Ik wou een tijd geleden eens kijken of ik met Quima zou kunnen springen. Ik heb eerst een maandje balkjes gedraafd om te oefenen en haar te laten wennen (ze had het nog nooit gedaan).
Toen na een maandje kruisje van 10 cm opgezet en kijken of ze eroverheen ging. Dat deed ze heel erg goed en was helemaal trots.
Maar 2 weken later kwam het grote probleem. Ik ging haar laten vrijspringen maar dat werd een enorm fiasco en ze flipte helemaal zo eng vond ze het.
Heb het hele tijd laten rusten en wou vandaag weer even balkjes gaan lopen, maar ze was helemaal bang en wou over geen enkel balkje heen. Ik ben er toen afgegaan en heb haar erlangs geleid aan de hand en laten snuffelen en aanmoedigen. Maar even eerst met 1 balkje geprobeerd. En uiteindelijk ging ze eroverheen. Nou prima en er weer op en nu weer over het balkje. Dit deed ze ook.
Nu de drafbalkjes. Eerst weer heel geklooi maar mevrouw ging eroverheen en een paar keer daarna helemaal zonder moeite met oortjes naar voren. Heb dr helemaal de hemel ingeprezen uiteraard.
Allemaal redelijk goed afgelopen maar de vraag is nu: Hoe bouw ik dit heel rustig weer op en win ik haar vertrouwen weer zodat ik ooit nog een keer een sprongetje met haar kan maken?
Sorry voor het lange verhaal

ps: Heb erg lang springles gehad dus ben niet zomaar wat aan het aanklooien met het springen

daarmee bedoel ik, laat haar eerst weer helemaal vertrouwd zijn met over Balkjes draven, voordat je een kruisje van 10cm kan gaan doen. Als ze die balkjes goed doet, kan je dat lage kruisje doen. Als dat helemaal goed gaat (en zij er vertrouwen en lol in heeft) Kan je 20 cm doen. En zo bouw je het uit.
Het is inderdaad super zonde van dat vrijspringen. dacht dat ze het leuk vond maar niet dus... Ben er ook heel erg kwaad om geweest naar mezelf. Maarja dat is geweest nu oplossen