Zeno @ work, voor het eerst op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Zeno @ work, voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:28

Dit is dus Zeno, een grote vent van 3,5 jaar oud. Hij is trouwens half gelders en half groninger. Ik rijd nu op hem vanaf december. De allereerste keer dat ik op hem stapte ben ik er zo onbenullig hard afgevallen dat ik doodsbang was om te gaan rijden, maarja, met wat doorzettingsvermogen en een goede instructice kom je een heel eind. Zelf galloperen gaat nu redelijk angstvrij.

Ik heb ongeveer 6 jaar niet gereden voordat ik op Zeno begon, dus mijn houding is rampzalig.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kom nog veel te hoog uit het zadel tijdens het lichtrijden
Afbeelding

Kapstoktenen & koude handen.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn eigen commentaar:
Ik zit veel te ver naar voren
Ik trap mijn hakken niet genoeg uit (is erg pijnlijk door een enkelblessure en ook gewoon lastig na zo lang niet rijden)
Mijn knieen sluiten niet netjes aan op het zadel (eigenlijk is het probleem dus gewoon mijn hele beenligging)

Verder ben ik zelf stiekem eigenlijk best heel tevreden met hoe het gaat!

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:37

zoo, die is groot, of lijkt dat maar?
leuk paardje hoor

h_o_r_e_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:37

leuke foto's hoor een wat een loeve paardje veeel plezier er mee!!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:39

Leuk beestje
Is wel groot, of niet?
Commentaar geef je zelf, maar ik vind niet dat je erg naar voren zit hoor!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:30

Hij is ergens tussen de 1.70 en 175 denk ik, en ik ben 1.57. Ik kom er ook niet zonder opstapje op dus!

Liesjuhh_

Re: Zeno @ work, voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:40

Leuk beesje! ziet er erg leuk uit hoor! vind je houding ook wel me vallen! Tip, Als je vind dat je te ver uit het zadel komt, moet jeje beugels een paar gaatjes langer maken!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:27

Doordat ik mijn hakken niet genoeg uittrap verlies ik nu al vaak de beugels, ik vrees dat het niet goed komt als ik ze nog langer maak. Maar zo gauw ik mijn hakken onder controle heb ga ik dat zeker proberen, dan ga ik misschien ook wat rechter zitten.

Gjilke

Re: Zeno @ work, voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:47

He nog een Zeno!

De mijne heet ook zo! Had hij deze naam al, of heb je m zelf verzonnen?

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:16

Het ziet er heel goed uit hoor! Zowel Zeno die nog maar 3,5 jaar is als jij die nog maar net weer begonnen is met rijden. Jullie zullen nog een hoop plezier aan elkaar hebben.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 08:55

Bedankt voor alle complimenten . Ik had eigenlijk verwacht dat ik nogal aangevallen zou worden op het feit dat ik na ruim 6 jaar niet rijden op een paard van 3,5 begin .

@Gjilke: Wat leuk, nog een Zeno! Ik heb de naam niet uitgekozen, want hij is niet van mijzelf. Ik zie trouwens dat jou Zeno al Z1 loopt, ik hoop dat wij dat ook ooit voor elkaar krijgen haha. Maar ik ben ook al heel tevreden als we het tot de L1 schoppen, dat heb ik eigenlijk als doel gesteld voor mijzelf.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 08:59

Mijn tips:
- hakken uitdrukken.
- Beugesls gaatJES langer
- benen iets naar achteren leggen.
- wat meer in het zadel gaan zitten.

Verder zit je er best wel netjes op hoor.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:00

O ja ik denk dat als je je gaatjes wat langer doet dat je beenligging heel wat beter wordt.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:06

ziet er nettjes uit hoor
commentaar geef je zelf al
mooi paardje ook

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 11:35

Inderdaad, dat meer in het zadel zitten was mij nog niet opgevallen, maar daar heb je helemaal gelijk in Luusjee! Ik heb gisteren een poging gewaagd om mijn benen wat meer naar achter te leggen en iets dieper in het zadel te gaan zitten en zie hier het resultaat.

Afbeelding

Al beter?

De beugels langer maken heb ik nog niet geprobeerd, want we gingen voor het eerst een buitenrit maken. Aangezien het een enorm watje is dat overal van schrikt en nog wel eens de neiging heeft om er vandoor te gaan verlies ik liever geen beugels.

Mijn hakken uitdrukken gaat ook voorlopig niet goed komen, ik hoorde vanochtend van mijn orthopeed dat mijn achillespezen veel te kort zijn en ik hieraan misschien geopereerd moet worden.

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:24

hey !
ik weet nu waar je vz paardje staat dat is wel heel vlak bij !
ziet er goed uit hoor. Maar dat die bang is voor de fjord was ons nog nooit opgevallen hij draaft altijd vrolijk met ons mee als die in de wei staat!
Heel leuk paardje om te zien , en ik vind dat je best wel vooruit gaat hoor ! Succes nog

Kellyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:32

Heej!

Ja ik herken je nu ook!
Wow vanaf December?
Ik heb je nog nooit daar gezien haha!
We komen er soms wel eens langs,gisteren ook met uitstappen

maar het ziet er goed uit hoor!
Groetjes Kelly

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:33

Ziet er goed uit!
Jullie vormen een erg leuke combinatie.
Op je probeer-foto hierboven vind ik dat het er al een stuk beter uitziet!
Probeer je teugels een stuk korter te nemen, dat maakt het beeld wat mooier.
Verder vind ik dat het paard op foto 3 een mooie aanleuning heeft, maar dat jou teugels weer storen.
En het vooroverzitten valt zeker mee hoor!

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:38

Je houding is op die foto al drastisch veranderd, het is ook een prachtig paard, maarw atik wel vind is dat hij op de 1e foto's op de meeste foto's veel te diep loopt! Ik weet niet of je daar mee bezig bent, maar ik zal dr als ik jou was wel evne op letten!
Succes !

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 19:00

Tja, dat commentaar van de teugels geeft mijn instructrice ook heel vaak, er wordt aan gewerkt. Hij loopt ook erg vaak te diep, soms zelfs veel dieper als op deze foto's, maar met wat extra been krijg ik zijn neusje altijd wel weer iets naar voren.

Van het te diep zelf maak ik op advies van mijn instructrice niet zo'n probleem. Ik laat hem lekker zijn nekspieren ontwikkelen de komende tijd en over een tijd, als we daar samen aan toe zijn, halen we hem wel wat meer naar boven. Maar voorlopig eerst maar eens werken aan balans en spieren ontwikkelen.

Ik merk wel dat we heel hard vooruit gaande laatste tijd. Ik heb zelf al veel meer balans (hij trouwens ook) in het zadel dan toen deze foto's werden gemaakt, hij loopt rechtsom al bijna even makkelijk als linksom, hij reageert veel beter op mijn hulpen en het geheel is al veel meer ontspannen (althans, het voelt zo). Tja, ik vrees dat er geen periode meer gaat komen dat we ons zo hard ontwikkelen.