steeds bij de uitgang stopppen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

steeds bij de uitgang stopppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:38

mijn vz pony wilt steeds bij de uitgang van de bak stoppen, en je krijgt haar dan ook niet weg,
ik stijg af, loop verder, en stijg weer op ( jammer dat ik de halve bak moet lopen )
tis een shetje, nooit echt op gereden, en soms gaat ze er wel langs maar dan doet de het hooguit 2 x, en dan stopt ze weer.
een tik geven heeft geen zin, en iemand laten meelopen ook niet.
iemand tips?

carlijn83

Re: steeds bij de uitgang stopppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:46

Heel streng optreden! Pony neemt je gewoon in de maling

Als je vlak bij de uitgang komt, heel voorwaarts rijden, niet de kans geven om te stoppen!

Als ze niet reageert op de zweep zoals je zelf schrijft is ze niet aan je hulpen, werk hier in het algemeen aan, dan wordt dit probleem ook makkelijker.

Verder kun je nog als hulpmiddel iemand in de bak met een longeerzweep er bij halen, die even een keer extra 'jaagt' als ze dreigt te stoppen.

Goed belonen natuurlijk als ze het goed doet!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:07

hihi als je richting de uitgang gaat even extra gas geven en haar gewoon voor zijn

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:57

gewoon eventjes streng zijn, dit mag niet!

ze houdt je gewoon voor de gek, en jij geeft haar haar zin! paar keer boos worden dan stopt ze er vanzelf mee!

EN niet afstappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:28

Nee ik zou ook niet afstappen.Je kan ook eerst even het probleem uit de weg gaan en een paar meter voor de uitgang een volte op sturen.Dan goed gaan werken om je pony goed naar jou hulpen te laten luisteren en dan weer een keer langs de uitgang rijden.Goed voorwaarts houden.

Streng aanpakken betekend niet met de zweep gaan slaan maar op de juise manier je paard voorwaarts laten lopen dus goed voor je been hebben lopen.Streng aanpakken betekend conseqwent zijn met je hulpen.

Mss kun je eens een instructrice langs laten komen die jou met het probleem begleid want die kleine pony's kunnen heel erg slim zijn en je moet wel goed weten hoe je dat moet aanpakken.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 11:30

meestal laat ik haar extra gaan vlak voor die hoek, maar ze gaat vanzelf langzamer lopen, en drijfen heeft dan ook niet echt zin.
dat met de longeer zweep kan ik proberen

@ carlijn83 : hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beter op mn hulpnen reageert?
bedankt

Amina_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:32

Ik zou ook voor ik daar aan de uitgang kom eventjes gas geven en iets vlugger afwenden zodat ze het moeilijker heeft om naar daar te lopen en daarna misschien belonen ?

carlijn83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:49

signorita schreef:
@ carlijn83 : hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beter op mn hulpnen reageert?
bedankt

Heb je ook les? Dan kun je daar overleggen dat je hier graag aan wilt werken.

Verder is het belangrijk dat je (weer) heel consequent bent, als je been geeft, moet er een reactie komen, zoniet, geef je een schopje/tikje. Natuurlijk weer belonen als ze goed luistert!

Hierbij veel schakelen en overgangen rijden zodat ze vlug leert worden voor je been.

SofieBeau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:24

zoals de meesten al zeiden : in geen geval afstappen, streng zijn en niet toegeven

het is een shet, die staan "nogal" ( ) bekend om hun koppigheid, dus veel succes

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:26

Klinkt hard, maar, schop er een keer goed onder.
dit mag niet.

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:30

nee, ik heb geen les, en al zou ik dat wel hebben dan zou ik er toch niks aanhebben , darom ben ik gestopt
ik ga er waarschijnlijk dinsdag weer heen, en dan zal ik het proberen

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:01

Probeer anders een andere instructrice wanneer je niet helemaal tevreden bent/was met je les. Want ik denk dat begeleiding bij zo'n probleem als dit wel handig is.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:06

signorita schreef:
nee, ik heb geen les, en al zou ik dat wel hebben dan zou ik er toch niks aanhebben , darom ben ik gestopt
ik ga er waarschijnlijk dinsdag weer heen, en dan zal ik het proberen

oooooooooo joh wanneer ga jij naar de olympics iedereen heeft les nodig........ en ik kan je verklappen dat degene die het hardste schreeuwen dat ze er niks aan hebben juist de lessen het hardste nodig hebben

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:40

signorita schreef:

Waarom zou jij nou niets aan de les hebben je kan de pony nog niet voorbij de uitgang rijden.Lijkt me genoeg reden om les te nemen.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 05:58

Het is heel fout om af te stappen, hiermee geef je aan dat de pony de baas is ipv jij

Misschien verstandig om buiten het rijden om aan de hand vaak langs de uitgang lopen, wanneer hij afremt of stopt meteen afstraffen, loopt hij zonder aarzelen door meteen belonen.

Probeer ook een keertje tijd vrij te maken om onder het zadel flink te oefenen. Wees duidelijk met je hulpen en straffen en belonen op het juiste moment.

greetz

nienke_storm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:08

geef hem maar een tik met de zweep als die bij de poort stil gaat staan maar je moet volral niet er niet af gaan