Travers rechtsom gaat niet goed.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jufloontje

Travers rechtsom gaat niet goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:34

Sinds een tijdje ben ik mijn paardje weer echt meer wedstrijd gericht aan het oppakken. Hij heeft tijden alleen lekker doorgetraind, maar op het moment wil ik weer meer de puntjes op de I zetten!

Nu loop ik alleen steeds tegen de travers aan op de rechterhand. Dan wil hij niet voldoende buigen en gebogen blijven in zijn hals. Hij wil als het ware recht blijven lopen van voor. Hij wil op zich wel op 4 hoefslagen lopen, maar mist dus een stukje buiging.

Linksom gaat dit wel goed en loop ik niet tegen dit probleem aan...

De schouderbinnenwaarts is op beide handen wel correct.

Hoe zou ik dit beter door kunnen trainen bij hem en wellicht bij mij? Heeft een van jullie goede tips om de buiging op de rechterhand ook goed te krijgen?

Brand maar los!

Manon

Re: Travers rechtsom gaat niet goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:38

Als ik het goed begrijp dan wil hij dus te recht in de hals blijven waardoor je geen mooie buiging hebt.
Ik zou proberen veel kleine voltes op rechts te rijden, zodat je mooi de buiging kan pakken in de kleine voltes en vandaar uit kleine stukjes travers eruit rijden. Hoop dat het een beetje werkt, succes ermee!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:10

Probeer eerst de stelling en buiging goed te hebben op de voltes/rechte stukken. Daarna kun je idd uit de volte met de goede stellig travers proberen te rijden. Doe dit ook kleine stukjes, zodat als het fout gaat je hem kan corrigeren door weer op de volte te gaan en de juiste stelling en buiging weer aan te nemen. Wat ik oo weleens doe, is het laatste stuk van de volte wat rechter naar de hoefslag te rijden, zodat je de helft van de inzet al meer hebt. Succes ermee.