hm ja inderdaad, over het algemeen werkt zo'n zweepje wel als verduidelijking. Ik denk dat je, wat hier betreft, gewoon erg duidelijk en streng moet zijn en ook veel moet gaan trainen dat ze echt voor beide benen aan de kant gaat. Als ze niet luistert als jij gewoon 'normaal' een schopje geeft dan moet het maar een keer wat harder en ook goed opletten dat je geen tegenstrijdige handelingen doet. Dat je met je benen hetzelfde zegt als met je handen.

rosann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:01

Ik heb het geleerd door een heel venijdig, snel, maar klein schopje. Een harde trap voelt je paard vaak aankomen en zet hij zich strak waardoor hij het niet meer voelt. En met te vaak schoppen kan het zijn dat hij op het laatst niet meer reageert op je been.
suc6 er mee

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 15:25

Dankjewel!! Ik ga het proberen. Als het niet lukt en ik weet zeker dat ik het goed doe probeer ik misschien wel een zweepje. *zo'n kleintje, springzweep* Dan leert ze het maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:57

Je moet je eerst afvragen of het probleem wel in het niet reageren op die beenhulp zit. Als je pony op de voorhand stort en vervolgens in een te hoog tempo de bocht door dendert kun je schoppen wat je wil maar zul je nooit buiging krijgen. Je zult hem dan eerst met een halve ophouding weer op het achterbeen moeten krijgen.